Skocz do zawartości

Odstąpienie od umowy czy wykonanie zastępcze - które rozwiązanie lepsze?


Recommended Posts

Gość Aneta Hajdukiewicz
Napisano
Witam. Jestem załamana wykonaniem mebli przez wykonawcę. Nie dosyć że prawie 4 miesiące od wyznaczonego terminu kuchnia na wymiar miała prawie być skończona bo wykonawca miał ciągle wykręty jakieś albo nie odbierał telefonu.w dniu montażu a w zasadzie następnego dnia jak były położone górne fronty, zauważyłam rysy, kółka srebrne nitki widziane w świetle dziennym,poza tym nie domalowane listwy,nadlane farbą też nie które a i okazało się że kolor nie ten co zamawiałam. Nie mogę dojść z tym człowiekiem do porozumienia wmawiał mi krzycząc na mnie że inaczej nie będzie bo to kolor i jeszcze na wysoki połysk i w świetle sztucznym czy dziennym rysy widoczne. Nie uznaje reklamacji upiera się przy swoim. proszę napisać jak to jest jak bym zleciła innej firmie naprawę to jak wykonawca im zaplaci czy to ja będę musiała wysłać jemu rachunek? Spisałam też z wykonawcą po tym sporze oświadczenie że rzeczoznawca ma obejrzeć i ocenić czy te wady są istotne jeśli ja nie mam racji pokrywam koszty rzeczoznawcy i wykonawcy 1000 zł place. Tylko nie wyplacilam mu 1500 zł bo zauważyłam te rysy a on zabrał fronty jakieś 4 elementy mi zostawił i nadal jestem bez pełnej kuchni. Proszę o poradę co mam zrobić gdyż jestem załamana . Pozdrawiam
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Ale jak zatrudnić inna firmę w praktyce każdy chce wynagrodzenie, jeśli firma na dzień dobry wie, że mam z Panem X problemy to jak ją namówić na współpracę z Panem X który to np jest niewyplacalny?
Napisano
10 godzin temu, Gość Eliza napisał:

Ale jak zatrudnić inna firmę w praktyce każdy chce wynagrodzenie

Dlatego od początku należy zatrudnić firmę sprawdzoną, z referencjami, z dorobkiem, ktory można obejrzeć, spytać użytkownikow o wrażenia.

I zapewnić sobie w umowie warunki reklamowania prac, czy odstąpienia od umowy.

Większe prace podzielić na możliwe etapy - i za nie placić. 

Jeśli jeden za drugim etapy są wykonywane porządnie - to jest szansa na dobrą całość.

I mieć porządny nadzór - jeśli sami nie potrafimy ogarnąć tematu - a dla laika jest to trudne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...