Skocz do zawartości

Połączenie sufitu obniżonego o 30cm z okładzinami ściennymi na stelażu.


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry.

 

Potrzebuję porady w kwestii prawidłowego wykonania suchej zabudowy.

Mieszkanie znajduje się w kamienicy na stropach drewnianych ze ślepym pułapem i ma wysokość 290cm.

Planowane obniżenie wysokości do 260cm.

 

Przeglądając zeszyty systemowe sufitów podwieszanych i przedścianek, nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Jak wykonać prawidłowo połączenie sufitu z przedścianką na stelażu.

 

  1. Wykonujemy stelaż dla przedścianki do wysokości całego pomieszczenia 290cm, montujemy płyty, a następnie montujemy sufit podwieszany instalując profile obwodowe do przedścianki,
  2. Wykonujemy stelaż dla przedścianki do wysokości planowanej wysokości pomieszczenia 260cm, montujemy płyty, następnie montujemy sufit podwieszany instalując profile obwodowe do ścian z cegły,
  3. Wykonujemy sufit obniżany montując profile obwodowe do cegły, a następnie montujemy stelaż przedścianek i montujemy płyty.

 

Kolejną kwestią jest prawidłowe wykonanie ścianek działowych.

Czy konstrukcja z profili ścianek działowych lepiej powinna być przymocowana do stropu, czy do sufitu podwieszanego?

 

W załączniku przedstawiam planowane ścianki.

 

Z góry dziękuję za pomoc w tym temacie.

 

Mieszkanie 1.jpg

Napisano
Przed chwilą, joks napisał:

Ja robię najpierw sufity , potem ścianki i przedścianki .

Czyli konstrukcja ścianki działowej mocowana jest do obniżonego sufitu?

Napisano

Z tym wyburzaniem granatowych ścian to się nie spiesz, bo to chyba są nośne ściany... Sprawdź to dobrze, żeby sąsiad z góry nie zameldował się w Twoim mieszkaniu... A przynajmniej - jeśli konstrukcja pozwoli - zrób solidne nadproża w tych przejściach przez tę ścianę...

Zostawiasz dwa słupy, ale to może być za mało... Jaki układ ma strop?pok.thumb.jpg.612abacbf33b98a1e1b29159e89efbd1.jpg

Napisano
29 minut temu, uroboros napisał:

Z tym wyburzaniem granatowych ścian to się nie spiesz, bo to chyba są nośne ściany... Sprawdź to dobrze, żeby sąsiad z góry nie zameldował się w Twoim mieszkaniu... A przynajmniej - jeśli konstrukcja pozwoli - zrób solidne nadproża w tych przejściach przez tę ścianę...

Zostawiasz dwa słupy, ale to może być za mało... Jaki układ ma strop?pok.thumb.jpg.612abacbf33b98a1e1b29159e89efbd1.jpg

To nie są nośne ściany, ponadto będą dwuteowniki. 

Napisano
33 minuty temu, joks napisał:

Tak .

Naprawdę???

Napisano
1 godzinę temu, crea00 napisał:

 

Jak wykonać prawidłowo połączenie sufitu z przedścianką na stelażu.

 

  1. Wykonujemy stelaż dla przedścianki do wysokości całego pomieszczenia 290cm, montujemy płyty, a następnie montujemy sufit podwieszany instalując profile obwodowe do przedścianki,
  2. Wykonujemy stelaż dla przedścianki do wysokości planowanej wysokości pomieszczenia 260cm, montujemy płyty, następnie montujemy sufit podwieszany instalując profile obwodowe do ścian z cegły,
  3. Wykonujemy sufit obniżany montując profile obwodowe do cegły, a następnie montujemy stelaż  

Jak chcesz, chociaż najczęściej wykonuje się najpierw sufit.

1 godzinę temu, crea00 napisał:

Czyli konstrukcja ścianki działowej mocowana jest do obniżonego sufitu?

