Skocz do zawartości

Jak rozliczyć wysokość stopni, gdy nie ma jeszcze podkładów podłogowych i posadzki?


Recommended Posts

Napisano

W jaki sposób rozliczyć wysokość stopni w stanie surowym, gdy na parterze i na piętrze nie ma jeszcze podkładów podłogowych i posadzki? Obecnie odległość między utwardzonym gruntem a wierzchem stropu wynosi 320 cm. Według projektu po wykończeniu podłóg różnica poziomów ma wynosić 290 cm.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/schody/porady/9511-jak-rozliczyc-wysokosc-stopni-gdy-nie-ma-jeszcze-podkladow-podlogowych-i-posadzki

Napisano
Czy ostatni stopień może wyć wyższy od poziomu podłogi piętra ? Jeśli tak, to ile jest dopuszczalne
Napisano
4 godziny temu, Gość Andrzej napisał:

Czy ostatni stopień może wyć wyższy od poziomu podłogi piętra ? Jeśli tak, to ile jest dopuszczalne

Nie. Czasem ewentualnie 1-szy stopień sie robiło wyższy odrobinę - ale to zmyłka, która może powodować potykanie się.

Jeśli jest różnica miedzy złożonymi w projekcie poziomami, trzeba albo zrezygnować z jednego stopnia i podwyższyć pozostałe (muszą być równe), albo obniżyć wszystkie rowno.

Widziałem takie sytuacje, że uzupełnia się takie różnice pochylnią - ale zawsze się sam przy tym potykam - więc to, wg mnie, też bez sensu.

Napisano

Zasada jest taka że jeżeli chodzi o schody wylewne betonowe to pierwszy stopień robi się wyższy o wysokość posadzki a ostatni niższy o tyle  aby po wylaniu posadzki na piętrze stopień wyszedł równy jak na pozostałych stopniach.

dz02MDAmaD0zODc=_src_150563-projektowani

dz03NTA=_src_175488-stopnie_porady_500.j

Napisano
4 godziny temu, Gość Andrzej napisał:

Czy ostatni stopień może wyć wyższy

 

15 minut temu, mhtyl napisał:

Zasada jest taka że jeżeli chodzi o schody wylewne betonowe

Zależy , o czym mówimy. Schody rozliczamy od poziomu jednej kondygnacji do następnej. I poziom kondygnacji oznacza tu poziom podłogi - czyli powierzchnię, po ktorej chodzimy.

I to jest rozliczenie schodów z wykończeniem. 

Natomiast co innego jest konstrukcja schodów, np. żelbet - to są schody w stanie surowym, bez wykończenia - i na nich musi byc miejsce na wykończenie samych schodów i na podłogi kolejnych kondygnacji.  

Napisano
4 minuty temu, zenek napisał:

Natomiast co innego jest konstrukcja schodów, np. żelbet - to są schody w stanie surowym, bez wykończenia - i na nich musi byc miejsce na wykończenie samych schodów i na podłogi kolejnych kondygnacji.  

No właśnie o tym jest ten temat

"Jak rozliczyć wysokość stopni, gdy nie ma jeszcze podkładów podłogowych i posadzki?  "

 

Napisano (edytowany)

W projekcie podane są docelowe poziomy (po wykończeniu) poszczególnych kondygnacji, a różnica podzielona przez liczbę stopni określa wysokość stopni. Problem w tym, że przy stanie surowym trzeba uwzględnić  nakładki wykańczające  na stopniach  (np 3 cm trepy drewniane) jak i pokrycia podłogowe na niższej i wyższej kondygnacji. 

 Sposób obliczenia najłatwiej będzie prześledzić na przykładzie :

-         różnica poziomów między surową podłoga na piętrze a podkładem podłogi na gruncie wynosi 330 cm

-         grubość warstw podłogi na gruncie wynosić będzie łącznie  20 cm (13 cm styropian+5 cm wylewka podłogowa+ 2 cm parkiet)

-         grubość warstw podłogowych na piętrze wyniesie łącznie 10 cm (4 cm styropian akustyczny+5cm wylewka podłogowa+1 cm panele podłogowe)

-         planowana grubość okładzin drewnianych na stopniach to 3 cm

Wysokość schodów po wykończeniu podłóg na obu poziomach wyniesie więc 318 cm (330cm – 20cm + 10cm).  Przyjmując, że schody będą miały 20 stopni (2x po 10 stopni) zatem  ich  wysokość po wykończeniu mierzyć będzie  16 cm [320 cm : 20]. Jednak pierwszy i ostatni stopień surowych schodów musi mieć inna wysokość uwzględniającą grubości warstw podłogowych. Pierwszy schodek nad powierzchnią surowego podłoża powinien więc mieć wysokość  33 cm  ( 20 cm warstw podłogowych plus 16 cm wysokości stopnia minus 3 cm grubości okładziny drewnianej) Natomiast najwyższy wykonujemy na poziomie  9 cm  poniżej surowej podłogi piętra  ( 16 cm wysokość gotowego stopnia minus 10 cm warstw podłogowych i plus 3 cm okładziny drewnianej. )

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano
57 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

W projekcie podane są docelowe poziomy (po wykończeniu) poszczególnych kondygnacji, a różnica podzielona przez liczbę stopni określa wysokość stopni. Problem w tym, że przy stanie surowym trzeba uwzględnić  nakładki wykańczające  na stopniach  (np 3 cm trepy drewniane) jak i pokrycia podłogowe na niższej i wyższej kondygnacji. 

W projekcie powinny być podane zarówno docelowe poziomy poszczegolnych kondygnacji, jak i wymiary konstrukcji schodow, czyli ich stan surowy. W tym przypadku są to wymiary skorelowane z wykończeniem schodow, podłóg zaproponowanych w projekcie. 

Modyfikacja wymiarów surowej konstrukcji powinna być zrobiona w wypadku zastosowania innych wymiarów wykończenia tej konstrukcji.

Jak już się zrobi schody w żelbecie - to pozostaje dopasować do nich wykończenie i poziom posadzek, albo grubość warstw.

Albo przyciąć na górze beton, jeśli otoczka na to pozwala, a raczej nie, bo tam jest warstwa ściskana często i stal (belka sie kłania):tease2:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...