Skocz do zawartości

Mój parter


usiek

Recommended Posts

Tworzę nowy temat bo przymierzam już się do parteru.

Na początek muszę zrobić tu sufit podwieszany. Kuchnia, salon+jadalnia, komunikacja+garderoba.

Tu gdzie jest "Garderoba" to nie ma tej ściany oddzielającej jej od schodów. Są takie schody "otwarte"

 

Płyty chyba standardowe 2.6x1.2m? Układać je poziomo względem rysunku niżej czy pionowo?

Jak porozmierzać profile bo z tym już na poddaszu miałem problem żeby się ładnie zwymiarowało z płytami :)

Na wieszakach ES to robić, ruszt krzyżowy?

Strop jest lany, wysokość jak dobrze pamiętam 2.6m

 

Muszę kupić płyty i profile jak będę miał to powyliczane i po zejściu z poddasze muszę się zabierać w pierwszej kolejności za ten sufit.

 

 

79fc3c705274ba0f.jpg

 

Ma ktoś talenty dekoratorskie, aranżacyjne?

Bo wymyśliłem sobie w strefie salonu "gdzieś, jakoś" taki bajer:

montaz-paneli-kamien-dekoracyjny-sufity-

 

c1906cc5eafd87017de0179d5337f082.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...

Kurde brak mi wizji/koncepcji... żeby takie cuda na suficie robić to najpierw muszę go w całości zapłytować na równo?

 

Płyty bym układał chyba tak. To rysunek roboczy bo mi się wszystko rozjechało, zrobię może nowy kiedy indziej :)

Były by mniej więcej 4 rzędy po 6 płyt.

Jakim systemem to montować? 

 

205cdedbe771b32d.jpg

 

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Tylko żeby zrobić taką "wklęsłą" wyspę w miejscu tego czerwonego prostokąta, a wokół niego zostawić niżej taki "tunel" na halogeny to musiałbym na całej powierzchni parteru obniżyć ten sufit o jakieś 20cm. A nie chciał bym tego robić bo tam przy schodach gdzie ten niebieski ślaczek to tej ściany nie ma.. są takie jakby "otwarte" schody. Przy obniżeniu sufitu o 10cm już tam będę musiał regips skośnie dać co by schodzący po schodach nie walił głową w kant sufitu :)

 

908ef07885b2421b.jpg

Link do komentarza
1 godzinę temu, joks napisał:

A co jest w miejscu na suficie gdzie ma być ta wklęsłość ?W tym czerwonym .

Jakieś oświetlenie?

Tak. Coś a'la jak na tych fotkach w pierwszym poście...

 

00ae19566092a7f5.jpg

 

6f635713d237725a.jpg

 

a8ba354c55669faf.jpg

 

Kiedy zagadałem gościa z yt co wizualizacje robi w tym programie co ja sobie płyty układam.... jakoś 120pln/M2 ;)

Ja tu na parterze mam z 60m

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
16 minut temu, joks napisał:

Wytynkuj na gładko , wyszpachluj to co w tym czerwonym a sufit opuść tylko to co ma być opuszczone

Hmmm... a tak to nie pomyślałem. Tzn myślałem ale o jakiś napinanych sufitach :)

 

To teraz będę rozkminiał.... no i jak ja to zatynkuje sam na gładko :)

Link do komentarza
8 minut temu, usiek napisał:

Tylko tak tu teraz siedzę i patrzę w ten sufit.... czy ja nie przekombinuję. Czy taki goły plac 5x5 nie będzie ch....owo wyglądał, czy ciemno nie bedzie...

Ale bo ty najpierw musisz wiedzieć, co chcesz mieć na tym suficie, gdzie jakieś oświetlenie. No bo przewody jakieś poprowadzić trzeba.

5x5 to nie jest wielka powierzchnia (ale i nie mała)) - równie dobrze może wyglądać gładki jak i z jakimiś dodatkowymi wypuszczeniami w dół. Musisz założyć czy na kąt prosty ze ścianami czy na fasetkę półokrągło, czy listwę.

 

 

Link do komentarza
5 minut temu, zenek napisał:

Ale bo ty najpierw musisz wiedzieć, co chcesz mieć na tym suficie, gdzie jakieś oświetlenie.