Konstrukcja ścianki mocowana jest do tego, do czego można. Na środku pomieszczenia mocuje się ją do podłogi i do sufitu. Ale to wszystko wymaga oceny, bo sytuacje bywają bardzo różne.

Czasem robi sie najpierw ściankę, dzieli pomieszczenie na dwie części i sufity wykonuje się oddzielnie.

1 godzinę temu, crea00 napisał:

 Wykonujemy stelaż dla przedścianki do wysokości planowanej wysokości pomieszczenia 260cm, montujemy płyty, następnie montujemy sufit podwieszany instalując profile obwodowe do ścian z cegły,

Nie! Jeśli ściany wykonujesz najpierw, to ciągniesz to powyżej przyszłego sufitu podwieszanego, a później obwodowy profil sufitu mocujesz już poprzez płytę g/k ścienną do profili ściany.

Napisano

Jak ścianka jest na dwóch końcach kotwiona do ścian, to można stawiać ją pod gotowym stelażem sufitu, ale te dwie ścianki:

pok.jpg.e8cacf2ada41cca273e710e72151eeb5.jpg

mocowałbym do SUFITU/stropu i do podłogi w miejscach oznaczonych.

Napisano
3 minuty temu, uroboros napisał:

Jak ścianka jest na dwóch końcach kotwiona do ścian, to można stawiać ją pod gotowym stelażem sufitu, ale te dwie ścianki:

pok.jpg.e8cacf2ada41cca273e710e72151eeb5.jpg

mocowałbym do SUFITU/stropu i do podłogi w miejscach oznaczonych.

Jak najbardziej. 

Napisano (edytowany)

Chciałbym podziękować za zaangażowanie w tym temacie.

 

Czyli wnioskuję z tego, że pierwszą czynnością będzie wykonanie konstrukcji sufitu podwieszanego, który będzie obniżony o 30cm względem istniejącego sufitu.

Profile obwodowe do ścian z cegły, konstrukcja krzyżowa na wieszakach noniuszowych, kręconych do dźwigarów stropu powyżej.

W miejscu gdzie planowane są ścianki działowe, konstrukcja wzmocniona, mocowana do stropu (jeszcze nie wiem jak). Ponadto w miejscu oznaczonym kreską w kolorze bordowym będzie ścianka szklana w stylu industrialnym z przesuwnym jednym skrzydłem (załącznik). 

Prosiłbym o pomoc w określeniu technologi wzmocnienia.

 

Po wykonaniu sufitu montuję profile obwodowe dla przedścianek, które montowane będą w posadzce i ; tutaj problem: czy montować profile sufitowe przedścianek w suficie z GK, czy profil przedścianki zamocować w taki sposób jak w załączniku na ostatnim zdjęciu lub za pomocą wieszaków bezpośrednich, tuż pod sufitem?

pok.jpg.e8cacf2ada41cca273e710e72151eeb5.jpg

unnamed.jpg

przedścianka-wzmocnienie99.jpg

Edytowano przez crea00 (zobacz historię edycji)
Napisano

Zamiast tego regipsu na ostatnim zdjęciu ja czasem daję kawałek profila sufitowego CD 60 .

1 godzinę temu, uroboros napisał:

Naprawdę???

Tak !

Napisano

Czyli dla przedścianek nie montuję profilu ud na suficie, tylko profile pionowe przymocuję tzw. esami do ściany z cegły.

Ścianki działowe będą miały poprowadzoną konstrukcję aż do stropu.

image0.jpeg

Napisano (edytowany)

Rozrysowałem warianty połączeń.

 

Proszę o poradę, które rozwiązanie będzie bardziej trwałe i odporniejsze na ewentualne pękania.

Rysunki podglądowe, sufit będzie na pojedynczym  płytowaniu.

 

 

Polaczenie-sufitu-podwieszonego-ze-scianka-dzialowa-z-p-yt-g-k-nida-siniat-1.jpeg.4e1e5c902c5c9136e4388f01e5f7947a.jpegPolaczenie-sufitu-podwieszonego-ze-scianka-dzialowa-z-p-yt-g-k-nida-siniat-1.jpg.6dea2280c43cf4611dfb281606312835.jpg

 

 

Oraz czy takie połączenie przedścianki z działową kotwioną do cegły będzie poprawne?

