Skocz do zawartości

Ogrodzenie panelowe-słabe fundamenty


Recommended Posts

Witam wszystkich,

kupiłem gotowy beton półsuchy klasy C16/20 w betoniarni jednego dnia wieczorem z zamiarem zasypywania otworów fi25 cm i głębokości 70-80cm pod ogrodzenie panelowe (wysokość słupków od gruntu do ich wierzchołków 150cm). Niestety z przyczyn niezależnych ode mnie, beton musiałem zostawić na noc i od rana zacząłem pracę. Zaczął już wiązać, ale dało się go rozbić kilofem na większe bryły a później łopatą na prawie taką konsystencję jak przy zakupie. Zasypałem nim dołki, oczywiście dolewając wodę (ok 10 litrów na dołek), ubiłem i wstawiłem słupki. Pytanie brzmi: czy cement taki będzie miał jakąkolwiek wytrzymałość? Nie oczekuję oczywiście klasy C16/20 bo na takie słupki to i tak przesada, ale czy w ogóle cokolwiek zwiąże?

Link do komentarza
  Dnia 2.05.2020 o 19:14, pudi85 napisał:

Pytanie brzmi: czy cement taki będzie miał jakąkolwiek wytrzymałość? Nie oczekuję oczywiście klasy C16/20 bo na takie słupki to i tak przesada, ale czy w ogóle cokolwiek zwiąże?

Rozwiń  

W najlepszym wypadku chudziaka. Raz zerwane wiązanie nie powróci. Gdybyś po rozbiciu dodał tam cementu, to dałoby się uzyskać coś lepszego.

Link do komentarza
Gość mhtyl
  Dnia 3.05.2020 o 09:31, animus napisał:

W najlepszym wypadku chudziaka. Raz zerwane wiązanie nie powróci. Gdybyś po rozbiciu dodał tam cementu, to dałoby się uzyskać coś lepszego.

Rozwiń  

Dokładnie, reakcja już nastąpiła, pytanie w ilu procentach?  Być może jak piszesz coś z tego będzie. Gdyby było to takie proste to każdy zastygnięty beton by sie mieliło i wykorzystywało ponownie a tak niestety nie jest :) 

Link do komentarza
Gość mhtyl
  Dnia 3.05.2020 o 10:30, Buster napisał:

 

Panowie,tam jest tylko 150 cm nad ziemię a 70-80 w ziemi. I słupek nie pod ogrodzenie z siatki tylko panelowe. Wg mnie może być.

Rozwiń  

Nawet gdyby zasypał to ziemią to by trzymało. Autor pytał czy cement  będzie miał jakąś wytrzymałość, jakąś będzie miał ale bliżej nie określoną, tragedii budowlanej z tego powodu na pewno nie będzie :) 

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Teraz raczej temu nic nie będzie teraz ale boję się że po zimie się pogorszy jak mróz ściśnie ten kiepski beton. A napisałem posta na tym forum bo w około 20 godzin po zasypaniu dołków, beton u góry jest właściwie prawie sypki że da się w nim palcem pogmerać i zastanawiam się co będzie głębiej. Być może dlatego że z wierzchu było mniej wody (głębiej już dużo więcej bo lałem min 10 litrów). Przeszło mi przez myśl czy by nie zrobić "mleczka cementowego" czyli woda+sam cement i próbować wlać w te fundamenty ;) Co myślicie? Da to coś? Czy lepiej nie kombinować i jeśli się okaże że jest kiepsko to zrobić na nowo?

IMG_20200503_115223.jpg

Link do komentarza
Gość mhtyl
  Dnia 3.05.2020 o 17:00, pudi85 napisał:

Przeszło mi przez myśl czy by nie zrobić "mleczka cementowego" czyli woda+sam cement i próbować wlać w te fundamenty ;) Co myślicie? Da to coś? Czy lepiej nie kombinować i jeśli się okaże że jest kiepsko to zrobić na nowo?

