Skocz do zawartości

Czy da rade zrobic opdlyw liniowy ?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Zarejestrowalem sie, aby zapytac ludzi z wiedza i praktyka o rade :) gdyz temat jest mi zupelnie nowy. 

 

Wymieniam stara kabine prysznicowa w lazience, w domu jednorodzinnym. Lazienka jest w bardzo ladnym stanie, remont 10 lat temu.

Teoretycznie mam dwie opcje: 
a) bez brodzikia, odplyw liniowy w kaflach - prefereowane, wiadodmo ladnie wyglada itp - ale moze byc organiczenie techincze..

b) normalnie niski brodzik i tutaj wszystko jasne i niewymaga doprecyzowania

 

Pod aktualna kabina (taki wehikul chinski,  osobny modul) mam lecaca wzdloz sciany rure kanalizacyjna, standardowy przekroj 50 mm. 

Znajdujaca sie ona 1 cm ponizej dolnej powierzchni kafli. Tzn jak skuje kafle, to mam kanalize 1 cm ponizej poziomu posadzki. Jest ona umiejcowiona przy scianie 65 cm od rogu (+/- w polowie, bo prysznic bedzie 110 cm).

Grubosc kafli z klejem, ktore teraz sa polozone to ok 1 cm.

I tutaj zastanawiam sie czy da rade zrobic zgodnie ze sztuka, aby zmiescic najplytszy odplyw liniowy (chyba glebokosci ok. 4.5 cm) w posadzce przy zachowaniu odpowiednich spadkow do kanalizy.

Moj majester mowi, ze lepiej robic brodzik, bo mu latwiej i mamy pewny spadek przy badz co badz dosc wysoko umiejscowionej kanalizie.

 

Ogolnie kafle na podlodze chce skuc tylko w miejscu pod kabina. Tam wstawic nowe i zlicowac je z z posotala czescia podlogi.

Wtedy zalozyc liniowke i podpiac sie lekkim spadkiem do rury kanalizacyjnej z boku.

Czyli jak zdejme stare kafle i zaloze nowe kafle (na ktorych wciaz musze zrobic lekki spadek w kabinie prysznicowej), to mam jakies 3-3.5 cm do srodka podpiecia bocznego kolanka rury kanalizacyjnej.

Rura kanalizacyjna leci podloga do glownego odpowrowadzenia sciekow i calej podlogi kuc nie zamierzam.

 

Bardzo prosze o rady. Z gory dziekuje. 

 

Napisano (edytowany)

Masz za mało spadku to raz ...

A dwa

46 minut temu, reggie82 napisał:

chce skuc tylko w miejscu pod kabina

hydroizolacja powinna wychodzić minimum pół metra poza obręb kabiny .

Optymalnie by było gdyby hydroizolacja była na całej podłodze z zastosowaniem taśm uszczelniających na łączeniu ścian z podłogą .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano
57 minut temu, reggie82 napisał:

b) normalnie niski brodzik i tutaj wszystko jasne i niewymaga doprecyzowania

Pozostałbym przy tej opcji z kilku oczywistych powodów ale chyba nie muszę doprecyzowywać :) 

Napisano

:yahoo:

Dzieki joks. 

Dzieki mhytyl.

 

Prawde powiedziawszy, i abstrahujac od izolacji (o ktorej wiedzialem na podlodze i laczeniach ze sciana w kabinie i nie wiedzialem juz poza kabina :D ) sam bylem zdecydowany dawno temu na brodzik. Tylko Tata zaczal mnie nakreca na zrobienie tej liniowki, twierdzac, ze sie da. Liczylem i liczylem i widzialem to mega slabo. Stad pomysl podpytania Was, Panowie.

 

Dzieki raz jeszcze.

Napisano
1 godzinę temu, Elfir napisał:

nigdy więcej odpływu liniowego. 

Zapycha się niemiłosiernie włosami. W tej chwili nawet nie mam nałożonej listwy maskującej, tak często trzeba sprzątać.

Dużo zależy od modelu .To że u Ciebie kiepsko działa to nie znaczy że wszystkie liniówki są do bani .

Napisano (edytowany)

rozumiem, ze sa modele, które sa odporne na włosy? 

 

Tak na szybko przejrzałam sobie na google różne modele - zasada działania i w sumie budowa jest identyczna, niezależnie od marki. 

Chodzi dokładnie o to sitko:

odplyw-przysznicowy-niski-3-1030x773.jpg

Jest za gęste i na dodatek fatalnie się je wyciąga.

 

A na listwie maskującej od spodu i w korytku osadza się szybko film bakteryjny.


***

Mam płytki odpływ, bo taki jak rozumiem wchodzi w rachubę u autora wątku. 

 

Na parterze mam normalny odpływ tego typu:
ce72a8b0424a97f4e10d0d073ab6
I tam rozwiązanie syfonu jest inne. Podejrzewam, że jak napisał joks - liniówki z odpływem w dół (głębokie) będą się lepiej sprawdzać.

Ale i tak zostaje problem filmu bakteryjnego. Musiałby być pokrywane srebrem, żeby zablokować rozwój bakterii.

 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...