1768849922_2016-wytycznewykonaniacian-siniat.thumb.jpg.2e2069d0a03e6c7dc6d7c2fb47eb7c21.jpg

 

Pytam, gdyż w zeszytach technicznych systemów nie znalazłem rozwiązań interesujących mnie połączeń.

Edytowano przez crea00 (zobacz historię edycji)
Napisano
22 minuty temu, crea00 napisał:

Proszę o poradę, które rozwiązanie będzie bardziej trwałe i odporniejsze na ewentualne pękania.

 

Odporność na pękania uzyskuje się dając wszystkie łączenia płyt g/k na profilu. A właściwie to profile należy tak zaplanować i rozmieścić, aby wszystkie łączenia płyt wypadły na nich.  Wtedy krawędzie płyt nie drgają w różnych częstotliwościach i łączenie (wzmocnione bandażem, tak samo jak winkle) nie pęka.

17 godzin temu, crea00 napisał:

 

Profile obwodowe do ścian z cegły,    

Jak, skoro ściana jest krzywa? Ja bym zrobił najpierw ściany od podłogi do istniejącego sufitu a profil obwodowy sufitu tak jak wspominałem. Do profili ściennych poprzez zamocowaną płytę (ścienną) g/k.

Napisano
7 minut temu, retrofood napisał:

Jak, skoro ściana jest krzywa? Ja bym zrobił najpierw ściany od podłogi do istniejącego sufitu a profil obwodowy sufitu tak jak wspominałem. Do profili ściennych poprzez zamocowaną płytę (ścienną) g/k.

No w tym wypadku sufit obwodowo byłby miejscami z klina.

Czyli zrobić tak jak rozrysowałem to na pierwszym rysunku? Stelaże od podłogi aż pod strop, a następnie osobno sufity, a obwodowe sufitów do profili CD przedścianek.

Teraz z tego powodu występuje kolejna wątpliwość, czy muszę zabudowywać płytami ścianki działowe i przedścianki aż pod strop? Sufit będzie obniżany o 30cm, więc czy wystarczy zabudować płytami np 10cm powyżej projektowanego sufitu?

 

Napisano

Jak zabudujesz ścianki działowe pod sam strop, to możesz mieć lepszą izolację akustyczną wydzielonych pomieszczeń.

Napisano
17 godzin temu, crea00 napisał:

Czyli dla przedścianek nie montuję profilu ud na suficie, tylko profile pionowe przymocuję tzw. esami do ściany z cegły.

Ścianki działowe będą miały poprowadzoną konstrukcję aż do stropu.

image0.jpeg

W suficie musisz wycyrklować tak aby był dodatkowy profil w miejscu gdzie w przyszłości będzie mocowany sufitowy profil UD30 , Po to aby mieć do czego przykręcić sufitowy profil UD30 przedścianki .

Napisano
1 godzinę temu, crea00 napisał:

 Sufit będzie obniżany o 30cm, więc czy wystarczy zabudować płytami np 10cm powyżej projektowanego sufitu?

 

Oczywiście, że wystarczy.

Napisano (edytowany)

Dobrze, to praktycznie temat poprawnej zabudowy przedścianek oraz sufitów jest już rozwiązany.

 

Pojawiła się kolejna niepewność z mojej strony, mianowicie chodzi o ewentualne zawilgocenie ścian.

Czy konstrukcja da wszystkich ścian (tych zewnętrznych oraz wewnętrznych) będzie prawidłowa? 2xpłyta gk na stelażu plus wełna. Czy powinienem zastosować folię, chociaż dla ścian, które sąsiadują z dworem?

Czy może nad sufitem powyprowadzać kilka przewodów z komina wentylacyjnego, żeby zapewnić jakąś wentylację tych przedścianek (które nie będą zabudowane płytą aż pod strop).

Edytowano przez crea00 (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...