Skocz do zawartości

Ocieplenie elewacji styropianem - jak zrobić to dobrze?


Recommended Posts

Gość Jaba55
Napisano
Dlaczego nie ma slowa o kleju piankowym, ja mam płyty tym klejem zamocowane....
  • 1 rok temu...
Gość Armagedon
Napisano
Klej cementowy jest lepszy. Przy prawidłowym przygotowaniu ściany i poprawnej aplikacji kleju na płytę styropianową można na nim kleić bez kołkowania nawet do 12 m.
Napisano
1 godzinę temu, Gość Armagedon napisał:

Klej cementowy jest lepszy. Przy prawidłowym przygotowaniu ściany i poprawnej aplikacji kleju na płytę styropianową można na nim kleić bez kołkowania nawet do 12 m.

 

Może i można, ale i tak nie radzę.

Napisano (edytowany)

Ja tam kołków nakupiłem... z 800szt chyba.

Ale za to listwy startowej nie. Mój mentor kazał mi to na razie od spodu zbroić siatką a resztę on już sam wykończy jak przyjdzie na niego pora :)

Na pytanie w składzie budowalnym czy kupują ludzie te listwy Pan powiedział, że tak... 1 na 100 kupuje.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
6 minut temu, usiek napisał:

 Na pytanie w składzie budowalnym czy kupują ludzie te listwy Pan powiedział, że tak... 1 na 100 kupuje.

Więc ja bym kupił. Bo nagły owczy pęd zawsze jest jakiś podejrzany. 

Napisano
1 minutę temu, retrofood napisał:

Więc ja bym kupił. Bo nagły owczy pęd zawsze jest jakiś podejrzany. 

1 na 100 domów jest też z basenem.... hmmm :scratching:

 

Raz, że kosztuje to ok tysiaka a dwa ponoć strasznie ta listwa jest wk..jąca. Jakby kupic 3 razy droższą to może by ułatwiła robotę.

Napisano
2 godziny temu, usiek napisał:

Już za późno. Ale jakbyś takie listwy do okien mi wystrugał to bardzo chętnie :P

 

Też za późno. Wylazłem dzisiaj z chaty, ale tak gwiździ... Jutro zakładam zimówki. Koniec dobrego. Kaflaka się rozpali i do wiosny fajrant.

Gość janek kos
Napisano

Fajny poradnik, ja ze swojej strony dodam że warto ocieplać markowymi styropianami najlepiej w kompletnym systemie ociepleń. 

  • 1 rok temu...
Napisano
Komentarz dodany przez analityk:
Artykuł teoretycznie ciekawy ale niekompletny. Elementy krytyczne i kłopotliwe to obróbka przy dachu i oknach. A o tym w artykule mało i ogólnie. Przydałoby się więcej informacji i zdjęć. Spotkałem się z poglądem fachowca, że ocieplenie należy zaczynać od dachu. I nie wiem czy mnie robił w trąbę, czy miał rację. Jest w tym coś na rzeczy, bo obróbka dachu przy robocie od dołu jest upierdliwa, a zaczynając obróbkę od góry mamy łatwiej manipulować elementem przestrzennym styropianu i zrobić to dokładniej. Listwa startowa od dołu powoduje, że każdy amator jest w stanie zrobić w miarę bezbłędnie oklejenie. Ja robiłem na pianę poliuretanową i polecam. Koszt może wyższy ale nie ma problemu z odstępami między płytami.
  • 1 rok temu...
Napisano
Komentarz dodany przez Przemek:
Warto wspomnieć o pianokleju do styropianu - doskonale się nim pracuje i jest solidniejszy od kleju z worka.
Otóż to, ja polecam Tytan, mam wrażenie że wydajność tego kleju vs piana z tej samej wielkości puszki, to Tytana jest dużo więcej. Trzyma też bardzo dobrze, nie ma opcji odkleić kawałka styropianu, a co dopiero całej płyty. Także warto przeliczyć, czy płacenie czlowiekowi, który 2-3 osobowej ekipie będzie tylko mieszał klej czy się jeszcze opłaca.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...