Skocz do zawartości

Izolacja różnicy poziomów.


Recommended Posts

Napisano

Drodzy Forumowicze,

 

Piszę z takim zagadnieniem. Mam w domu różnicę poziomów. Jedno pomieszczenie jest obniżone względem domu o 15 cm. Jedna strona tego pomieszczenia styka się z resztą domu ścianą fundamentową. Jest to ściana wewnętrzna. 

Fundamenty są już wymurowane. Ale w mojej głowie cały czas kołacze się myśl, że będę miał problem z hydroizolacją tego rozwiązania. 

 

Plan wykonania jest obecnie taki, że na wszystkich ścianach fundamentowych ma iść izolacja pozioma z papy termozgrzewalnej. Dwie warstwy na zakład. Ale co zrobić z odcinkiem pionowym, który stanie się ścianą pomieszczenia? Papy nie wywinę w dół pod kątem prostym, bo się przerwie. Co z izolacją pozioma posadzki na gruncie części niższej? Co z tego, że ją położę skoro na mój, niebudowlany rozum, nie mam ciągłości na tej ścianie? Wreszcie, izolacja jest lekka, warunki gruntowe proste, podłoże - piasek, wód gruntowych brak do 3.5m, ale jednak ściana jest w ziemi. Chyba może się wydarzyć, że ulegnie zawilgoceniu? 

 

Jestem otwarty także na poradę ekspercką, odpłatną. 

 

Do temu dołączam rysunek jak to wygląda z boku i z góry.

 

 

bok.png

góra.png

Napisano

Dziękuję za odpowiedź.

 

Problem jest z pionową częścią ściany fundamentowej, która jest ponad chudziakiem w niższej części.

Zdaniem kierownika, nie ma tam być żadnej izolacji przeciw wilgoci, bo nie będzie można otynkować. Ja obawiam się, że jeśli nie będzie ciągłości między częścią wyższa i niższą to wilgoć się pojawi...

 

 

bok-zaznaczone.png

Napisano

Może sprawa wydaje się błaha. 

 

Moja perspektywa jest inna. Mam słabe oparcie w kierowniku, twierdzi, że nie będzie tam żadnego problemu i mur może zostać odsłonięty. 

Niestety izolacja pod ścianami fundamentowymi (folia w pasach do takich celów) nie została wykonana zbyt starannie. Użyto zbyt wąskiej folii i miejscami wystaje z jednej strony innymi miejscami z drugiej strony. Idzie za tym oczywiście brak folii po stronie przeciwnej... 

 

 

Napisano (edytowany)

Dzień dobry,

 

najlepszym produktem do tego typu hydroizolacji będzie mikrozparawa uszczelniająca webertec Superflex D3. Jest to hydroizolacja mineralna, dwuskładnikowa, która doskonale uszczelni zarówno powierzchnie poziome, jak i pionowe. Rekomendujemy dwukrotną aplikację. Więcej informacji uzyska Pan ze strony: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-superflex-d3 Wystarczy wymieszać wagowo 1:1 dwa składniki i nanosić hydroizolację wg. upodobań: wałkiem, pędzlem lub packą. Jest to naprawdę prosta i bardzo skuteczna metoda zabezpieczenia konstrukcji przed wodą i wilgocią.

 

Rekomendujemy aplikację na całej poziomej powierzchni, zamiast papy. Ma Pan dokładną, prostą metodę, bez zakładów, miejsc, które są newralgiczne i bez ognia.

Poza tym, jest to zaprawa, którą spokojnie można pokryć tynkiem. :)

 

Pozdrawiamy!

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Napisano

Mam jeszcze pytanie o izolację poziomą ścian fundamentowych (między ścianami nośnymi i fundamentowymi).

 

Firma, która prowadzi prace zakupiła papę Dachbit V60 S30. Jest to papa na bazie asfaltu oksydowanego na welonie szklanym. 

Czy taka papa jest odpowiednia? 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...