Skocz do zawartości

Drzwi do piwnicy z garażu


Recommended Posts

Napisano

Witam. Buduje dom podpiwniczony, z garażem narożnym, który nie jest podpiwniczony. Jako że nie robiliśmy od początku ław schodkowych garażu musimy je teraz zrobić jako zdylatowane oraz cały garaż również w dylatacji. Umieszczenie ław garażu była by jakieś 70-100 cm ponad ławami piwnicy (ale muszę to zmierzyć). Myślę nad tym czy w przyszłości nie dorobić zejścia z garażu do piwnicy, jak na zdjęciu niżej. Czy w takim wypadku można to zrobić gdy drzwi znajdowały by się poniżej ław garażu? 

07cc51c247bc4c31gen.jpg


Chyba że zrobić schodkowe ale w dylatacji, nie połączone z ławami piwnicy, lub coś takiego tylko po jednej stronie gdzie będą drzwi?


3f80f92e91062567gen.jpg
f031387a775a3d68gen.jpg

Kolejna sprawa chciałbym tu zrobić drenaż. Miałem w planach puścić go pod garażem (ale z mocniejszych rur w tym miejscu), ławy garażu opierały by się w tych miejscach na podsypce z kamienia drenażu ale na wylanym chudziaku na folii (czyli kamień w geowłókninie, na tym folia budowlana, chudziak i dopiero ława). No ale wtedy drenaż wyszedłby pod drzwiami. Jakieś pomysły?

Napisano (edytowany)

Po pierwsze do jakiego poziomu ma ten drenaż obniżać poziom wód gruntowych? Bo jeżeli będzie on powyżej poziomu tych drzwi piwnicznych to klops. Piwnica zalana. Tym będzie grozić każde podniesienie się poziomu wód gruntowych. Szczerze mówiąc, dałbym sobie spokój z tym pomysłem.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Nie no bez przesady, drenaż zawsze jest poniżej posadzki czyli zacznę ok 5-10 cm poniżej górnej powierzchni ławy. A od górnej powierzchni ławy do drzwi będzie jakieś 14 cm posadzki. Łącznie jakies 24cm drzwi będą powyżej drenażu. Tylko że teraz bardziej zastanawiam się nad tym by zrobić zdylatowane ławy schodkowe garażu i zejść z nimi do poziomu ław piwnicy, nawet nieco poniżej jakieś 20 cm (bo ławy piwnicy leżą na 12 cm podsypce + 8 cm chudziaka) czyli wylać ławy garażu na żywej glinie i w ten sposób odciąc dopływ wody pod garaż i nie dawać drenażu pod garażem tylko zaczac z tego miejsca. 

 

Zresztą zanim w przyszłości zrobię drzwi to wykopie w tym miejscu ziemie/glinę i zobaczę jaka jest wilgotność. 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Rozkopałem do końca wykop pod ławy garażu i okazuje się że znajdować by się miały tylko ok 20 cm powyżej ław piwnicy. Możliwe że koparkowy trochę za głęboko wykopał, wyszło 100 cm głębokości od humusu, ale chyba lepiej jak ława jest niżej niż za płytko?

 

6bf9cad218e6d998gen.jpg

 

3c994f4345bc67f8gen.jpg

 

W związku z tym myślę nad takim rozwiązaniem, zamiast schodków zrobić taką stopę do samego dołu, oczywiście spód wygrzebać do samej gliny. Oddzielone od styropianu XPS pianką XPS, a później łączenie zaizolowane masą KMB na siatce. Wylać ze słupem na wysokość bloczka w jednym rzucie lub osobno (nie wiem czy da radę w jednym rzucie to zrobić). Będzie dobrze?

 

b479de56b2183d10gen.jpg

 

Czyli coś takiego jak zrobiłem w obmurówce:

d461e3599c285cf3gen.jpg

31be73ecafe7180egen.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano

Czy może mi ktoś doradzić jak zrobić zbrojenie tej ławy? Musze na szybko zrobić to w tym tygodniu żeby w następnym zabrać się z drenaż, mój kierownik wielce zapracowany i zanim przyjedzie to minie kilka dni.

 

Czy poprawniej było by wg nr 1 czy nr 2 a może jeszcze inaczej?
e21f8b71acf77942gen.jpg

Poniżej zdjęcie jak to wygląda w realu (tu gdzie poziomica idzie ława garażu):

6bf9cad218e6d998gen.jpg&key=611eeba0d9a8


Tu przybliżone wymiary. Chciałbym jeszcze wypuscić startery dla ściany fundamentowej z bloczka. W miejscu starterów wylałbym słupek na wysokość ścianki, dolegającej do XPS.

aae85a292ebfd7c4gen.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...