Skocz do zawartości

pergola z zelbetu


fullmeb

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich
robimy na tarasie zamiast altany czy innego zadaszenia cos na zasadzie pergoli z betonu.
bedzie to w sumie 6 slupow o wys ok 2,30m i na nich dookola belka betonowa tworzaca prostokat taki jak sam taras. krotsza strona ma ok 6m i tu beda belki takiej dlugosci, dluzsza ma 9m i tu bedzie słup w srodku odleglosci i belki po ok 4,5m. bez belki w srodku. bedzie tu profil z nierdzwki z oswietleniem. całosc o przekroju ok 38cm. slupu zbrojone po 6 drutow 12mm a belki dolem 2 prety 16mm i jeden 12mm gora 2 prety 12mm. beton z betoniarni tzw mostowy odporny na warunki pogodowe. całosc na stopach o przekroju 55x50 i w sumie zakopane ponad metrpod poziom pierowtnego gruntu. nic na tym nie bedzie ani stało ani wisiało( oprocz oswietlenia) to ma po prostu stac i utrzymywac swoj ciezar.
czy podane przez wykonawce przekroje i zbrojenia beda ok? czy nie sa przypadkiem za male? stopy wraz z wystajacym zbrojeniem beda zalewac wczesniej. cała reszte nadziemna w okolicach wakacji i slupy i belki beda zalewane i zbrojone jednoczesnie.
czy robil ktos cos podobnego? zainteresowanym moge podesłac zdjecia z projektu

pergola.jpg

Napisano

Te słupy i belki mają być odlewane na ziemi i to wszystko montowane po tym, jak beton dojrzeje, czy może ktoś miał kosmiczny pomysł zrobienia szalunku i odlewania wszystkiego razem?

 

Nie doczytałem  -

39 minut temu, fullmeb napisał:

slupy i belki beda zalewane i zbrojone jednoczesnie.

:zalamka: moim zdaniem przerost formy nad treścią...

 

Kto i z czego wykona szalunki? :icon_rolleyes:

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, fullmeb napisał:

 
robimy na tarasie zamiast altany czy innego zadaszenia cos na zasadzie pergoli z betonu. 

 

To ma wytrzymać najazd ruskiej armii czołgów?

 

Tak mi przypomniało dawne czasy, kiedy jednej z posowieckich cementowni chciałem zaoferować pakowaczki. Odpowiedzili mi, że mają swoje i zaprosili do obejrzenia. No to poszedłem oglądać. Zajmowała całą halę o wymiarach 10 x 20 metrów i miała mniejszą wydajność niż moja, potrzebująca powierzchni 1 x 2 metry i coś dodatkowo na transporter odbierający worki. 

Ale po ich urządzeniu czołg mógłby jeździć, to fakt, podstawą był dwuteownik mostowy. Natomiast moją czołg by zgniótł, nie miała szans w starciu z armią pancerną.

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
6 godzin temu, fullmeb napisał:

czy podane przez wykonawce przekroje i zbrojenia beda ok? czy nie sa przypadkiem za male?

Ktoś ci powinien zrobić rysunek z wymiarami i obliczeniami - czyli konstruktor.

Przekroje są za duże.

Słupy bym zrobił 25x25 cm maksimum, a pewnie 20x 20 by było super silne, a belki prostokątne 20 (25)x30 (35) powinny starczyć.

Jest jeszcze kwestia stóp fundamentowych - wazna kwestia, żeby ci to równo potem siadło i nie popękało. 

 

Ale - to konstruktor ci zrobi mini dokumentację - forum nie jest od takich rzeczy.

Napisano
42 minuty temu, zenek napisał:

Przekroje są za duże.

Ależ nie! to ma tak wyglądać... solidnie i dostojnie... Gdyby miały być mniejsze, to pytacz zrobiłby to z belek drewnianych... szybko, łatwo i o wiele, wiele taniej...

  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...