Skocz do zawartości

Pogrubienie wymurowanej ścianki (odpada GK)


Recommended Posts

Witam

 

Chcę pogrubić murowaną ścianę o ok. 15 cm. Tak jak przedstawiam na załączonym zdjęciu.

 

Niestety nie może to być GK, ponieważ na tej ścianie będzie stało szersze akwarium (czyli bardzo duża waga). Wydaje mi się że najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie domurowanie tych 15 cm do obecnej ściany. No i tutaj pojawia się problem konstrukcyjny:

Jak najlepiej to połączyć? Tak aby domurowana część dobrze "trzymała się" obecnej ściany. Jakieś zbrojenie? Może kotwy?

 

Na budowlance się trochę znam (amatorsko). Potrafię sobie wyremontować mieszkanie (gk, malowanie, szpachlowanie itp), ale ścian nigdy nie murowałem, zbrojeń też nie robiłem.

Czy istnieje łatwy sposób (dla amatora), aby to zrobić dobrze i najważniejsze - żeby było wytrzymałe?

 

Z góry dziękuję za udzieloną pomoc.

sciana.jpg

Link do komentarza

Tak najprościej to trzeba byłoby zedrzeć farbę z tej ścianki i tej drugiej bocznej, zagruntować

i bloczki z pustaka (12cm) przyklejać na kleju do płytek do ściany i do siebie nawzajem.

Albo na zaprawie murarskiej, ale na kleju będzie wygodniej.

Następna warstwa z przesunięciem o połówkę bloczka.

Pomiędzy bloczki kotwy ze stali ocynkowanej (do ściany i do bloczka)

 

image.png.733a067c480e451a92b603aa14f269e3.png

 

Nie wiem jak dołem, może koledzy doradzą.

Czy bezpośrednio kłaść na glazurę na kleju, czy dać jakąś dylatację.

 

No i na koniec zostanie tynkowanie.

 

Na pewno będziesz musiał dorobić cokolik, bo braknie Ci te klika cm

 

 

 

Jak potrafisz wyremontować mieszkanie to dasz radę spokojnie.

 

Teraz, tam pod tym akwarium to co masz na tym murku?

Płytki?

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dwudziestocentymetrowe kawałki zbrojeniówki fi 8, nawiercanie istniejącej ściany na 10 cm co drugą warstwę dobudowywanej ścianki murowanej na zaprawę murarską, albo klej, który służy do klejenia bloczków, smarowanie na gruby grzebień również bocznej ścianki doklejanego bloczka - wystarczająco przywiąże dobudowywaną część ścianki.

Dobudować bezpośrednio na gresie na podłodze.

Link do komentarza

Rozwiązanie ciekawe :) Dziękuję.

 

Mam jeszcze pytania:

1. Ile kleju między bloczkami kłaść? Tak jak przy murowaniu ok 1 cm czy mniej/więcej?

2. Rozumiem że kładę jeden poziom bloczków, potem kotwami to łączę, kolejny poziom i tak do samej góry?

 

No i właśnie pojawia się pytanie jak to zacząć? Czy usuwać płytki (mogę je wyciąć jeśli będzie to lepsze rozwiązanie), a może kłaść na płytkach?

 

Tynkować też nie potrafię, ale na youtube się doszkolę :) Ewentualnie myślałem że zamiast tynkowania możnaby 1-2 płyty gk do tych bloczków przykręcić i byłoby chyba równe.

Link do komentarza

Zagruntowanie przez lateksową czy inną mocną farbę nic nie da! Pewnie masz gładź pod farbą, a to może być najsłabsza warstwa pod farbą.

Można głęboko  "pokaleczyć" farbę przez zarysowanie twardym i ostrym przedmiotem w siatkę/kratkę 2cm x 2 cm i wydmuchanie pyłu i zagruntowanie. Dopiero wtedy kleić!

 

Oczywiście najlepszą czynnością byłoby usunięcie farby i ewentualnej warstwy gładzi , aleee... :icon_rolleyes:

 

Co do warstwy kleju - zależy jaki będziesz używał... przy murowaniu z ytonga używałem klej rozprowadzony grzebieniem 8 mm przy cieńszych bloczkach i 10 mm przy 10,5 cm bloczku. Warstwa 1 cm to za dużo.

Edytowano przez Gość (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

 

Co do tynkowania: jeśli kleić będziesz właśnie z ytonga i starannie wyprowadzisz  płaszczyznę ściany - to wystarczy jak przetrzesz tarką lub grubym papierem ściernym (gradacja 40, potem 80) i po ewentualnym zagruntowaniu - zaciągnąć na gładko klejem i potem warstewką gładzi.

