Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

Napisano
41 minut temu, animus napisał:

Szmata dobra, tylko trzeba ją wklejać.

Szmata to ta taśma? ;)

 

Ale i tak coś tam wklejać trzeba?

Czy masz inny, lepszy patent?

Napisano

Fizelina albo szmata.

11 minut temu, usiek napisał:

Szmata to ta taśma? ;)

Tak.

Gruntowanie złączy, dobry klej do złączy, łączenie od spodu stalą, odpowiednia ilość wkrętów i tyle. 

Wkręty nie poprzekręcane.

Napisano
57 minut temu, usiek napisał:

Któryś z youtuberów pisał, że on tak podnosi.. ale zastanawia mnie w jaki sposób

Coś podobnego widziałem w castoramie. Jest tylko kwestia przymocowania płyty, kiedy ma ona być podniesiona pod kątem, zeby się nie zsunęła. Może jest jakiś profil do podnośnika z ogranicznikiem z jednej strony?

No i "trzecia ręka" w kilku sztukach by sie przydałado podparcia.

Samemu takie i podobne prace jest nie dwa razy (zamiast we dwojkę), ale trzy razy trudniej robić...niestety...

Powodzenia :12_slight_smile:

Napisano

Są podnośniki z wychyłem w obu płaszczyznach ale kosztują 3 razy więcej.

Ten ma tylko przechył w jednym kierunku i te "łapki", które ma są trochę za krótkie żeby płytę pionowo dać :)

Ma też wysuwane ramiona.

 

 

Napisano

Chwilowo mam przestój ale już się zastanawiam czy dobrze to sobie wykombinowałem...

Na suficie między jętki 18cm zacząłem pakować 2x10cm wełny. Nie bardzo mi się to podoba ale zrobiłem tylko jeden "pas" i nie wiem czy w następne nie będę rozwarstwiał i dawał 10+5.

 

Od spodu sznurkuję to zwykłym sznurkiem i na gwoździe papniaki.

Profile i płyty GK będą jeszcze 10 cm pod jętkami więc ta wełna musi tam wisieć na tych sznurkach.

Czy ona tam długo powisi czy kiedyś pierdzielnie na sufit od góry?

Napisano
1 minutę temu, animus napisał:

Długo powisi.

A to nie będę kombinował...

Łysy gdzieś tam chyba mówił, że sznurek to nie... że żmijka stalowa ITD :P

A jak już jestem to muszę wiedzieć co chcę i materiał na kolejny etap zbierać...

 

Mam uniflota knaufa 5kg na łączenia.

Chcę jak najmniej świrować z tymi Q.... Co muszę dać na wyszpachlowany sufit?

I czym przejechać ściany? Tynk cementowo-wapienny jest.

Napisano (edytowany)

Uniflot, fizelina na rigipsa na łaczenia, taśma tuff-tape na kąty rozwarte pójdzie..

 

Czyli później wszystko tym https://allegro.pl/oferta/nida-start-sinat-gips-szpachlowy-25kg-8999888141

a na koniec tym https://allegro.pl/oferta/masa-szpachlowa-acryl-putz-finish-27-kg-6462466159 ?

 

Gruntować to najpierw trzeba? Ściany chyba tak bo z nich się sypie jak ręką przejadę....

 

 

edit: ten Siniat Start pisze, że do łączeń to jest... to chyba nie ten mi potzrebny

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
16 godzin temu, animus napisał:

Po szpachlowaniu jak przeszlifujesz to znowu grunt, chyba że rzeźbisz blichówą. 

Próbujesz mnie chyba przerzucić na wyższy poziom tymi nazwami. Ale google pokazuje mi, że blichówka to paca :)

 

Ja muszę mieć dokładny plan... żeby się do niego przygotować.

Majstry co troszkę tynki spi..doliły mówiły, że to jest takie gładkie, że przetrzeć lekko i malować. Ale ja sobie wymyśliłem, że dam wałkiem jedną warstwę jakiejś gładzi i przejadę pacą Kubala za miliony monet (ale Mhtyl mnie odwiódł od zakupu takiej pacy). Bo jak machnę taką pacą to nawet szlifować nie będzie trzeba :)

 

Czyli jedna warstwa to się nie da? Musi być ten gips szpachlowy i później dopiero finisz?

I sufit i ściany ta sama metoda i te same materiały?

 

Co to znaczy, że jak rzeźbię blichówką to nie muszę gruntować?

Napisano (edytowany)

 Kubala to firma a pace robi  różne, domyślam się że chciałeś przetrzeć gąbką.:scratching:

 Może być też sam finisz, wszystko zależy od powierzchni.

