Skocz do zawartości

Płaski dach stropodach niewentylowanych proszę o POMOC !!!


Recommended Posts

Witam jestem tu nowy 2 lata temu zaczelismy budowę domu z plaskim

dachem . Stropodach niewentylowanych. Strop jest z płyt kanałowych później folia , spadek ze steropianu , wylewka betonowa i papa . Z początku myśleliśmy ze dach przecieka ale

okazalo się ze firma która wykonała mi dach zjeb.... robotę i dużo wody zostało w stropie która nie ma

jak odparować . Kominki wentylacyjne są ale nie sprawdzają się co jakiś czas wyskakują plamy na sufitach mimo

ze

deszcz nie pada . Zrobiliśmy odkrywkę i miedzy płyta kanałowa a folia jest wilgotno . Pomocy ludzie nie wiemy co teraz robić wietrzymy budynek na maj jesteśmy umówieni na tynki czy po

tynkach sytuacja się nie pogorszy ? Zna się ktoś jak moge rozwiązać problem

? pozdrawiam proszę o pomoc i porady 515972300

Link do komentarza

najlepiej, gdybyś dał jakiś rysunek. Przekrój dachu z warstwami.

Ale wydaje się, że może to być wilgoć z wnętrza domu. Może łazienka, pralnia?

Gdzie te plamy powstają? W tych samych miejscach, czy w różnych?

Może warstwa styropianu jest gdzieś za cienka i zachodzi przemarzanie w tej części stropodachu?

Link do komentarza

Witaj 

dom jest nie zamieszkały jeszcze , w różnych miejscach powstają te plamy ostatnio np rano wyszły a po południu już nie było , deszcz nie padał . Kurde fot nie mam ;/ ale może jutro coś zrobie na działce . Boje się ze jak zrobie tynki i plamy będą wychodzić to tynk mi odpadnie . I generalnie boje się o pleśń jak się wprowadzę :/ myśle o tym żeby przebić się z boku budynku w ścianie i wstawić kratki wentylacyjne ? Tylko czy one coś dadzą ? Po odkrywcę wilgotno jest miedzy płyta kanałowa a folia . 

Link do komentarza

To typowa przypadłość stropów kanałowych. Podczas budowy niezakryte przed opadami zbierają wodę w kanałach , która wewnątrz utrzymuje się długo . Problem rozwiązuje nawiercenie od spodu stropu (w pasie podejrzanych kanałów) i spuszczenie zalegającej wody.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...