Skocz do zawartości

Ocieplenie elewacji styropianem - jak zrobić to dobrze?


Recommended Posts

Gość Jaba55
Napisano
Dlaczego nie ma slowa o kleju piankowym, ja mam płyty tym klejem zamocowane....
  • 1 rok temu...
Gość Armagedon
Napisano
Klej cementowy jest lepszy. Przy prawidłowym przygotowaniu ściany i poprawnej aplikacji kleju na płytę styropianową można na nim kleić bez kołkowania nawet do 12 m.
Napisano
1 godzinę temu, Gość Armagedon napisał:

Klej cementowy jest lepszy. Przy prawidłowym przygotowaniu ściany i poprawnej aplikacji kleju na płytę styropianową można na nim kleić bez kołkowania nawet do 12 m.

 

Może i można, ale i tak nie radzę.

Napisano (edytowany)

Ja tam kołków nakupiłem... z 800szt chyba.

Ale za to listwy startowej nie. Mój mentor kazał mi to na razie od spodu zbroić siatką a resztę on już sam wykończy jak przyjdzie na niego pora :)

Na pytanie w składzie budowalnym czy kupują ludzie te listwy Pan powiedział, że tak... 1 na 100 kupuje.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
6 minut temu, usiek napisał:

 Na pytanie w składzie budowalnym czy kupują ludzie te listwy Pan powiedział, że tak... 1 na 100 kupuje.

Więc ja bym kupił. Bo nagły owczy pęd zawsze jest jakiś podejrzany. 

Napisano
1 minutę temu, retrofood napisał:

Więc ja bym kupił. Bo nagły owczy pęd zawsze jest jakiś podejrzany. 

1 na 100 domów jest też z basenem.... hmmm :scratching:

 

Raz, że kosztuje to ok tysiaka a dwa ponoć strasznie ta listwa jest wk..jąca. Jakby kupic 3 razy droższą to może by ułatwiła robotę.

Napisano
2 godziny temu, usiek napisał:

Już za późno. Ale jakbyś takie listwy do okien mi wystrugał to bardzo chętnie :P

 

Też za późno. Wylazłem dzisiaj z chaty, ale tak gwiździ... Jutro zakładam zimówki. Koniec dobrego. Kaflaka się rozpali i do wiosny fajrant.

Gość janek kos
Napisano

Fajny poradnik, ja ze swojej strony dodam że warto ocieplać markowymi styropianami najlepiej w kompletnym systemie ociepleń. 

  • 1 rok temu...
Napisano
Komentarz dodany przez analityk:
Artykuł teoretycznie ciekawy ale niekompletny. Elementy krytyczne i kłopotliwe to obróbka przy dachu i oknach. A o tym w artykule mało i ogólnie. Przydałoby się więcej informacji i zdjęć. Spotkałem się z poglądem fachowca, że ocieplenie należy zaczynać od dachu. I nie wiem czy mnie robił w trąbę, czy miał rację. Jest w tym coś na rzeczy, bo obróbka dachu przy robocie od dołu jest upierdliwa, a zaczynając obróbkę od góry mamy łatwiej manipulować elementem przestrzennym styropianu i zrobić to dokładniej. Listwa startowa od dołu powoduje, że każdy amator jest w stanie zrobić w miarę bezbłędnie oklejenie. Ja robiłem na pianę poliuretanową i polecam. Koszt może wyższy ale nie ma problemu z odstępami między płytami.
  • 1 rok temu...
Napisano
Komentarz dodany przez Przemek:
Warto wspomnieć o pianokleju do styropianu - doskonale się nim pracuje i jest solidniejszy od kleju z worka.
Otóż to, ja polecam Tytan, mam wrażenie że wydajność tego kleju vs piana z tej samej wielkości puszki, to Tytana jest dużo więcej. Trzyma też bardzo dobrze, nie ma opcji odkleić kawałka styropianu, a co dopiero całej płyty. Także warto przeliczyć, czy płacenie czlowiekowi, który 2-3 osobowej ekipie będzie tylko mieszał klej czy się jeszcze opłaca.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...