Rzeźbienie blichówą to skrobane powierzchni po szpachlowaniu, jak wyschnie, zawsze trzeba to robić, znikają wtedy kamyczki i dropy.

Tynk też przed gruntowaniem trzeba przerzeźbić i zamieść.

 

Tu masz filmik, czym większa "stalówka" tym gładsza i równiejsza powierzchnia.  

Trzecia minuta filmu gościu rzeźbi akurat szpachelką.  

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Do szerokiego noża to przydałaby się masa amerykańska i jest to do zrobienia, tamte gipsy za szybko wyschną.

https://www.google.com/search?q=masa+amerykańska+ProForm+MULTI-USE&tbm=isch&hl=pl&ved=2ahUKEwivntmgiOjpAhUhwsQBHQaaCUUQBXoECAEQHA&biw=1269&bih=635

Jak chcesz inwestować więcej to lepsze takie szpachle finiszowe:

https://voxtools.pl/speedskim-narzedzia-do-gladzi-c-5.html

Idealne do gładzi amerykańskich.

 

 

 

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

No własnie nie wiem.... conajmniej 300zł za szpachle z osprzętem trochę dużo....

 

Kubale widziałem u nas w sklepie to się pytam czy to ta słynna Kubala.... a facet mówi: Panie, wszyscy mówią, że to jest super ale jeszcze nikt tego nie kupił :)

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

Tak to chciałem machnąć... jedną warstwą :)

 

 

On ma już ścianę wyprowadzoną pod ostateczną gładź.

Wszystko zależy co chcesz osiągnąć, jaką gładkość, kiedyś nawet po gładzeniu,  farbę nakładałem taką szpachlą,  to dopiero wychodzi gładkość, muchy spadają, nie mogą długo się utrzymać. :icon_mrgreen:

Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

On ma już ścianę wyprowadzoną pod ostateczną gładź.

Wszystko zależy co chcesz osiągnąć, jaką gładkość, kiedyś nawet po gładzeniu,  farbę nakładałem taką szpachlą,  to dopiero wychodzi gładkość, muchy spadają, nie mogą długo się utrzymać. :icon_mrgreen:

Nie mam żadnych wygórowanych wymagań... tanio, szybko i żeby za dużo się nie narobić :)

 

Ma być normalnie, gładko... żadnego Q10 nie potrzebuje.

Ta gładź głównie przez takie pęknięcia jak na fotce. Trochę dużo ich jest. I że jak ryjem polecę na ścianę żeby go nie obejrzeć za mocno :)

 

240b6e017e690a6f.jpg

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

Nie mam żadnych wygórowanych wymagań... tanio, szybko i żeby za dużo się nie narobić :)

 

Ma być normalnie, gładko... żadnego Q10 nie potrzebuje.

Ta gładź głównie przez takie pęknięcia jak na fotce. Trochę dużo ich jest. I że jak ryjem polecę na ścianę żeby go nie obejrzeć za mocno :)

Tam był skurcz duży, popękało bo za bardzo rozwodnione ktoś nakładał,  możesz spróbować zamulić to pacą gąbkową.

Napisano

Mieli przyjechać to "zafilcować" mówił.... ale pie.rdole już ich. Syf po nich do dzisiaj bym sprzątał.

 

Ale jak przejadę gładzią to chyba też wystarczy?

Napisano (edytowany)

Jak cykne fotki to wstawię....

 

A teraz mi wyskoczył filmik.... ten zrobił tak jak ja se to wymyśliłem :)

 

 

Spodziewałem się lepszego efektu. Albo się typ nie przyłożył albo te pace/pióra za 3 stówki niewiele pomagają... ;)

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

Spodziewałem się lepszego efektu. Albo się typ nie przyłożył albo te pace/pióra za 3 stówki niewiele pomagają... ;)

To dramat,  albo ściana była krzywa o on tylko lizał.  :hahaha2:

Napisano
20 godzin temu, usiek napisał:

 

 

Ale jak przejadę gładzią to chyba też wystarczy?

Byłbym z ta gładzią  ostrożny bo mogą wyjść Ci potem placki po malowaniu.

Napisano
21 godzin temu, usiek napisał:

Ale jak przejadę gładzią to chyba też wystarczy?

Zależy jakie masz oczekiwania, jakiej gładkości oczekujesz...

Trzeba sobie uświadomić,   że są różne wykończenia powierzchni ścian... w ostatnim filmiku gość mówi o szpachlowaniu ściany, nie o wykonaniu GŁADZI... Po szpachlowaniu dość nierównych ścian uzyskuje się dalej dość nierówne - nieco równiejsze - ściany, tylko tyle, że gładkie w dotyku... wszystkie nierówności ściany, przy oświetleniu bocznym będą widoczne, ale czasem, przy oświetleniu centralnym, ten standard wystarcza.

