Skocz do zawartości

Fotowoltaika + ogrzewanie elektryczne. Opinie użytkowników


Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
1 minutę temu, retrofood napisał:

Warto byłoby zapytać (zapytałem) jak to się sprawuje, bo od uruchomienia trochę czasu upłynęło.

Doczytałem wątek do końca i poprosiłem autora o kontakt - może się zgodzi. Ostatni wpis autora w temacie to luty 2019 - czyli praktycznie koniec sezonu grzewczego ubiegłej zimy. Tego roczna zima jak jest każdy widzi. Jeśli się odezwie będę mógł wyciągnąć wnioski dla siebie.

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Maty grzejne są tańsze od PC na etapie inwestycji. Koszty eksploatacji pompy ciepła są 3 razy niższe niż grzanie matami lub folią grzewczą. Pompa  ciepła SCOP około 3,  maty 1.   

 

Przy matach, foliach grzewczych pozostaje do rozwiązania problem CWU. 

 

Ponadto jesteśmy skazani na grzanie prądem, a wielu nie ma pojęcia że ustawa o prosumentach gwarantuje opusty 80% lub 70% na okres 15 lat !   A co jeżeli po tym czasie ustawodawca zmieni zapisy io zamiast magazynowanie energii w sieci będziemy za nią dostawali latem pieniądze po cenach hurtowych np 16 groszy za kWh, a zimą kupowali za 60 groszy ?

 

Największa zaleta grzania elektrycznego to niski początkowy koszt inwestycji. 

 

Link do komentarza

Fotowoltaike założyli moi teściowie, bo akurat ich dom jest bardzo dobrze wystawiony na słońce. Instalacja przebiegła szybko, wygląda to estetycznie i sprawuje się dobrze. Zasila niezbędne urządzenia, w tym ogrzewanie elektryczne. Póki co, czekamy na zimę, wtedy będzie można więcej opowiedzieć :icon_biggrin:

Link do komentarza
Dnia 28.05.2020 o 12:26, marxxx napisał:

Maty grzejne są tańsze od PC na etapie inwestycji. Koszty eksploatacji pompy ciepła są 3 razy niższe niż grzanie matami lub folią grzewczą. Pompa  ciepła SCOP około 3,  maty 1.   

 

Przy matach, foliach grzewczych pozostaje do rozwiązania problem CWU. 

 

Ponadto jesteśmy skazani na grzanie prądem, a wielu nie ma pojęcia że ustawa o prosumentach gwarantuje opusty 80% lub 70% na okres 15 lat !   A co jeżeli po tym czasie ustawodawca zmieni zapisy io zamiast magazynowanie energii w sieci będziemy za nią dostawali latem pieniądze po cenach hurtowych np 16 groszy za kWh, a zimą kupowali za 60 groszy ?

 

Największa zaleta grzania elektrycznego to niski początkowy koszt inwestycji. 

 

Do cwu polecam powietrzna pompę ciepła cena od 2400 za aristona 100 l do 4700 za atlantika 270l , co kto potrzebuje. Co do argumentów na temat rozliczania produkcji z pv to argumenty są z dupy, jaką masz gwarancję że gaz nie będzie 3 razy droższy z uwagi na opłaty emisyjne? Póki co ceny prądu dla odb indyw sa w jakikolwiek sposób dyskutowane a już gazu ziemnego nie. Co do niekorzystnych rozliczeń produkcji z pv to słyszałem o pomysle aby były opłaty za energię nie zużytą w okresie rozliczeniowym (rok) do sieci jako nadmiarową i to ma sens zwłaszcza gratulacje dla osób którym wziśnięto przewymiarowane instalacje PV.

Link do komentarza
Dnia 17.01.2020 o 16:45, MarekLewandowski napisał:

Witam.

 

Jak w temacie bardzo chciałbym poznać (myślę, że nie tylko ja) opinię na temat ogrzewania elektrycznego połączonego z fotowoltaiką. Opinie mile widziane zwłaszcza od użytkowników. :)

Szwagier zamontował 6 paneli x 285 W na stelażu na ziemi orientacja PŁD + przetwornica 3 kW (nie czysty sinus) + grzałka 2kW z termostatem wkręcona w zasobnik cwu. Działa - nie ma buforowania energii ani dodatkowego odbiornika na czas "stygnięcia"/odbioru cwu. W słoneczne dni zagrzewa 150 litrów "migiem". Dobre rozwiązanie do domów na wsi z kopciuchami - nie trzeba latać latem do kotłowni i rozpalać.

