Skocz do zawartości

Warunki zabudowy - dylemat


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry, 

Zamierzam postawić dom parterowy i dostosować się do warunków zabudowy. Mam już upatrzony projekt, znajomy który wybudował na sąsiedniej działce dom parter + poddasze. 

1. Czy pierwszą część punktu, który mówi że budynek powinien posiadać max 2 kondygnacje, mogę uznać, że może być to parterowy z dachem dwuspadowym 35 stopni?

2. Czy zapis " w tym poddasze użytkowe" mam rozumieć jako obligatoryjne?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Zapis z uchwały miasta:

- budynek, o których mowa w pkt 2, powinien posiadać maksymalną wysokość II kondygnacji nadziemnych, w tym poddasze użytkowe pod dachem symetrycznym - dwuspadowym, o nachyleniu połaci dachowych 35o - 45o ,

Napisano
10 minut temu, Einstein napisał:

Zamierzam postawić dom parterowy i dostosować się do warunków zabudowy.

Kolejność raczej powinna być odwrotna, dopasować dom a raczej projekt domu do warunków zabudowy a potem go postawić/wybudować.

11 minut temu, Einstein napisał:

. Czy pierwszą część punktu, który mówi że budynek powinien posiadać max 2 kondygnacje, mogę uznać, że może być to parterowy z dachem dwuspadowym 35 stopni?

Tak, to spełnia warunki. Czyli dom  z poddaszem użytkowym albo dom dwupiętrowy ale bez poddasza użytkowego.

Nie ma nic na temat wysokości budynku?

 

Napisano

O wysokości jest tylko zapis

- poziom posadzki parteru budynku na wysokości max. 0,6 m, a wysokość okapu max 3,50 m od poziomu gruntu rodzimego od strony przylegającej ulicy,

 

Chciałbym przed pójściem do "urzędniczki" mieć odpowiednią wiedzę i udowodnić, że może to być dom parterowy z dachem dwuspadowym 35 stopni.

Napisano
1 godzinę temu, Einstein napisał:

Chciałbym przed pójściem do "urzędniczki" mieć odpowiednią wiedzę i udowodnić, że może to być dom parterowy z dachem dwuspadowym 35 stopni.

Przecież masz napisane:

2 godziny temu, Einstein napisał:

- budynek, o których mowa w pkt 2, powinien posiadać maksymalną wysokość II kondygnacji nadziemnych, w tym poddasze użytkowe pod dachem symetrycznym - dwuspadowym, o nachyleniu połaci dachowych 35o - 45o ,

Czyli możesz wybudować dom z parterem i poddaszem z dachem symetrycznym dwuspadowym o nachyleniu 35 - 45 stopni.

Proste i nie ma co udowadniać.

Ja bym ci radził kąt dachu 45 st, bo poddasze będzie miało więcej powierzchni użytkowej, więcej wysokości użytkowej.

2 godziny temu, Einstein napisał:

- poziom posadzki parteru budynku na wysokości max. 0,6 m, a wysokość okapu max 3,50 m od poziomu gruntu rodzimego od strony przylegającej ulicy,

I to są pozostałe warunki jakie masz spełnić. Dokładnie opisane.

Czyli nie możesz wyjść wyżej z cokołem - poziomem podlogi parteru wyżej niż 60 cm, a wysokość okapu do gruntu od strony ulicy ma być 360 cm. To podkreślenie od strony drogi pewnie dlatego, że mogą być działki nachylone - więc punktem odniesienia jest poziom gruntu przy domu od strony drogi. Z drugiej strony domu może być więcej lub mniej w zależności od nachylenia działki.

 

Masz jasno sformulowane warunki - ma to swoje dobre strony pod kątem projektowania. 

Napisano
5 minut temu, zenek napisał:

 

Ja bym ci radził kąt dachu 45 st, bo poddasze będzie miało więcej powierzchni użytkowej, więcej wysokości użytkowej.

 

Dziękuję za skomentowanie.

Mam projekt z 35 stopniami, nie zamierzam korzystać z poddasza jako użytkowego. Wszystkie pomieszczenia zaplanowane są tylko na dole.

Chcę po prostu dom z parterem, a przez ten dach dwuspadowy wysokością wygląda praktycznie jak kondygnacyjny, czyli parter+poddasze

Napisano

Za co punkcik dla ciebie? - za jasne określenie potrzeb. 

Jak tak - to dom parterowy z  nieużytkowym poddaszem jest zgodny z warunkami. 

Napisano

Ostatnie pytanko dotyczące zabudowy.

Na początku chciałbym postawić na tyle działki na początek taki domek drewniany (gospodarczy) ok 28 m2

Długość mojej działki to 42m, więc spokojnie mogę to z  tyłu postawić. Taki mój pomysł na weekendy na działce a potem jako domek dla gości lub graciarnia.

Czy bez problemu mogę podłączyć do niego media?

 

Warunki:

Budynek gospodarczy lub garaż wolnostojący powinien posiadać wysokość jednej kondygnacji nieprzekraczającej wysokości 6m z dachem skośnym, symetrycznie dwuspadowym o nachyleniu połaci dachowych 350 - 450 i powinien być lokalizowany w odległości min 15m od ściany frontowej budynku mieszkalnego w głąb działki.

Napisano

Moim zdaniem, jeśli plan daje takie warunki na budynek gospodarczy - to i z mediami nie powinno być żadnych kłopotów. Zrestą zdaje się że wg nowej ustawy (dopiero wejdzie) bedzie to zupełnie bezproblemowe.

Ale nie wiem, czy będzie to możliwe w tej kolejności - najpierw gospodarczy, potem dom. Raczej odwrotnie.

Z własnego domu możesz ciągnąć media po swej działce do gospodarczego bezproblemowo.

Napisano

Przy takich zapisach w planie zagospodarowania nie widzę przeszkód żeby dom był parterowy z dachem o nachyleniu 35°.

Natomiast ten budynek gospodarczy być może wymusi przesunięcie docelowego domu ku przedniej części działki. Natomiast nie ma formalnych przeciwwskazań żeby doprowadzić do niego media. Co więcej można doprowadzić do niego prąd i zawrzeć z zakładem energetycznym umowę według taryfy (G) dla gospodarstw domowych, unikając niekorzystnej taryfy budowlanej.

Napisano
23 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przy takich zapisach w planie zagospodarowania nie widzę przeszkód żeby dom był parterowy z dachem o nachyleniu 35°.

Natomiast ten budynek gospodarczy być może wymusi przesunięcie docelowego domu ku przedniej części działki. Natomiast nie ma formalnych przeciwwskazań żeby doprowadzić do niego media. Co więcej można doprowadzić do niego prąd i zawrzeć z zakładem energetycznym umowę według taryfy (G) dla gospodarstw domowych, unikając niekorzystnej taryfy budowlanej.

Dziękuję za opinię.

A czy jest jakieś prawo, które zakazywałoby postawić budynek gospodarczy (drewniany) (gdzie warunki zabudowy pozwalają na do i tylko określają min. odległość od domu) na działce budowlanej bez budowy domu?

Napisano
14 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Wysokość budynku wynika z podanej max. wysokości okapu  (3,5 m) - reszta to geometria przy wymaganym zakresie nachylenia dachu. Bud. gospodarczy można budować po zgłoszeniu budowy domu mieszkalnego.

Dziękuję.

 

Nie ma żadnego prawa, które nie pozwalałoby mi doprowadzić tam prąd, wodę i kanalizę?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...