Czym nieco innym jest gładź... tu powierzchnia jest wykańczana niemal na lustro i przy oświetleniu halogenem po ścianie nie powinno być żadnych, no, niemal żadnych odchyleń od płaszczyzny!

Jak TY przejedziesz gładzią, to może Tobie wystarczyć, ktoś inny może tego nie zaakceptować. Musisz zdawać sobie sprawę, że ten stan, który uzyskał autor filmiku, a który animus określił jako dramat - jest może łatwy do osiągnięcia dla autora, ale Ty tego nie osiągniesz, choć jak mówię: NIE ŚWIĘCI GARNKI LEPIĄ. Autor filmiku dość długo musiał pracować, żeby uzyskać taką sprawność przy operowaniu pacą i wyćwiczyć te ruchy - kierunek, nacisk pacy, podejście do ściany... to tylko tak fajnie i prosto wygląda na filmiku... Pamiętam swoje pierwsze próby w gładzeniu ścian - też to był dramat... Praktyka ten dramat usuwa...

Nigdy nie nastawiałem się "na raz"... drugi raz był konieczny, czasem przydawał się trzeci... z międzyszlifowaniami...

 

 

23 godziny temu, animus napisał:

możesz spróbować zamulić to pacą gąbkową.

A to powinien wykonać wykonawca, właśnie

21 godzin temu, usiek napisał:

to "zafilcować"

przed całkowitym utwardzeniem tynku... Gdyby zafilcowali, nie byłoby tych pęknięć...

Napisano

Wieczorkiem odniosę się do tych Waszych postów... Nawet fotki tynku porobiłem.

Ale teraz muszę troszkę wełny upchnąć bo chcę jak najszybciej z nią już skończyć :)

 

Tu od ściany jest 26cm. Pakować tam wełnę i nie wypadnie, czy jakoś sznurkować? Trzeba by kołki wiercić żeby sznurek było do czego przymocować....

 

c5214b9d2f922ae3.jpg

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

 

 

Tu od ściany jest 26cm. Pakować tam wełnę i nie wypadnie, czy jakoś sznurkować? Trzeba by kołki wiercić żeby sznurek było do czego przymocować....

 

c5214b9d2f922ae3.jpg

Ten profil w prawym górnym  rogu na zdjęciu to jest tak na sztukę na razie czy już na stałe przykręcony? Bo tam jest błąd, profil CD wejść w środek UD.

Między kleszcze nie dajesz wełny?

Napisano (edytowany)
12 godzin temu, mhtyl napisał:

Ten profil w prawym górnym  rogu na zdjęciu to jest tak na sztukę na razie czy już na stałe przykręcony? Bo tam jest błąd, profil CD wejść w środek UD.

Między kleszcze nie dajesz wełny?

To jest tak na sztukę :) Po przeciwnej stronie mam wyłaz na strych więc ten profil mogłem nie zdejmować tylko go tak przesunąć. Bo ja to od dupy strony robiłem... najpierw CD60, później zaznaczanie gdzie ma być UD i co któregoś CD zostawiałem jako "prowadnica" co bym tym UDkiem trafił dobrze.

Masakra będzie teraz te CD60 tam powpinac. Na skosie już był problem, musiałem UD rozginac, wieszaki podcinać, a nawet profile lekko przycinać.... kilka k...rw sypnąłem do tego i jakoś powchodzilo. Trzeba uważać bo takiego ponad 3m CD60 można złamać jak by go próbować wygiąć po długości 

 

Między kleszcze pójdzie wełna ale na samym końcu co by wykorzystać jak najwięcej odpadów.

 

Wczoraj jak przeczytałem te Wasze posty o szpachlowaniu to szybko przyznałem Wam rację. Skoro w 3 tak mówicie to ja swoim pomysłem przekombinuje i będę napewno musiał poprawiać. Trzeba się nastawić od razu na podwójne szpachlowanie. 

Nie bardzo wiem czemu i jakie placki wyjdą ale kilka dni temu był tu jakiś temat... komuś coś właśnie powychodzilo więc wierzę na słowo.

 

@animusod samego początku dobrze mówił.

Po tym filmie wyżej ja się spodziewałem chyba efektu gładkości jak stół :)

 

A tu gość szlifuje później te ściany i gdzieś tam mówi, że szpachla na tynk CW na jeden raz to tak nie bardzo. Chciał to sprawdzić tylko...

