Skocz do zawartości

Cokół elewacji bez kleju i tynku?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Wykonawca robił elewacja i nie wiem czy to dobrze nazwać ale jest zrobiony cokół (podmurówka jest bardziej wklęsła na cieńszym styropianie, a styropian ma ścianach jest grubszy). I otóż ten cokół od spodu wokół całego domu ma braki nie tylko tynku i farby (bo nie ma tego nigdzie) ale też kleju przeć co widać siatkę oraz styropian. Wizualnie to nie przeszkadza bo aby to zobaczyć trzeba położyć się na ziemię ale jak się to ma do późniejszego użytkowania? Nie ,zacznie tam nic pleśnieć, wdawać się wilgoć itp? Dla wykonawcy oczywiście jak większość rzeczy, które poprawiał jest w porządku o nic nie trzeba poprawiać. Chciał bym wiedzieć na 100% co. Tym dalej robić i ewentualnie mieć sensowne argumenty dlaczego to musi być zrobione.

 

Podaję link do albumu zdjęć google bo trochę ich narobiłem:

https://photos.app.goo.gl/Zqddzv16AFhrGMyy9

 

Dzięki.

Napisano
12 godzin temu, gruby33 napisał:

Tym dalej robić i ewentualnie mieć sensowne argumenty dlaczego to musi być zrobione.

Oprócz listwy startowej, o czym wyżej, to siatka powinna być zatopiona w kleju. Brakuje też chyba tynku w pokazanych miejscach. Oprócz tego na cokole czasem daje się podwójną siatkę dla wzmocnienia i grubszą warstwę kleju. Mam XPS na cokole, i niektórzy producenci sugerują grubszą warstwę kleju i tynku na cokole do 20, 30 cm pod poziom obsypki (gruntu).

Napisano

Hmm wiec listwy startowej to już raczej nie założą bo ocieplenie już całe zrobione. Czyli muszą to zaciągnąć wszystko dokładnie klejem oraz tynkiem lub samą farba do elewacji bezpośrednio na klej czy sam klej wystarczy ?

 

Co do miejsca gdzie widoczny jest brak tynku a jest tylko klej to tak zrobili bo powiedzieli że w tamtym miejscu i tak będę robił taras i sam klej wystarczy. CY to też powinni otynkować?

Taras będzie robiony z kompozytu.

Napisano

Bezwzględnie ten fragment elewacji należy zabezpieczyć, a w zasadzie dokończyć prace przez zastosowanie kleju uniwersalnego do zatapiania siatki np. TO-KU Termo Organika, następnie grunt i tynk.  Nieważne, że tego elementu nie widać, ale to newralgiczny element, przez który mogą dostawać się np. ptaki i robić gniazda lub inne zwierzęta.  Styropian nie jest materiałem stanowiącym w jakikolwiek sposób wartości odżywcze, ale jako materiał przyjazny środowisku i nieszkodliwy, może być miejscem do budowania gniazd. W większości przypadków jest stosowana listwa startowa, ale w przypadku zachowania ciągłości izolacji (styropian fundamentowy połączony ze styropianem fasadowym) zazwyczaj ta listwa nie jest stosowana. Ważne jednak połączenie strefy cokołowej z fasadą powinno być  dokładnie wykończone. Listwa (kątownik z siatką) z kapinosem  to obowiązkowy element w przypadku braku listwy startowej.

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, Eksperci Termo Organika napisał:

ptaki i robić gniazda lub inne zwierzęta

szerszenie b. lubią styropian. Miałem kiedyś na balonie części płyt ulozone w stos - zrobiły sobie szerszenie w srodku stosu, we wnętrzu - piękną równą pustą kulę wypełnioną plastrami. 

Ale w cokole to głównie gryzonie typu myszy.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 3.12.2019 o 13:52, gruby33 napisał:

w tamtym miejscu i tak będę robił taras

Taras zdylatowany od budynku? Na wysokość przyziemia?

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Taras będzie prawie przy samej ścianie budynku (jedynie mała szczelina jak by "pracował"). Będzie zakryty od samej ziemi do samej góry. Wysokość jego ma być około 35-40cm bo na tej wysokości nad ziemią zaczyna się okno tarasowe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
    • A coś tam żeby w te szpary dać nie mam już pomysłów ,od nowa nie wchodzi to w grę żeby dawać .Jakaś masę szpachlowa ,malutkie jakieś deseczki w te szpary ?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...