Skocz do zawartości

Folia kubełkowa w starym domu


Recommended Posts

Napisano

do wysłania pytanie

Witam. Mam stary dom i muszę wykonać drenaż ale chciałbym dodatkowo ściany zabezpieczyć folią kubełkową, czy można odkopać całą ścianę jednorazowo aby taką folię ułożyć??

I drugie pytanie, wejście do domu jest jako wysoki parter tzn. są schody wg. załącznika, podkopanie ich raczej będzie problemem czy jest sposób aby na tej ścianie również położyć taką folię??

 

schody.jpg

Napisano

Dzięki za odpowiedź, czy jest sposób aby taką folie położyć na ścianie gdzie jest wejście schodami, i jeszcze jedno pytanie, jedna ściana jest przy drodze dojazdowej nieutwardzonej (załącznik -ściana oznaczona czerwonym paskiem) na tej drodze nieutwardzonej jest dojazd do kilku domów, jak wygląda sprawa z wykonaniem drenażu ściany w takim układzie, czy trzeba to zgłosić, czy trzeba mieć osobne pozwolenia??

droga.jpg

Napisano

Nie bardzo rozumiem, skąd to stwierdzenie, że

Dnia 23.04.2020 o 00:35, koragreg napisał:

muszę wykonać drenaż

tym bardziej, że masz doradców, którzy podpowiadają zastosowanie tej folii kubełkowej... a nie mówią nic o ociepleniu ścian piwnicy...

 

Napisz może trochę o sytuacji, która - według  Ciebie - wymusza te działania.

Napisano

Budynek jest podpiwniczony, nie jest wysoka piwnica jednak tynki same odpadają, powiem więcej wodę można z nich wykręcać. Budynek jest stary, ja natomiast mieszkam w nim od niedawna i czeka mnie wiele prac i to że drenaż muszę zrobić to wiem od byłego (emeryt) kierownika budowy.

 

Napisano
47 minut temu, koragreg napisał:

tynki same odpadają, powiem więcej wodę można z nich wykręcać.

Brak hydroizolacji i wentylacji...

 

Ale podłogi nie zalewa, woda się nie zbiera, posadzka pewnie nie jest mokra...

 

Jaką masz ziemię wokół budynku, na jakiej głębokości wody gruntowe?

Cytuję z innego wątku:

  

Dnia 23.04.2020 o 10:15, zenek napisał:

jaki jest poziom tej wody - musisz dokopać się obok budynku do tej wody -

 

Może drenaż jest jednak nie potrzebny?

 

A jeśli już - masz jak pozbyć się wody ze studzienki zbierającej wodę?

 

A może pisząc DRENAŻ myślimy o różnych rzeczach :scratching:

Napisano
Dnia 23.04.2020 o 00:35, koragreg napisał:

Witam. Mam stary dom i muszę wykonać drenaż ale chciałbym dodatkowo ściany zabezpieczyć folią kubełkową, czy można odkopać całą ścianę jednorazowo aby taką folię ułożyć??

Najlepiej, jak byś pokazał jakis projekt tego budynku, przekrojprzede wszystkim - no i sprawdził, czy te wymiary na projekcie pokrywają się z tymi realnymi.

Jak głęboko są fundamenty, a jak głeboko podłoga piwnicy, jaki jest poziom wody gruntowej - no i b. ważne  - czy masz gdzie odprowadzić tę wodę np. z drenu.

Napisano

mam gdzie odprowadzić, to już sprawdziłem, wysokość piwnicy to ok 170cm z czego w ziemi ok 80-90cm. Nie daleko wejścia do domu mam studnię ale nie mam pojęcia jak głęboka, jeszcze nie sprawdzałem ale wody w niej nie brakuje. Ważne jest to wejście do domu jest jako wysoki parter tzn. są schody wg. załącznika, podkopanie ich raczej będzie problemem (aby się nie zawaliły) czy jest sposób aby na tej ścianie również położyć taką folię kubełkową czy zastosować rurę drenażową.

Napisano
23 minuty temu, koragreg napisał:

czy jest sposób aby na tej ścianie również położyć taką folię kubełkową czy zastosować rurę drenażową.

Folia kubełkowa niewiele daje, jak ktoś wyżej napisał, tylko pozwala łatwiej odejść wilgoci od ściany, ale wtedy, gdy jest dren.

A dren to nie tylko rura drenażowa, ale i wykop z obsypka z kamienia.

 

Jeżeli dom będzie otoczony drenami, to poziom wilgoci (wody) się obiży również tam gdzie są schody. Więc tam jest potrzebny dren, a nie folia kubełkowa.

 

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, koragreg napisał:

zrobię jak radzicie

Najpierw wybadaj, czy on jest potrzebny - tak radzimy!

 

Może wystarczy hydroizolacja ściany piwnicy od zewnątrz, docieplenie i usprawnienie wentylacji w piwnicy, a nie - być może - niepotrzebne wydawanie kasy na niepotrzebny drenaż...

 

Sąsiedzi mają już zdrenowane swoje działki? siłą rzeczy obniżysz poziom wody w - niewielkiej - okolicy swojej działki...