 

 

 

A tu znalazłem, że wcześniej pokazywał też sufit.... Musi być tak samo po całości i tutaj to pióro fajnie mu to zbierało...

 

 

Ja mam ściany wydaje mi się proste więc podrownywal nie będę bo i nie dam rady. Ja kiedyś chciałem sobie ściany podrownac więc wiem jak to wygląda :)

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
12 godzin temu, usiek napisał:

to pióro fajnie mu to zbierało...

Bo on już wie jak je prowadzić, jaką gęstość ma mieć gładź, którą nakładał...

 

Uwierz mi, że na pierwszy raz nie jest to takie proste...

Ale on też kiedyś zaczynał... może miał pod ręką jakiegoś guru, który podpowiadał na bieżąco...

 

Powodzenia obraz.png.f4d61e40831bb30462ed087c3b385d79.png

Napisano

Po tych fotkach to chyba za dużo nie widać...

 

d66bd3f07e6d1752.jpg

 

c36c1d6bd7c126fa.jpg

 

3ade70a22607e364.jpg

 

ceaf933fea99ff47.jpg

 

Pierwsza robota u mnie to zawsze tak średnio mi wychodzi. Ale z każdą kolejną jest lepiej. Więc to pomieszczenie/sypialnia będzie do nauki bo później chyba przejdę na salony :)

Napisano
8 minut temu, animus napisał:

Widać, 2 x szpachel i raz putz. 

Czyli najpierw odpylam to miotłą?

Później grunt... jaki grunt? (Wolę zapytać bo raz kiedyś sobie zagruntowalem sufit Unigruntem i się święcił jak psu jajca)

Między pierwszą a drugą warstwą szpachli bez gruntu?

I między szpachla a putzem też bez gruntu?

 

Napisano

Najpierw rzeźbisz, już pisałem.

58 minut temu, usiek napisał:

Między pierwszą a drugą warstwą szpachli bez gruntu?

Rzeźbisz.

 

Grunty są rożne,  tańsze się nie rozcieńcza, bo kupujesz w nich wodę.  

Napisano (edytowany)

Tam jest "ciepły parapet" czyli twardy styropian.

To pękło samo czego się spodziewałem... a odpada jak się teraz o to oprę lekko.

Tynkarze otynkowali do parapetu i zostawili wystający. Się dowiedziałem, że to powinni obciąć i otynkować od czoła.... to obcięli i otynkowali.

 

I wszystkie okna tak mam.... do poprawy.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
10 minut temu, animus napisał:

To jest za mało odcięte, nic się nie utrzyma na dłużej.  

To jest gdzieś równo do cegieł obcięte. Później zrobię inne fotki bo trzeba by to też zrobić zanim pójdą szpachle w ruch... raz a dobrze :)

Napisano

Etap wełny można powiedzieć, że zakończony. Tylko, że światło miał być plafon na środku a mi teraz zachciało się chyba halogenów :)

Co byście tam dali? Sam plafon bo już jest sufit nisko czy 4 halogeny po rogach? Czy plafon i halogeny? ;)

 

b981e32dfa49cbb7.jpg

Napisano

Aha, zapomniałem jeszcze jedno.

Tu wełnę dopiero taki pasek teraz i zamknąć to folią? Gdzie tą folie przykleić? Łysy pokazywał, że na uszczelniacz do środka tego felca... ale czy później tam płytę jeszcze wcisnę...

Nie mam wogole pomysłu jak tą folie przy oknie kleić. Chyba z kawałków coś posklejać trzeba.

 

03e460d9d6e5bdf4.jpg

Napisano
22 godziny temu, usiek napisał:

Tego tynku tam różnie jest.... Od 0.5cm do 2cm i zalezy, które okno

 

4227f79f13483a09.jpg

Trzeba kupić Solbet / Multipor  5cm, lub 6cm,  naciąć z niego pasków o odpowiedniej wysokości, odciąć szczelinę na taką  głębokość, przykleić na brzegu na klej te paski płyty np. Multipor i zaszpachlować,  wyrównać z tynkiem.

 

21 godzin temu, usiek napisał:

Etap wełny można powiedzieć, że zakończony. Tylko, że światło miał być plafon na środku a mi teraz zachciało się chyba halogenów :)

Co byście tam dali? Sam plafon bo już jest sufit nisko czy 4 halogeny po rogach? Czy plafon i halogeny? ;)

Jak sypialnia, to obojętne.

1 godzinę temu, usiek napisał:

Aha, zapomniałem jeszcze jedno.

Tu wełnę dopiero taki pasek teraz i zamknąć to folią? Gdzie tą folie przykleić? Łysy pokazywał, że na uszczelniacz do środka tego felca... ale czy później tam płytę jeszcze wcisnę...

