Skocz do zawartości

drzwi robione własnoręcznie


MrTomo

Recommended Posts

Napisano

Zabrałem się za skręcanie drzwi.

Dechy grubości 28mm, poskręcałem płaskownikami 30x5mm.

To są dechy podłogowe, więc mają niewielki pióro-wpust, na które się zeszły.

Nie wiem czy dobrze, ale posmarowałem łączenie klejem.

To będą drzwi wiszące (przesuwne)

 

 

IMG_20191212_202830.thumb.jpg.cba3a476de1d79086edc031e4c2cef84.jpgIMG_20191212_202847.thumb.jpg.1b6eb9e975969cfa240a09ca624feb3f.jpgIMG_20191212_202911.thumb.jpg.cd332488a002d55407eff921db45bee1.jpg

 

 

 

Pytania takie: 

Czy drzwi się nie wygną na środku?

Czy dodatkowe skręcenie płaskownikiem - jak na ostatnim zdjęciu - zapobiegnie ew. odkształceniu?

Jeśli tak to - również dawać płaskowniki z obu stron?

 

IMG_20191212_202830kop.thumb.jpg.ca581e1a4b7e1394628d6d844b2f7429.jpg

 

 

Napisano
19 minut temu, MrTomo napisał:

Pytania takie: 

Czy drzwi się nie wygną na środku?

Czy dodatkowe skręcenie płaskownikiem - jak na ostatnim zdjęciu - zapobiegnie ew. odkształceniu?

Jeśli tak to - również dawać płaskowniki z obu stron?

Nie wygną się, nie ma o co się bać. Dechy masz wysezonowane jak mało kto i mało kiedy :) pochodzą przecież z podłogi.

Płaskownik przecież masz z drugiej strony, no chyba że masz na myśli płaskownik po skosie tak jak zaznaczyłeś na zdjęciu.

IMG_20191212_202830kop.jpg

Jedynie co bym Ci polecił zmienić to śruby i nakrętki. Daj śruby zamkowe i nakrętki kapslowe/kołpakowe, ładniej to będzie wyglądało aniżeli tak jak teraz. Płaskownika po skosie bym nie dawał.

Nakretka-kolpakowa-czarna-oksyda-M4-10sz

1-kg-SRUBA-ZAMKOWA-CZARNA-82406-12-80MM-

 

Napisano (edytowany)
15 minut temu, mhtyl napisał:

Dechy masz wysezonowane jak mało kto i mało kiedy :) pochodzą przecież z podłogi.

No, nie.

Deski sa na podłogę, ale wysezonowane to nie są.

Sa z suszarni, u mnie na poddaszu leżą z miesiąc, nie dłużej.

15 minut temu, mhtyl napisał:

chyba że masz na myśli płaskownik po skosie

Tak, po skosie.

Wygiąć po szerokości się nie wygną, ale po długości mogą.

Przynajmniej tak mi się nasunęło jak już to  to skręciłem.

 

Śruby mi nie przeszkadzają.

Nakrętki są przedłużane, z takim kołnierzykiem też ładne.

Co nawyżej może podkładki spreżynujące wywalę..?

:-)

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
3 minuty temu, MrTomo napisał:

No, nie.

Deski sa na podłogę, ale wysezonowane to nie są.

Sa z suszarni, u mnie na poddaszu leżą z miesiąc, nie dłużej.

Tak, po skosie.

Wygiąć po szerokości się nie wygną, ale po długości mogą.

Przynajmniej tak mi się nasunęło jak już to  to skręciłem.

Dechy może nie mają ileś tam lat ale są z suszarni a przed suszarnią tez trochę na pewno sobie leżały, w dodatku masz je sklejone więc wg mnie nie powinny się wypaczyć.

Ja tam tego płaskownika bym nie dawał ale jak dasz to doda uroku drzwiom.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Ktoś się orientuje - w tego typu prowadnicach można zastosować jakiś domykacz?

 

image.png.cfec308897d0d9ac19448c14aa91c873.png

 

Po dojechaniu drzwi do blokady, następuje odbicie (na końcu blokady są dwie gumki) i drzwi cofają się o jakieś 3cm, co doprowadza mnie do irytacji...

Nie przewidziałem tego, bo zrobiłbym drzwi szersze o te 3cm.

Napisano

Owszem się da, ale wtedy dolny prowadnik mi ucieknie, a jego nie przesunę, bo tam już rurki od podłogówki biegną.

 

Znalazłem taką klamkę

 

image.png.1354fa2c6f69c4b10a31cc6b414949ae.png

 

 

 

1 minutę temu, MrTomo napisał:

dolny prowadnik mi ucieknie, a jego nie przesunę

Chociaż - ze 2 cm może go przesunę jeszcze

Napisano

Tego dolnego prowadnika nie da się ciut przerobić, przedłużyć?

Napisano
11 minut temu, uroboros napisał:

Tego dolnego prowadnika nie da się ciut przerobić, przedłużyć?

Najchętniej tak bym zrobił, bo ten jest plastikowy.

Napisano

No to co to jest dla Ciebie za problem?

 

Wierzę w Twoje możliwości :91_thumbsup::icon_mrgreen:

 

Płaskowniczek, blaszka, dziurki na śrubki, spawanko... albo blaszka powyginana...

i z dziurkami na śrubki...

 

Śrubki w tym samym miejscu

Napisano (edytowany)
Dnia 12.12.2019 o 21:11, MrTomo napisał:

 Nie wiem czy dobrze, ale posmarowałem łączenie klejem.