Link do komentarza

To nie jest apteka... Przemo chce poszerzyć - jak pisze - o ok. 15 cm... Jak zrobi 18 z klejem, to będzie szersze akwarium...

Przycinanie przy takiej robocie, to już maleńka przesada...

Można i przycinać i tą mniej równą stronę kleić do istniejącego murku.

Albo zrobi z czego innego. Proponuję ytonga, bo jest to jeden z najbardziej regularnych i powtarzalnych bloczków. Stawiałem ścianki działowe i nie musiałem ich równać tynkiem - dawałem od razu gładź.

Link do komentarza

Znalazłem w bricomanie bloczek o wymiarach 12x24x59cm.

 

Czy mogę dać między bloczkami a ścianą większą grubość kleju - tak żeby wyszło to 15 cm? Czy lepiej nie?

 

Akwarium jeszcze nie zamawiane więc mogę zamówić trochę szersze lub węższe. Ale wolałbym szersze. Tylko żona mi narzeka że miejsce w mieszkaniu zabieram :) więc musimy negocjować jaka grubość.

Link do komentarza
1 godzinę temu, rader_vip napisał:

Równie dobrze co murowane

Tiaaaaaaa... szczególnie gdy wiesz, że na tym ma stać akwarium, mogą zdarzyć się zachlapania, zamoknięcia... płyta k/g to mocno lubi...  A czy szybciej - to dyskutowałbym...

 

 

A dodatkowo przemo z góry zakłada, że płyty g/ odpadają...

 

Link do komentarza
Tiaaaaaaa... szczególnie gdy wiesz, że na tym ma stać akwarium, mogą zdarzyć się zachlapania, zamoknięcia... płyta k/g to mocno lubi...  A czy szybciej - to dyskutowałbym...
 
 
A dodatkowo przemo z góry zakłada, że płyty g/ odpadają...
 

Czyli chcesz powiedzieć ze szafki pod akwaria są robione z betonu?
Płyta k/g w końcu była by pomalowana i w ten sposób zabezpieczona przed zachlapaniami. Chyba ze z akwarium ma się sączyć woda bez przerwy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link do komentarza

 

 
Niestety nie może to być GK, ponieważ na tej ścianie będzie stało szersze akwarium (czyli bardzo duża waga).
 
Na budowlance się trochę znam (amatorsko). Potrafię sobie wyremontować mieszkanie (gk, malowanie, szpachlowanie itp), ale ścian nigdy nie murowałem, zbrojeń też nie robiłem.
Czy istnieje łatwy sposób (dla amatora), aby to zrobić dobrze i najważniejsze - żeby było wytrzymałe?




:bezradny:



Skoro się nie zna to może nie wie ze jest inne rozwiązanie niż murowanie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link do komentarza
1 minutę temu, rader_vip napisał:

Skoro się nie zna to może nie wie ze jest inne rozwiązanie

Ok, wytłumacz mu, poinstruuj, naszkicuj rozwiązanie, pokaż jak wzmocnić połączenia w stelażu z regli drewnianych, podpowiedz jakie powinny być przekroje regli, jak zakołkować do istniejącej ściany i jak obrobić płytą, a on wybierze technologię :icon_lol:

Link do komentarza
Ok, wytłumacz mu, poinstruuj, naszkicuj rozwiązanie, pokaż jak wzmocnić połączenia w stelażu z regli drewnianych, podpowiedz jakie powinny być przekroje regli, jak zakołkować do istniejącej ściany i jak obrobić płytą, a on wybierze technologię :icon_lol:


Jedz do sklepu, kup materiał, przywieź narzędzia i może jeszcze najlepiej zrobić? Skoro i tak będzie sam to robił to bez kartki i długopisu się nie obejdzie :) wiec niech usiądzie i policzy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link do komentarza

.

Dnia 21.01.2020 o 18:41, uroboros napisał:

Dwudziestocentymetrowe kawałki zbrojeniówki fi 8, nawiercanie istniejącej ściany na 10 cm co drugą warstwę dobudowywanej ścianki murowanej na zaprawę murarską, albo klej, [...]

 

Dnia 21.01.2020 o 18:41, uroboros napisał:

wystarczająco przywiąże dobudowywaną część ścianki.

 

:icon_lol:

Link do komentarza
3 godziny temu, rader_vip napisał:

Skoro się nie zna to może nie wie ze jest inne rozwiązanie niż murowanie?

Oczywiście, jest co najmniej kilka innych możliwości, ale kolega Przemo zapytał konkretnie jak to poprawnie domurować.

