Skocz do zawartości

Mój parter


usiek

Recommended Posts

Napisano
11 minut temu, podczytywacz napisał:

Jak nie musisz ściśle odizolować się - przede wszystkim akustycznie - to przecież możesz zrobić przesuwane w lewo - masz do wyłącznika dostatecznie dużo miejsca

Ale, że miały by być od tej strony, z której robiona fotka?

To nie wyłącznik tylko gniazdo TV i elektryczne.

Za ścianą jest komin i tam nic przesuwanego nie da rady.

A izolować ja się wogóle tam nie muszę... to jakieś pomieszczenie zwane garderoba. Ja bym powiedział, że raczej zabudowa komina :)

Napisano
1 minutę temu, podczytywacz napisał:

A dlaczego nie?

No tam jest przewidziane miejsce na TV.

 

2 minuty temu, podczytywacz napisał:

A łamane zmieszczą się?

Powinny się zmieścić i nie zahaczyć o sufit.

Napisano
6 minut temu, usiek napisał:

Powinny się zmieścić i nie zahaczyć o sufit.

Aaaaa... sufit opada...

Z rób łamane prawe, odchylane w stronę do tego pomieszczenia z TV - przecież nie za często ich będziesz używać... nie powinny przeszkadzać...

Napisano

Niech se żona wybiera :)

Ale tak czy inaczej to futryna i pod harmonijkowe i łamane powinna być na gładko zrobiona tynkiem?

Ale pewnie i tak później będzie trzeba coś dłubać żeby wysokość pod drzwi dopasować...

Napisano
Dnia 6.10.2020 o 09:32, joks napisał:

Suporex 12stkę 

Mieli Ytonga... nada się?

Tylko tam cos wymiary inne... 11.5cm zdaje się.

A do tych drugich drzwi wziąłem 24cm co by z tego płytki powycinać.

 

I teraz by się piła przydała co animus kazał kupić :P

Dnia 6.10.2020 o 09:32, joks napisał:

Suporex 12stkę 

Mieli Ytonga... nada się?

Tylko tam cos wymiary inne... 11.5cm zdaje się.

A do tych drugich drzwi wziąłem 24cm co by z tego płytki powycinać.

 

I teraz by się piła przydała co animus kazał kupić :P

Dnia 6.10.2020 o 09:32, joks napisał:

Suporex 12stkę 

Mieli Ytonga... nada się?

Tylko tam cos wymiary inne... 11.5cm zdaje się.

A do tych drugich drzwi wziąłem 24cm co by z tego płytki powycinać.

 

I teraz by się piła przydała co animus kazał kupić :P

Napisano
Dnia 6.10.2020 o 09:32, joks napisał:

Suporex 12stkę 

Mieli Ytonga... nada się?

Tylko tam cos wymiary inne... 11.5cm zdaje się.

A do tych drugich drzwi wziąłem 24cm co by z tego płytki powycinać.

 

I teraz by się piła przydała co animus kazał kupić :P

Przed chwilą, joks napisał:

Ytong nada się .....A co tak zacząłeś się jąkać :D

Ale siem tego nayebało.... to forum zadyszkę ma :P

Napisano

Przyklejanie ytonga w drzwiach na poddaszu poszło dosyć sprawnie. Kosmetyka została.

 

8541e6f9b258258a.jpg

 

Ale przy drzwiach wejściowych mam problem. Podciąłem futryny od tych drzwi "budowlanych", przygotowałem stemple to podparcia.

 

Zagruntowalem nawet pół godziny wcześniej ten beton ale jak zacząłem kłaść klej to ten się nie chce tam trzymać. Nawet taka cienka wartswa się odkleja. Jak po paru minutach dałem ze 2cm to odpada to całymi płatami. 

Brat mówi, że zostawimy do jutra taką cienką warstwę i że złapie. Ale ja wiem, że to nie złapie.

 

Na betonie odciśnięte są słoje po deskach od szalunków. Takie same słoje widać w spiżarni pod schodami. Tam jak chcieli tynkować to tynkarz dzwonił, że on tego nie da rady wytynkować bo co tynk rzucą to on za chwilę spada.

Ktoś ma jakieś rady/pomysły na to?

Już tak myślę, że najprościej było by tam wkuć jakieś gotowe nadproża, nawet jedno przy drugim żeby z 25cm szerokie było. A później czymś wypełnić tą przestrzeń między wieńcem a nadprożem....

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 29.11.2020 o 15:51, Elfir napisał:

ale czytałeś o wadach polerowanych?

 

Nie.

Ale żona coś mi wspomniała już, że te polerowane to żadna też rewelacja.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 30.11.2020 o 20:48, usiek napisał:

Nie.

Ale żona coś mi wspomniała już, że te polerowane to żadna też rewelacja.

polerowane mają otwarte pory - wszelkie płynne zanieczyszczenia w nie wnikną i nie masz szans tego doczyścić. W salonie to jeszcze da radę, po zaimpregnowaniu, ale w kuchni będziesz przeklinał.
Gres tylko szkliwiony

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Przed wyborem płytek warto się zastanowić jak często trzeba będzie je myć. Jasne polerowane tafle, np. imitujące marmur (z przykładowego linku), fajnie wyglądają świeżo po umyciu. Niektórzy do ich nabłyszczania używają preparatów stosowanych do szkła (kieliszków, szklanek) mytego w zmywarce.

Jeśli w domu są zwierzęta i małe dzieci warto dobrze przemyśleć materiał na posadzki zwłaszcza na parterze (wykończenie powierzchni, kolor).

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...