Skocz do zawartości

Jak rozliczyć wysokość stopni, gdy nie ma jeszcze podkładów podłogowych i posadzki?


Recommended Posts

Napisano

W jaki sposób rozliczyć wysokość stopni w stanie surowym, gdy na parterze i na piętrze nie ma jeszcze podkładów podłogowych i posadzki? Obecnie odległość między utwardzonym gruntem a wierzchem stropu wynosi 320 cm. Według projektu po wykończeniu podłóg różnica poziomów ma wynosić 290 cm.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/schody/porady/9511-jak-rozliczyc-wysokosc-stopni-gdy-nie-ma-jeszcze-podkladow-podlogowych-i-posadzki

Napisano
Czy ostatni stopień może wyć wyższy od poziomu podłogi piętra ? Jeśli tak, to ile jest dopuszczalne
Napisano
4 godziny temu, Gość Andrzej napisał:

Czy ostatni stopień może wyć wyższy od poziomu podłogi piętra ? Jeśli tak, to ile jest dopuszczalne

Nie. Czasem ewentualnie 1-szy stopień sie robiło wyższy odrobinę - ale to zmyłka, która może powodować potykanie się.

Jeśli jest różnica miedzy złożonymi w projekcie poziomami, trzeba albo zrezygnować z jednego stopnia i podwyższyć pozostałe (muszą być równe), albo obniżyć wszystkie rowno.

Widziałem takie sytuacje, że uzupełnia się takie różnice pochylnią - ale zawsze się sam przy tym potykam - więc to, wg mnie, też bez sensu.

Napisano

Zasada jest taka że jeżeli chodzi o schody wylewne betonowe to pierwszy stopień robi się wyższy o wysokość posadzki a ostatni niższy o tyle  aby po wylaniu posadzki na piętrze stopień wyszedł równy jak na pozostałych stopniach.

dz02MDAmaD0zODc=_src_150563-projektowani

dz03NTA=_src_175488-stopnie_porady_500.j

Napisano
4 godziny temu, Gość Andrzej napisał:

Czy ostatni stopień może wyć wyższy

 

15 minut temu, mhtyl napisał:

Zasada jest taka że jeżeli chodzi o schody wylewne betonowe

Zależy , o czym mówimy. Schody rozliczamy od poziomu jednej kondygnacji do następnej. I poziom kondygnacji oznacza tu poziom podłogi - czyli powierzchnię, po ktorej chodzimy.

I to jest rozliczenie schodów z wykończeniem. 

Natomiast co innego jest konstrukcja schodów, np. żelbet - to są schody w stanie surowym, bez wykończenia - i na nich musi byc miejsce na wykończenie samych schodów i na podłogi kolejnych kondygnacji.  

Napisano
4 minuty temu, zenek napisał:

Natomiast co innego jest konstrukcja schodów, np. żelbet - to są schody w stanie surowym, bez wykończenia - i na nich musi byc miejsce na wykończenie samych schodów i na podłogi kolejnych kondygnacji.  

No właśnie o tym jest ten temat

"Jak rozliczyć wysokość stopni, gdy nie ma jeszcze podkładów podłogowych i posadzki?  "

 

Napisano (edytowany)

W projekcie podane są docelowe poziomy (po wykończeniu) poszczególnych kondygnacji, a różnica podzielona przez liczbę stopni określa wysokość stopni. Problem w tym, że przy stanie surowym trzeba uwzględnić  nakładki wykańczające  na stopniach  (np 3 cm trepy drewniane) jak i pokrycia podłogowe na niższej i wyższej kondygnacji. 

 Sposób obliczenia najłatwiej będzie prześledzić na przykładzie :

-         różnica poziomów między surową podłoga na piętrze a podkładem podłogi na gruncie wynosi 330 cm

-         grubość warstw podłogi na gruncie wynosić będzie łącznie  20 cm (13 cm styropian+5 cm wylewka podłogowa+ 2 cm parkiet)

-         grubość warstw podłogowych na piętrze wyniesie łącznie 10 cm (4 cm styropian akustyczny+5cm wylewka podłogowa+1 cm panele podłogowe)

-         planowana grubość okładzin drewnianych na stopniach to 3 cm

Wysokość schodów po wykończeniu podłóg na obu poziomach wyniesie więc 318 cm (330cm – 20cm + 10cm).  Przyjmując, że schody będą miały 20 stopni (2x po 10 stopni) zatem  ich  wysokość po wykończeniu mierzyć będzie  16 cm [320 cm : 20]. Jednak pierwszy i ostatni stopień surowych schodów musi mieć inna wysokość uwzględniającą grubości warstw podłogowych. Pierwszy schodek nad powierzchnią surowego podłoża powinien więc mieć wysokość  33 cm  ( 20 cm warstw podłogowych plus 16 cm wysokości stopnia minus 3 cm grubości okładziny drewnianej) Natomiast najwyższy wykonujemy na poziomie  9 cm  poniżej surowej podłogi piętra  ( 16 cm wysokość gotowego stopnia minus 10 cm warstw podłogowych i plus 3 cm okładziny drewnianej. )

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano
57 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

W projekcie podane są docelowe poziomy (po wykończeniu) poszczególnych kondygnacji, a różnica podzielona przez liczbę stopni określa wysokość stopni. Problem w tym, że przy stanie surowym trzeba uwzględnić  nakładki wykańczające  na stopniach  (np 3 cm trepy drewniane) jak i pokrycia podłogowe na niższej i wyższej kondygnacji. 

W projekcie powinny być podane zarówno docelowe poziomy poszczegolnych kondygnacji, jak i wymiary konstrukcji schodow, czyli ich stan surowy. W tym przypadku są to wymiary skorelowane z wykończeniem schodow, podłóg zaproponowanych w projekcie. 

Modyfikacja wymiarów surowej konstrukcji powinna być zrobiona w wypadku zastosowania innych wymiarów wykończenia tej konstrukcji.

Jak już się zrobi schody w żelbecie - to pozostaje dopasować do nich wykończenie i poziom posadzek, albo grubość warstw.

Albo przyciąć na górze beton, jeśli otoczka na to pozwala, a raczej nie, bo tam jest warstwa ściskana często i stal (belka sie kłania):tease2:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...