Rozwiń  

Jak jest 70-80 cm w ziemi to nic nie powinno sie stać złego. Mleczko raczej nic nie da, jedynie polewaj jeszcze to woda, może wilgoć zrobi swoje i coś tam zwiąże jeszcze. Od nowa to robić to masakra.

Link do komentarza
  Dnia 3.05.2020 o 17:00, pudi85 napisał:

Teraz raczej temu nic nie będzie teraz ale boję się że po zimie się pogorszy jak mróz ściśnie ten kiepski beton. A napisałem posta na tym forum bo w około 20 godzin po zasypaniu dołków, beton u góry jest właściwie prawie sypki że da się w nim palcem pogmerać i zastanawiam się co będzie głębiej. Być może dlatego że z wierzchu było mniej wody (głębiej już dużo więcej bo lałem min 10 litrów). Przeszło mi przez myśl czy by nie zrobić "mleczka cementowego" czyli woda+sam cement i próbować wlać w te fundamenty ;) Co myślicie? Da to coś? Czy lepiej nie kombinować i jeśli się okaże że jest kiepsko to zrobić na nowo?

Rozwiń  

Stać będzie, ogrodzenia z siatki wiatr nie przewróci, dodatkowo na dole ma obciążenie z betonu, na plus to jest to, że można łatwo rozebrać, wybrać kruszywo.
Na minus to słupki będą szybciej gniły, kruszywo przepości wodę i nie wypuści wilgoci, będą notorycznie poddane wilgoci.

Możliwe naprawy to:
1. Rozebranie całego ogrodzenia, wyjęcie słupków, wybranie kruszywa, dodanie cementu, wymieszanie i ponowne zalanie, montaż reszty.

2. Odkręcenie przęseł z siatki, rozebranie betonowych elementów, ponowny montaż betonowych elementów na masę Quikset Q700, która powiększa swoją objętość, sztywnieje 15 minut, następnie przykręcenie przęseł.

3. Zostawić to w spokoju.

Lanie wody niczego nie wniesie, mleczako wzmocni jedynie powierzchniowo, ale ubrudzi betonowe elementy i trawę, cement mocno  rozcieńczony wodą jest dużo słabszy.
Beton powinien być lany 2-3 cm poniżej gruntu, żeby było można zasiać trawę aż do betonowego fundamentu, betonowe elementy powinny być wklejone na Quikset w jedną całość, żeby chronić słupki przed wilgocią.

Zamiast masy Quikset można użyć zaprawy 451 antykorozyjnej do betonu KREISEL

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Po dzisiejszych oględzinach stwierdziłem że jest to do rozbiórki niestety. Beton nie związał nic właściwie. Wyciągnąłem słupek i włożyłem łopatę wyciągając piasek z kamyczkami ;/ Na tej podstawie mogę stwierdzić że jest tak w każdym dołku. 

Zostawiłbym to w spokoju jak jeden z forumowiczów radził, tylko problem jest taki, że samo ogrodzenie to dopiero połowa roboty. Wokół muszę jeszcze dowieść trochę ziemi, żeby to wyglądało ładnie, zasiać trawę itp. Na tym etapie poprawa tego zajmie mi kilka godzin dodatkowej pracy z tego co szacowałem, a jakby się okazało za rok dwa, że jest do rozbiórki to straty byłyby jeszcze większe. Pocieszające jest to że ogrodzenie postawione (ok 40 metrów) jest do rozebrania w niecałą godzinę. Same dołki z betonem a raczej piaskiem chcę rozwiercić wiertnicą. Mam nadzieje że jakoś to pójdzie i że wiertło wyrzuci mi większość piasku bez dłubania ręką czy czymkolwiek innym. Wiercenie nowych dołków to już bardzo czarny scenariusz bo teren jest dość gliniasty i dużo mnie pracy kosztowało wywiercenie obecnych.

No nic, mądry polak po szkodzie... Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jak będę miał wiertnicę, biorę się do roboty. Pozdrawiam

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...