 

Może i wystarczyłoby na istniejący słupek położyć i przymocować o 15 cm szerszą od słupka płytę granitową lub z jakiegoś innego wytrzymałego matriału i może też by było dobrze i jeszcze szybciej. I do tego żona byłaby zadowolona z miejsca pod płytą.

 

 

 

 

 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przeważnie dawni pracownicy energetyki. Zlecanie im wykonawstwa ma ten plus, ze wszelkie papiery załatwiają między sobą i nagle się okazuje, że wszystko jest zrobione na tip - top.     Ale na koszt wnioskodawcy. Więc lepiej już zlecić to bezpośrednio, bo jeden pośrednik mniej. Oczywiście, byle komu zlecić nie da rady  i żadne uprawnienia nie pomogą.     Nie tylko w dziale technicznym. Inni pracownicy też odpowiednio skierują.     To zależy na kogo prawnie jest istniejące. Nie możesz mieć dwóch, a jeśli zostawisz stare, a złożysz wniosek o nowe, to zapłacisz za każdy kilowat mocy przydzielonej. Tu trzeba mieć wszystkie informacje aby to odpowiednio rozegrać. Za przydział mocy się płaci.     Nie. Najlepiej podać powód, że to wyniesienie układu pomiarowego na zewnątrz. Wtedy, jeśli nie będzie zmiany wielkości zabezpieczeń przedlicznikowych, to nic nie zapłacisz za przydzial mocy. Ten wykonawca, który wykona nowe przyłącze powinien wszystko Ci załatwić, aby było jak najkorzystniej.   To jest naprawdę taki układ, że ja załatwiłem u siebie wymianę przyłącza w ciągu 24 godzin i żadnych papierów nie tworzyłem. Wykonałem tylko jeden telefon. Gość przyjechał o 17-tej wieczorem, pooglądał sytuację, oznajmił, że o 7 rano następnego dnia się stawia z ekipą i do południa następnego dnia wszystko było zrobione, licznik przeniesiony.  Tylko ja nie miałem sąsiada.   PS. Do kogo zadzwonić, dowiedziałem się "na wsi". Ludzie wiedzą, kto takie sprawy załatwia.
    • Obiekt istniejący, przecież jedno przyłącze już jest, umowa i pobór prądu też są. Proszę jednak spróbować popytać kto w okolicy wykonuje zlecenia dla energetyki. Bo w ogóle tej instalacji najpierw powinien przyjrzeć się elektryk. Podstawowa sprawa to choćby to jakimi przewodami zrobiono to przyłącze,  przewidując jakie obciążenie pobieraną mocą. Może się okazać, że jest ono po prostu przeciążone, gdy musi zasilić dwa gospodarstwa domowe. Wtedy zrobienie nowego przyłącza i tak będzie techniczną koniecznością.  Ponadto nawet jak się je zrobi to przecież trzeba uzgodnić przeniesienie zabezpieczenia starego przyłącza w inne miejsce (do sąsiada). Pod względem papierkowej roboty też trzeba będzie zmienić starą umowę i z tym może być niezłe zamieszanie.
    • Każdy ma licznik w swojej części domu. Teraz jest tak, że na strychu jest jedno zabezpieczenie bezpiecznikiem 25A. Nie ma zabezpieczeń po obu stronach, bo jakby było to by to działało tak jak piszesz.  Byłem w dziale przyłączeń w Malborku, niestety Pan który tam siedział dam nam tylko wniosek o nowe przyłącze.    Jeszcze takie pytanie - to wnioskować o nowe przyłącze musimy tak, jakbyśmy w ogólne nie mieli żadnego? (Bo wnioski się różnią w zależności od tego, czy to nowy obiekt czy istniejący) i czy nie będziemy musieli podawać informacji na temat instalacji sąsiadów? 
    • Komentarz dodany przez Mojka: Zależało mi żeby mieć funkcjonalną łazienkę i taka jest. Na toalecie zamontowaliśmy deskę myjącą, jest też spora wanna z deszczownicą no i dużo miejsca do przechowywania
    • Od kilku lat moda łazienkowa nieustannie cyrkuluje wokół kilku standardowych trendów i tak naprawdę co sezon poznajemy jedynie ich wdzięczne modyfikacje. Przyczyną dla której niezmiennie oscylujemy pomiędzy ewoluującymi stylami glamour, boho, skandynawskim czy też industrialnym, są ich wspólne wartości. Ekologia i personifikacja – to słowa klucze, które otwierają drzwi do każdej nowoczesnej łazienki, bez względu na stylistyczną bazę według której została zaprojektowana. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wystroj-wnetrz/lazienka/a/113806-jak-urzadzic-nowoczesna-lazienke-trendy-lazienkowe-na-rok-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...