Skocz do zawartości

Szczelina między szafą a ścianą


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Mam bardzo nierówną szczelinę między ścianą a szafą w przedpokoju. Szczelina ta ma najróżniejsze wymiary na długości 256 cm i rozjeżdża się w 2 płaszczyznach. Przez krzywą ścianę.

Wygląda to tak: PqE2Rl9.jpgVRGcciw.jpg

Próbowałem przystawiać aluminiową listwę dylatacyjną, ale się nie sprawdza. Na odcinku max 50 cm jest dobrze, za to w drugiej skrajnej części szczeliny listwa jest zupełnie na innej orbicie.
Próbowałem też zakleić to tapetą, ale wygląda jeszcze gorzej..

Jakiś pomysł jak to załatać?

Edytowano przez Piotr_Budowniczy (zobacz historię edycji)
Napisano
15 godzin temu, Piotr_Budowniczy napisał:

Szczelina ta ma najróżniejsze wymiary na długości 256 cm i rozjeżdża się w 2 płaszczyznach. Przez krzywą ścianę.

W takiej sytuacji są dwa wyjścia: pierwsze to wyprostować ścianę, a druga - przyzwyczaić się do widoku i nie zauważać szczeliny...

Napisano (edytowany)
19 godzin temu, uroboros napisał:

To są drzwi otwierane?

Tak.. XD

4 godziny temu, uroboros napisał:

W takiej sytuacji są dwa wyjścia: pierwsze to wyprostować ścianę, a druga - przyzwyczaić się do widoku i nie zauważać szczeliny...

Wygładzić owszem, ale wyprostować to się nie da. Pozdrawiam z bloku z wielkiej płyty. Kiedyś się budowało z marginesem błędu 5 cm.

 

Dobra, już sobie poradziłem. Byłem w castoramie i zakupiłem listwę kątową, którą można zginać pod dowolnym kątem.

 

Podaje produkt:

https://www.castorama.pl/listwa-katowa-22-x-22-mm-brzoza-zlota-2-6-m-id-68850.html

 

 

Pomyślałem, że może to być również fajny dodatek do wykończenia krawędzi przy wnęce na okno.

Edytowano przez Piotr_Budowniczy (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, Piotr_Budowniczy napisał:

Pozdrawiam z bloku z wielkiej płyty. 

Znam ten ból :zalamka:

Pokaż jaki efekt uzyskasz tą listwą...

Napisano
12 godzin temu, animus napisał:

To musi być jej bok, bo ma listwę przypodłogową.

Chodziło mi o to, czy drzwi są otwierane na zawiasach, czy też przesuwane...

Przy przesuwanych jest większe pole do manewru, prze otwieranych - tutaj - praktycznie żadne...

 

 

18 godzin temu, Piotr_Budowniczy napisał:

zakupiłem listwę kątową, którą można zginać pod dowolnym kątem.

I jak sprawdza sie - jeśli w ogóle się sprawdza - ta zakupiona listwa?

Pewnie widać teraz szpary przy "kamieniach"?

Napisano
1 godzinę temu, uroboros napisał:

Chodziło mi o to, czy drzwi są otwierane na zawiasach, czy też przesuwane...

Przy przesuwanych jest większe pole do manewru, prze otwieranych - tutaj - praktycznie żadne...

Szafa przylega plecami do tej ściany.

Napisano
44 minuty temu, animus napisał:

Szafa przylega plecami do tej ściany.

Oj... masz rację :$

 

Znaczy... usiłuje przylegać... do ściany...

Napisano

wMRW38M.jpgVtHq0vG.jpg

qQyAJ2O.jpg

 

Wydawało się, że przykleję te listewkę szybko i sprawnie, a okazało się że troszkę się napracowałem przy tak małej rzeczy. Najpierw musiałem odjąć trochę tynku ze ściany na dole, żeby kawałek listwy wszedł w szczelinę. Przyłożyłem na sucho. Okazało się, że gdy dociskałem ją z w jednym miejscu, to odchodziła w drugim... Posmarowałem klejem montażowym ścianę, tył szafy i samą listwę. Wziąłem gwoździki i elegancko przybiłem, uważając żeby nie dobić się do betonu. Uciąłem główki gwoździków i ich nie widać. :D Tylko w jednym miejscu mi się nie udało i gwóźdź mi się zgiął szarpiąc troszeczkę listwę, ale i tak nikt nie zwróci na to uwagi.

 

Bardzo mi się podobają te listwy wykończeniowe i zainspirowałem się, że zrobię z nich kilka innych rzeczy do których potrzebuję aż 20 metrów tego towaru w różnych wariantach. :D 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...