No właśnie chodzi o to, że nie wiem :)

Dlatego na początku pytałem czy ma ktoś talenty aranżacyjno/dekoratorskie...

 

A to podświetlenie gdzieś w necie zobaczyłem i pozapisywalem bo mi się spodobało. I muszę to mieć :P

 

A żona mi cały czas o projektancie pieprzy... nie dam 6000 ani nawet 1000 za jakieś wizualizacje.

 

Link do komentarza
51 minut temu, usiek napisał:

A płyt GK się do sufitu przykleić nie da?

Ja nie kleiłem bo moja domena to ślusarka ale firma z którą współpracowałem kleiła do sufitu. Chłopaki zrobili z desek podpórki na czas wiązania.

Jeśli już chcesz mieć płyty na suficie to ja przyczepiłbym do sufitu listwy drewniane albo profile do zabudowy i do tego przykręcił płyty. U córki 5 lat temu tak zrobiłem i jest ok.

Link do komentarza
1 minutę temu, Buster napisał:

Jeśli już chcesz mieć płyty na suficie to ja przyczepiłbym do sufitu listwy drewniane albo profile do zabudowy i do tego przykręcił płyty.

Tak ma być tylko teraz kombinuje jak tu zrobić żeby jak najmniej sufit obniżyć. Można by to było przy samym suficie CD60 dać... z 5 cm by to zabrało.

1 minutę temu, joks napisał:

Niech żona poszpera w internetech jakąś fajną lampę a'la żyrandol czy plafon na środek tego sufitu .

Czytasz mi w myślach.... Bo jak się zastanawiałem czy nie będzie zbyt pusto to o żyrandolu pomyślałem. Ale ona jak wybierze to 2000 :)

Link do komentarza
27 minut temu, usiek napisał:

o żyrandolu pomyślałem

zależy, jaką masz wysokość. Ja lubie żyrandole, ale teraz  jest modne bardziej płaskie oświetlenie, wiecej punktow, w tym takie w obniżonych frag . sufitu, schowane w tych obniżeniach, plafonach.

Ważne, co tam w ogole ma być w tym pomieszczeniu, do czego ma służyć, jakie mniej więcej meble, sprzęt. Co wam bedzie potrzebne.

Byc moze będziez mial tam rożne powierzchnie - o różnej funkcji - no i wtedy można do tego dostosować podział sufitu, światło....

Moim zdaniem skup sie teraz na oglądaniu (oczywiście z żoną) różnych aranzów - byle podobnych pod względem wielkości do twoich 5x5 - bo zmniejszanie aranżacji z dużej powierzchni na mniejszą na siłę nie zawsze dobrze wychodzi

 

Jeszcze jedno - tam wyżej na projekcie widzę, że masz większy chyba ten strop - 6.5x5.5.?

czy tak - bo to rzeczywiście jednak dużo więcej niż 5x5?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
5 minut temu, usiek napisał:

No jest 6.5m ale chodziło mi o powierzchnię to tynkowania co z joksem pisaliśmy... odliczyłem brzegi gdzie tynku by nie musiało być.

nie doczytałem - sorry.

No to ak sie spieszysz - to joks ma rację - zrób sufit ma gładko - potem będziesz kombinował dalej.

Może listwy do tynkowania jak byś dokladnie wypoziomował i zamocował - by ci pomogły w tym tynkowaniu.

Link do komentarza
3 minuty temu, zenek napisał:

Może listwy do tynkowania jak byś dokladnie wypoziomował i zamocował - by ci pomogły w tym tynkowaniu.

Nie zdążyłem joksa o listwy zapytać czy by się nadały boście mnie postami zasypali.

Sufit pewnie jest w lekki banan i nie wiem czy pójdzie je jakoś wypoziomować. Raz tylko taką listwę w ręce  miałem... ;)

Link do komentarza
1 minutę temu, usiek napisał:

Sufit pewnie jest w lekki banan i nie wiem czy pójdzie je jakoś wypoziomować. Raz tylko taką listwę w ręce  miałem... ;)

Przyłożysz laser i linki i jakoś pójdzie. Tylko roboty w ch..

ale lepsze to, niż równać po innych nierowne - tak ja teraz to robię u siebie :)

joks ma doświadczenie w wykończeniowce - będzie miał recepty, sam poczytam chętnie...i popunktuję ....