Nie mam wogole pomysłu jak tą folie przy oknie kleić. Chyba z kawałków coś posklejać trzeba.

Wełna równo z profilem, folia do felca.

Płyty z dwóch brzegów są pocienione.

Napisano (edytowany)
59 minut temu, animus napisał:

Wełna równo z profilem, folia do felca.

Płyty z dwóch brzegów są pocienione.

Do parapetu wrócimy później bo nic nie rozumiem... ;)

 

Taki płat wełny szeroki na ok 5cm chce dać na bok krokwi... od krokwi do felca (tej pianki) żeby sięgał. O to chodzi?

Folie wkleić do felca... na dno felca czy na bok dać uszczelniacz, dać folie i kawałkiem płyty wcisnąć i docisnąć?

 

31448e8934603166.jpg

 

To w felc mam dawać oryginalna krawędź? To będzie więcej równania bo te płyty mają takie 5cm zwężenie i na końcu faza. Myślałem jakaś krawędź ciętą tam pakować...

 

Czy sobie sam mam pocieniowac?

 

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano

@animus a to połączenie ślizgowe robić?

 

Bo moje majstry tego nie robią.... jeden nie robi a drugi pytał co to jest.

 

Ten typ z remonty4you raz daje film jak to połączenie zrobić, a później daje kolejny gdzie mówi, że tam i tak pęka i on teraz wkleja "szmatę" i jeszcze nigdy nie pękło.

Napisano
2 godziny temu, animus napisał:

Połączenie ślizgowe jest tylko z oknem i ze ścianami murowanymi. 

Czyli u mnie po całym obrysie. Między skosami a ścianka kolankowa i między sufitem a ścianami... ?

Napisano

Kiedy najlepiej wywiercić otwory w suficie pod oczka oświetleniowe? Przed przykręceniem płyty GK, po przykręceniu i wyciągam wtedy kable na zewnątrz, czy na samym końcu jak już wszystko wyszpachlowane jest?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Po układzie rurek tak pomyślałem... A co to jest inhalator najprościej wyjaśni woojek Google, albo jakaś inna AI...
    • Dawno nie wchodzilam na Forum, i tu troche sie pozmienialo, juz myslalam, ze nie uda mi sie zalogowac. Ostatnio tez nader rzadko zagladalam na dzialke, wszystko niezle pozarastalo. Warzywnik jest piekny      Truskawki robia co moga, ale to juz chyba ich ostatni rok, bo po trzech latach podobniez nalezy posadzic nowe     Troche popielilam, bo siewki sosenek i brzozek mialy sie zbyt dobrze... Mam nadzieje, ze brama zarosnie powojnikiem i bedzie troche lepiej wygladac         Oprocz wiewiorek ktore tu mieszkaja, na dzialke zagladaja rowniez zajace i dziki.        Sasiad powiedzial, ze to mlode tak poryly, bo grudki sa male. Moze to i prawda, bo to taka miniatura sladow dzialalnosci duzych dzikow. Znalazlam spory podkop pod ogrodzeniem, a moze przelazly pod brama. Troche mnie to martwi, bo to mlode i glupie, moze miec trudnosci z odnalezieniem drogi jak mamuska bedzie wolac. A nie jestem pewna, czy ogrodzenie by wytrzymalo napor zdesperowanej rodzinki. Mam nadzieje, ze mlode szybko rosna i nie dadza juz rady wejsc na dzialke.
    • Jestem zainteresowany jestem.Tylko tez pracuje.To nie jest polski dom.mieszkam w innym kraju.Duzo informacji przydatnych mi podaliście.Co to jest ten inhibitor?Jakie informacje są jeszcze potrzebne?
    • Obstawiać to my możemy różnie, w zależności od naszej wiedzy o takich układach, ale @macijek - żebyś mógł mu KONKRETNE pomóc - musi podać więcej danych, a on wrzucił temat i od 20 godzin jakby nie jest zainteresowany odpowiedzią...   A najlepiej, gdyby zaprosił na konsultację jakiegoś kumatego hydraulika i on, widząc jak wygląda sytuacja - pokaże co zamknąć, co ewentualnie zaślepić, co zostawić bez zmiany...
    • W zależności jaki jest zasobnik, obstawiam że stojący, a w tej sytuacji woda do góry nie popłynie. A jak wiszący, to obstawiam, że ma zawory odcinające na we/wy. Poza tym, przy kotle gazowym wydaje mi się że CWU ma swój osobny obieg i w tej sytuacji nie trzeba nic ruszać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...