Edytowano przez Gość (zobacz historię edycji)
Napisano

Dzień dobry, jak wspomnieli przedmówcy, folia kubełkowa nie stanowi warstwy hydroizolacyjnej. Nie można przyjmować za pewnik, że skoro sam materiał jest szczelny, to nadaje się w konkretnym przypadku do wykonania szczelnej hydroizolacji. Tak chętnie stosowane do uszczelnień fundamentów folie z tworzyw sztucznych nie sprawdzają się. Wykonanie z nich tzw. szczelniej wanny (chodzi o połączenia arkuszy ze sobą, połączenia izolacji poziomej z pionową oraz izolacją podposadzkową, uszczelnienie dylatacji, przejść rurowych itp.) jest, jeżeli nie niemożliwe, to trudne, skomplikowane i wymagające dodatkowych czynności technologicznych. Do tego podatność na uszkodzenia mechaniczne (zwłaszcza gdy stosuje się arkusze o grubości 0,2-0,5 mm).

 

Zachęcamy do użycia mas hydroizolacyjnych przeznaczonych do tego typu prac np. weber.tec Superflex 10 lub weberec bitumal. Są to produkty bezrozpuszczalnikowe, więc można też za ich pomocą przyklejać płyty izolacyjne. Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/jak-chronic-dom-przed-woda-i-wilgocia-skuteczna-hydroizolacja-fundamentow

 

Zapraszamy do kontaktu.

Napisano

OK dzięki za wszystkie informacje, mam do tego jeszcze jedno pytanie 

czy drenaż opaskowy może spowodować ubytek czy nawet wyschnięcie studni??

niedaleko wejścia do domu mam studnię zbudowaną z kręgów tj. odległość ok 3-4m

Napisano
9 godzin temu, koragreg napisał:

drenaż opaskowy może spowodować ubytek czy nawet wyschnięcie studni??

To zależy, na jakiej głęokości masz wodę w studni. I czy to jest woda ze źródła, czy z wody gruntowej. To działa jak system naczyń połaczonych - mniej więcej.

Jeżeli odpływ od drenów bedzie wyżej iż lustro wody w studni - no to nic sie nie powinno  stać. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Koniecznie głębokich, ale i z nimi będie zabawa z upychaniem wszystkiego. Jednak z opisu wnioskuję, że puszki to pewnie już są obsadzone.
    • Niezbadana jest wyobraźnia inwestora, lub może tylko wykonawcy.      
    • Sugeruję zastosowanie puszek głębokich, bo bo inaczej rzeczywiście będzie duży problem z upchnięciem wszystkiego.
    • Nie zagłębiałem się w analizę połączeń, ale w tym układzie - czy też po jakiejś modyfikacji - da się niezależnie sterować obiema lampami sufitowymi - choćby tylko z przełącznika A? Wydaje mi się to istotniejsze, niż gaszenie z łóżka... choćby ze względu na układ całego pomieszczenia - sypialni... Ale to taka - tylko moja uwaga...      
    • Robimy  układ w którym:  - lampy I i II będą zapalane i gaszone wspólnie (obie równocześnie) z każdego z trzech miejsc A, B, C; - lampa III będzie zapalana i gaszona niezależnie od lamp I oraz II z każdego z tych trzech miejsc.  Potrzebujemy dwóch podwójnych łączników schodowych w punktach A i C oraz jednego podwójnego łącznika krzyżowego w punkcie B. Ich już nie opisuję na rysunkach, żeby szkicu nie zaśmiecać.  Rozbiłem to na dwa szkice. Pierwszy pokazuje sposób podłączenia lamp sufitowych I i II, do czego jest wykorzystywana pierwsza para w podwójnych łącznikach schodowych i w podwójnym łączniku krzyżowym. Drugi szkic to natomiast sposób podłączenia lampy (kinkietu) numer III. Tak jest czytelniej i nic się nie pomiesza.  Na szkicach każda zrobiona przeze mnie linia to jedna żyła przewodu. Czarne to żyły fazowe (L). Tylko one są przerywane przez łącznik. Natomiast niebieska linia to żyła neutralna (N). Zielona jest natomiast ochronna (PE), w instalacji to ten przewód z żółto-zieloną izolacją. Retro opisał tu zasady oznaczania żył przewodów koszulkami albo taśmą izolacyjną w odpowiednich kolorach, nie będę tego powtarzał.  Wszędzie zaczynamy od puszki w punkcie A, bo tu mamy doprowadzone zasilanie. Tu zaczynamy mając trzy żyły - czarną fazową (L), niebieską neutralna (N), żółto-zieloną ochronną (PE). Prosto z puszki A prowadzimy żyły N oraz PE do lampy I, od niej zaś do lampy II. Natomiast od pierwszego łącznika schodowego w puszce A mamy dwie żyły L do łącznika krzyżowego w puszce B. Od łącznika krzyżowego w puszce B mamy również dwie żyły L do drugiego łącznika schodowego w puszce C. Natomiast od tego drugiego łącznika schodowego w puszce C prowadzimy już tylko jedną żyłę L do puszki A. Jednak ona trafia już tylko do puszki, nie przyłączamy jej nigdzie do łącznika schodowego w tej puszce. W puszce robimy zamiast tego połączenie tej żyły L z żyłą L biegnącą do lamp I i II.  Natomiast podłączenie lampy III (kinkietu) wymaga poprowadzenia żył N oraz PE od puszki A do puszki C, następnie do lampy III. Łączymy po prostu odpowiednie żyły, łączniki w tych puszkach nas w tym momencie nie interesują. Dopiero kolejny etap to  poprowadzenie dwóch żył L od łącznika schodowego w puszce A do łącznika krzyżowego w puszce B. Od łącznika krzyżowego w puszce B mamy znów dwie żyły L do łącznika schodowego w puszce C. Natomiast od łącznika schodowego w puszce C prowadzimy jedną żyłę L do lampy III.  Starałem się to opisać możliwie jednoznacznie. Zabawy trochę będzie, bo w puszkach jest wiele żył do upchnięcia.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...