To będą drzwi wiszące (przesuwne)

 

Pytania takie: 

Czy drzwi się nie wygną na środku?

Czy dodatkowe skręcenie płaskownikiem - jak na ostatnim zdjęciu - zapobiegnie ew. odkształceniu?

Jeśli tak to - również dawać płaskowniki z obu stron?

 

Podstawowym pytaniem jest gdzie te drzwi będą, co będą zamykały, w jakich warunkach pracowały. Od tego zależą odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania. Naprawdę!

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
50 minut temu, uroboros napisał:

No to co to jest dla Ciebie za problem?

 

Już mi się nie chce - naprawdę.

Chciałbym złożyć coś bez przeróbek, bez kombinacji.

Napisano
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Ktoś się orientuje - w tego typu prowadnicach można zastosować jakiś domykacz?

Domykacze są w sprzedaży i to różnego typu, musiałbyś najlepiej dopasować taki który by sie sprawdził z takimi prowadnicami jakie masz.

Znalazłem coś co chyba powinno pasować

samodomykacz_do_drzwi_przesuwnych_07.jpg

 

https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwil7PGHzsfmAhVNlYsKHek9CbIQjhx6BAgBEAI&url=https%3A%2F%2Frustykalneuchwyty.pl%2Fsamodomykacz-do-drzwi-przesuwnych-01.html&psig=AOvVaw27RpKilPO6jb4CpuHhY-fW&ust=1577047336387668

 

art00643.jpg

https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj379TNzsfmAhVq_CoKHe_hCpoQjhx6BAgBEAI&url=https%3A%2F%2Frustykalneuchwyty.pl%2Fsamodomykacz-do-drzwi-przesuwnych-podwojny-07.html&psig=AOvVaw27RpKilPO6jb4CpuHhY-fW&ust=1577047336387668

 

A poniżej samozamykacz podwójny

art00639_1.jpg

 

 

 

Napisano
29 minut temu, retrofood napisał:

gdzie te drzwi będą, co będą zamykały, w jakich warunkach pracowały

Drzwi wewnątrz. Drzwi do pokoju dziecka.

2 minuty temu, mhtyl napisał:

Znalazłem coś co chyba powinno pasować

No właśnie nie jestem przekonany

Napisano

Super.

Znalazłeś przy okazji Uchwyt wpuszczany 

Drogie te domykacze.

 

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Znalazłem taką klamkę

 

image.png.1354fa2c6f69c4b10a31cc6b414949ae.png

 

 

 

Co sądzicie o tym patencie?

Napisano
1 minutę temu, MrTomo napisał:

Super.

Znalazłeś przy okazji Uchwyt wpuszczany 

Widzisz, szukać też trzeba umieć :) ale dobrze  że udało mi się coś znaleźć co będzie Ci pasowało.

Napisano
53 minuty temu, MrTomo napisał:

Drzwi wewnątrz. Drzwi do pokoju dziecka.

 

To się nie odkształcą jeśli nie będą zawilgocone. Ale jeśli zamokną, to żadne suszenie nie przywróci im poprzedniej formy.

 

Napisano
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Już mi się nie chce - naprawdę.

Chciałbym złożyć coś bez przeróbek, bez kombinacji.

Nie podoba mi się to co robisz. To będzie zbyt ciężkie dla dziecka. A z czasem za mało szczelne.

Poza tym czas ubierać choinkę, a nie pierniczyć się z jakimiś drzwiami...

Napisano
10 godzin temu, retrofood napisał:

To będzie zbyt ciężkie dla dziecka

:icon_eek:

10 godzin temu, retrofood napisał:

 A z czasem za mało szczelne.

 

:icon_eek:

 

 

3 godziny temu, Buster napisał:

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale może szukasz takich blokad

 

3 godziny temu, Buster napisał:

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale może szukasz takich blokad

Super

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 21.12.2019 o 20:08, MrTomo napisał:

Ktoś się orientuje - w tego typu prowadnicach można zastosować jakiś domykacz?

 

image.png.cfec308897d0d9ac19448c14aa91c873.png

 

Po dojechaniu drzwi do blokady, następuje odbicie (na końcu blokady są dwie gumki) i drzwi cofają się o jakieś 3cm, co doprowadza mnie do irytacji...

Nie przewidziałem tego, bo zrobiłbym drzwi szersze o te 3cm.

Jako tako w takich systemach tego nie ma. I to niezależnie czy kupisz to w Leroyu czy w firmie zajmującej się produkcją drzwi - np. Erkado ma bardzo podobny system. Jedyna opcja jak dla mnie to wklejenie takiego domykacza jak w szafach przesuwnych.

Inna opcja to zakup gotowca:

https://www.meble.pl/p3340010,silent-stop-samodomykacz-do-drzwi-roc-design-z-mocowaniem-czarny.html

I drzwi nawet podobne ;).

  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kwestią zasadniczą są przekroje zastosowanych rur. Te na parterze nie były przewidziane do zwiększonego poboru wody na górę, te na górze są prawdopodobnie zbyt małe, bo przewidziano je na normalną instalację, a nie instalację podniesioną wyżej (spadek ciśnienia o wysokość słupa wody od piwnicy do piętra). Ot i masz przyczynę.    Niestety, hydraulicy na rynku są w większości przyuczonymi amatorami i stosuję utarte schematy, które jednak trzeba dopasowywać do zmieniających się warunków, ale oni tego nie potrafią. 
    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...