 

Ja bym to rozbudował o inwerter off grid z dodatkowymi bateriami do buforowania (np. 2x100 Ahi czystym sinusem na wyjściu + stabilizacja napięcia (AVR). Wtedy można podpiąć urządzenia z układem elektronicznym - TV, Lodówkę, wiatrak a nawet klimatyzator 2kW.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja bym chciał zobaczyć to rozrysowane przynajmniej na jakimś szkicu naniesionym na rzut pomieszczenia. Tak aby było widać wzajemny układ rur oraz ich długość. Bo może się okazać, że chociażby robienie cyrkulacji całkiem mija się z celem, jeżeli odległości są małe.  W dużej mierze zgadzam się z Podczytywaczem, ale nie we wszystkim.  Rzeczywiście nie ma sensu komplikowanie ponad miarę. Zwykle im prościej, tym lepiej. Łatwiej potem wszystko ogarnąć i uniknąć błędów. Natomiast w większości sytuacji dawałbym jednak otulinę również na rury z zimną wodą. Bo bez niej z czasem potrafią się robić ciemne smugi na cienkiej warstwie tynku na rurach. Ponadto otulina zapewnia swego rodzaju dylatację pomiędzy rurą i tynkiem.  Natomiast co do średnicy rur, to zastosowanie np. PEX 20 mm ma jednak sens, nawet jeżeli na wyjściu ze zbiornika mamy króciec 1/2 cala. Po pierwsze, PEX ma tragicznie małe przekroje samych złączek. Przy PEX 16 mm faktyczny przelot zostaje mniej więcej grubości ołówka. Jeżeli mamy kilka takich zwężek poczynając od rozdzielacza to zaczyna się robić słabo. Można to w pewnym stopniu skompensować używając właśnie rur o większej średnicy. Do prysznica i wanny PEX 20 mm jest bardzo wskazany. Na ile ostatecznie różnica w ciśnieniu i przepływie wody będzie odczuwalna zależy zarówno od ciśnienia na początku układu jak i liczby złączek oraz długości rur. Ale żeby tu powiedzieć coś więcej jest potrzebny przynajmniej szkic sytuacyjny. 
    • W ścianie z g/k dałbym w otulinie.   Rozumiem, że w bruździe i ściana ma być oklejona płytą g/k... Tu będzie znikoma możliwość kondensacji, bo dostęp pary wodnej będzie minimalny...
    • Najwyraźniej jednak wentylacja nie jest wystarczająco skuteczna, skoro ościeżnica "puchnie" od wilgoci. Podejrzewam, że wentylator w łazience blokuje przepływ powietrza, gdy jest wyłączony. Tam powinna być założona powiększona kratka, tak aby powietrze mogło normalnie przepływać obok wentylatora. Podobne stosuje się do podłączenia okapów. Dlatego trzeba szukać ich jako kratek do okapów albo kratek podwójnych.   
    • No właśnie na wszystkich materiałach i filmach widziałem w otulinie dla zimnej wody, dlatego pytam. Zamówiłem otulinę 15/6 ale może i ta okazać się względnie duża, gdyż ta ścianka działowa jest bardzo chuda i nie chce w niej za bardzo bruzdować. A rury pex 16mm będą pod g-k(1.25cm) więc pytanie czy Ty byś dawał @podczytywacz? Dzięki za wcześniejszą wypowiedź.
    • Jeśli było impregnowane, to tak mocno nie nasiąknie wilgocią i nic specjalnego się nie stanie. Natomiast jeśli impregnowane nie było, to przy takiej pogodzie jak teraz trochę nasiąknie i w przypadku pokrycia dach, trzeba będzie zadbać o wietrzenie, aby wyschło. Co potrwa parę miesięcy.  Trwałych szkód być nie powinno, o ile drewno nie leży bezpośrednio na ziemi, albo nie jest szczelnie owinięte. Musi mieć dostęp powietrza i najlepiej przewiew. Mróz drewnu nie szkodzi, na odwrót. Spowalnia lub wstrzymuje procesy gnicia.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...