Link do komentarza
10 minut temu, usiek napisał:

A jak/czym się przykręcą np profil CD30 do płyty GK (nie płytę do profila tylko na odwrót)?

Jeżeli pod płytą jest profil UD60 to czarnymi wkrętami , dwie -trzy sztuki na profil , najlepiej trzymają te do drewna  , Na etapie robienia musisz przewidzieć gdzie będzie montowany profil UD i pod spód dać CD60 jeżeli płyta była klejona to kołki wszelkiej maśći tak aby sięgnęły podłoża tej przyklejonej płyty.

I nie kołki SMy tylko np z Rawpluga takie niebieskie , droższe są ale trzymają jak żaden .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...

Dzisiaj takie coś oglądałem.... sufity przęsłowe. Może to u mnie by się spisało. Gość mówi o max rozpiętości chyba 6.2m, w zeszytach Knaufa pisze 5m, a u mnie jest 6.5m... ale myślę, że to nie problem.

 

 

 

Tylko nie wiem jak to by z łączeniem profili było. Jak dosztukuje 2.5m to chyba na sztywności straci i cały sens tego przęsła pójdzie w p.zdu

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Muszę przygotować otwór pod drzwi. Muszę to zrobić we własnym zakresie bo z Marianem (podwykonawca - monter) trzeba by gadać czy to zrobi i za ile. Ale ogólnie to on nie ma czasu.... :)

Teraz jest wysokość 223cm (jeszcze to sprawdzę) a ma być 210cm zdaje się. Jak i czym to zmniejszyć?

Widok z zewnątrz:

ac421d21f7e38929.jpg

 

Widok od wewnątrz. Tam tynkarze do góry dali już narożnik:

e8626f6c15b8d8d6.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Maskownica w formie naświetla lub zabudowa nad futryną z płyt g-k na stelażu. Możesz też w futryny stalowe wspawać poprzeczny profil stalowy i nadmiar uzupełnić wspomnianym naświetlem, płytą g-k lub nawet estetycznie przygotowaną deską drewnianą. Jeśli futryna będzie drewniana możesz zrobić dokładnie tak samo, tyle, że działasz z drewnem i nic nie musisz spawać.

Link do komentarza
Dnia 6.10.2020 o 09:32, joks napisał:

Suporex 12stkę  przyklej na dobry klej do glazury i dodatkowo przydybluj kołkami SM.

Czyli to przykleić?

https://allegro.pl/oferta/solbet-gazobeton-suporex-24x24x59-zyrardow-hds-9340001419?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Jakimi kołkami to przydyblować? Dopiero jak wyschnie klej?

I jeszcze mi podpowiedź jak te bloczki kleić żeby mi na łeb nie leciały :)

 

Dzisiaj gadałem z tym od drzwi tylko nie wiem czy mówiliśmy o tym samym... bo ja o drzwiach zewnętrznych a ten mi wymiaru wewnętrznych podaje... :)

Mówił, że ludzie albo takie bloczki albo kleją płyty GK i później to obrabiają.

 

 

 

Wewnętrzne też muszę obniżyć otwór... z 213cm na 208cm. Jakieś pomysły? Bo to muszę zrobić zanim zacznę malować ściany, a gipsowanie już blisko końca...

 

c1b4b7cac4953749.jpg

Link do komentarza
7 godzin temu, usiek napisał:

Czyli to przykleić?

W linku masz 24kę , a nie 12stkę , ale firma się zgadza , może być Solbet . Kołki szybki montaż - takiej długości aby złapały min z 8cm nadproża .Dla pewności podeprzeć na dwa dni jakąś dechą na okres wiązania kleju .

 

7 godzin temu, usiek napisał:

z 213cm na 208cm

czyli 4cm...Można naciąć plastrów 3cm z Solbetu i też przykleić . Przy tej grubości kołki raczej niepotrzebne .

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...