Skocz do zawartości

pergola z zelbetu


fullmeb

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich
robimy na tarasie zamiast altany czy innego zadaszenia cos na zasadzie pergoli z betonu.
bedzie to w sumie 6 slupow o wys ok 2,30m i na nich dookola belka betonowa tworzaca prostokat taki jak sam taras. krotsza strona ma ok 6m i tu beda belki takiej dlugosci, dluzsza ma 9m i tu bedzie słup w srodku odleglosci i belki po ok 4,5m. bez belki w srodku. bedzie tu profil z nierdzwki z oswietleniem. całosc o przekroju ok 38cm. slupu zbrojone po 6 drutow 12mm a belki dolem 2 prety 16mm i jeden 12mm gora 2 prety 12mm. beton z betoniarni tzw mostowy odporny na warunki pogodowe. całosc na stopach o przekroju 55x50 i w sumie zakopane ponad metrpod poziom pierowtnego gruntu. nic na tym nie bedzie ani stało ani wisiało( oprocz oswietlenia) to ma po prostu stac i utrzymywac swoj ciezar.
czy podane przez wykonawce przekroje i zbrojenia beda ok? czy nie sa przypadkiem za male? stopy wraz z wystajacym zbrojeniem beda zalewac wczesniej. cała reszte nadziemna w okolicach wakacji i slupy i belki beda zalewane i zbrojone jednoczesnie.
czy robil ktos cos podobnego? zainteresowanym moge podesłac zdjecia z projektu

pergola.jpg

Napisano

Te słupy i belki mają być odlewane na ziemi i to wszystko montowane po tym, jak beton dojrzeje, czy może ktoś miał kosmiczny pomysł zrobienia szalunku i odlewania wszystkiego razem?

 

Nie doczytałem  -

39 minut temu, fullmeb napisał:

slupy i belki beda zalewane i zbrojone jednoczesnie.

:zalamka: moim zdaniem przerost formy nad treścią...

 

Kto i z czego wykona szalunki? :icon_rolleyes:

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, fullmeb napisał:

 
robimy na tarasie zamiast altany czy innego zadaszenia cos na zasadzie pergoli z betonu. 

 

To ma wytrzymać najazd ruskiej armii czołgów?

 

Tak mi przypomniało dawne czasy, kiedy jednej z posowieckich cementowni chciałem zaoferować pakowaczki. Odpowiedzili mi, że mają swoje i zaprosili do obejrzenia. No to poszedłem oglądać. Zajmowała całą halę o wymiarach 10 x 20 metrów i miała mniejszą wydajność niż moja, potrzebująca powierzchni 1 x 2 metry i coś dodatkowo na transporter odbierający worki. 

Ale po ich urządzeniu czołg mógłby jeździć, to fakt, podstawą był dwuteownik mostowy. Natomiast moją czołg by zgniótł, nie miała szans w starciu z armią pancerną.

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
6 godzin temu, fullmeb napisał:

czy podane przez wykonawce przekroje i zbrojenia beda ok? czy nie sa przypadkiem za male?

Ktoś ci powinien zrobić rysunek z wymiarami i obliczeniami - czyli konstruktor.

Przekroje są za duże.

Słupy bym zrobił 25x25 cm maksimum, a pewnie 20x 20 by było super silne, a belki prostokątne 20 (25)x30 (35) powinny starczyć.

Jest jeszcze kwestia stóp fundamentowych - wazna kwestia, żeby ci to równo potem siadło i nie popękało. 

 

Ale - to konstruktor ci zrobi mini dokumentację - forum nie jest od takich rzeczy.

Napisano
42 minuty temu, zenek napisał:

Przekroje są za duże.

Ależ nie! to ma tak wyglądać... solidnie i dostojnie... Gdyby miały być mniejsze, to pytacz zrobiłby to z belek drewnianych... szybko, łatwo i o wiele, wiele taniej...

  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...