Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

Napisano
12 minut temu, usiek napisał:

Na konglomeracie wczoraj się zatrzymałem... podobało mi się to, zacząłem szukać co to wogóle jest i zasnąłem :)

Więc doczytałeś co to jest ten konglomerat :) 

Musiałbyś  naocznie to zobaczyć, dotknąć i wybrać odpowiednio kolor.

I jeszcze jedna rada przy zakupie sprawdź czy każdy parapet jest równy, znaczy sie prosty bo kilka razy się okazało że były lekko łukowate.

Napisano (edytowany)
7 minut temu, mhtyl napisał:

Więc doczytałeś co to jest ten konglomerat

Doczytałem :) I doczytałem, że w sprzyjających okolicznościach potrafi się odbarwić.

 

Ja planuje sukcesywnie dokupywać, w miarę potrzeb po 1 sztuce :)

 

A jeszcze jedno... kolor dobiera się pod co?

Pod okna, ściany, podłogę, swoje widzimisie...?

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
58 minut temu, usiek napisał:

I doczytałem, że w sprzyjających okolicznościach potrafi się odbarwić.

Ja mam już kilka ładnych lat w kolorze białym i nie zauważyłem aby sie coś odbarwiło, a na białym najlepiej widać wszelakie odbarwienia.

Zresztą odbarwić/przebarwić może sie każdy materiał, nawet kamień.

1 godzinę temu, usiek napisał:

Ja planuje sukcesywnie dokupywać, w miarę potrzeb po 1 sztuce :)

Kupując większa ilość można wynegocjować lepsza cenę. No i jeszcze można zrobić taki myk że kupisz parapety z usługą, wtedy zapłacisz 8% vatu czyli wyjdzie ci o wiele taniej. jak się dogadasz to montażu nie musi dokonywać ich ekipa, po prostu musiałbyś je jak najszybciej zamontować.

1 godzinę temu, usiek napisał:

A jeszcze jedno... kolor dobiera się pod co?

Pod okna, ściany, podłogę, swoje widzimisie...?

Przeważnie dobiera się parapety pod kolor okien.

Napisano

Na jednej sztuce na VACie zaoszczędzę 30pln. Przy 7 sztukach... z 200zł.

A 2 tysie teraz na raz szkoda mi wydać.... na drzwi wejściowe zbieram :P

Napisano
6 minut temu, usiek napisał:

Na jednej sztuce na VACie zaoszczędzę 30pln. Przy 7 sztukach... z 200zł.

A 2 tysie teraz na raz szkoda mi wydać.... na drzwi wejściowe zbieram :P

W zasadzie to nie jest błędem zakładanie po wykończeniówce parapetów. Możesz odczekać i dopiero przed malowaniem ścian zamontować parapety. Wiesz te 200 zł jak zaoszczędzisz na parapetach to możesz je wydać na np na farbę.

Napisano
2 minuty temu, mhtyl napisał:

W zasadzie to nie jest błędem zakładanie po wykończeniówce parapetów. Możesz odczekać i dopiero przed malowaniem ścian zamontować parapety. Wiesz te 200 zł jak zaoszczędzisz na parapetach to możesz je wydać na np na farbę.

Wolałbym parapet założyć teraz bo raz, że muszę podciąć ścianę po bokach żeby parapet tam wpuścić, a dwa to muszę teraz naprawić tynkowanie ciepłego parapetu.

Musiałbym zapytać animusa jak to zrobić bo już wstępnie mi pisał ale nie wiem czy się nie obraził na mnie :)

Napisano
Dnia 16.06.2020 o 09:31, usiek napisał:

 

 

 

 

2a0ff5e2dfc2156f.jpg

 

 

 

@animus i reszta.... czym przykleić na dole tą płytę tam gdzie skułem ten kawałek tynku?

 

 

 

  

Dnia 10.06.2020 o 17:44, animus napisał:
Dnia 9.06.2020 o 18:31, usiek napisał:

Tego tynku tam różnie jest.... Od 0.5cm do 2cm i zalezy, które okno

 

4227f79f13483a09.jpg

Trzeba kupić Solbet / Multipor  5cm, lub 6cm,  naciąć z niego pasków o odpowiedniej wysokości, odciąć szczelinę na taką  głębokość, przykleić na brzegu na klej te paski płyty np. Multipor i zaszpachlować,  wyrównać z tynkiem.

 

A tu druga sprawa... ten solbet to jakieś bloczki betonowe?

Czyli mam odciąć ten styropian gdzieś do połowy parapetu i takie "płytki" z tego solbetu tam przykleić 6cm szerokie x 3cm wysokie?

 

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

A tu druga sprawa... ten solbet to jakieś bloczki betonowe?

Są to bloczki z betonu komórkowego.

1 godzinę temu, usiek napisał:

czym przykleić na dole tą płytę tam gdzie skułem ten kawałek tynku?

Z tego  co widzę to będziesz przykręcał płytę rg do profila CD, i od tego profila nie zbyt duża odległość do styku  z tynkiem więc ja bym nic nie dawał albo jak już to po przykręceniu płyty rg wstrzyknął w to miejsce piankę.

 

Napisano
13 minut temu, mhtyl napisał:

Są to bloczki z betonu komórkowego.

Z tego  co widzę to będziesz przykręcał płytę rg do profila CD, i od tego profila nie zbyt duża odległość do styku  z tynkiem więc ja bym nic nie dawał albo jak już to po przykręceniu płyty rg wstrzyknął w to miejsce piankę.

 

No połowa tej płyty była by w powietrzu... może lepiej czymś tam maznąć

Napisano
1 minutę temu, usiek napisał:

No połowa tej płyty była by w powietrzu... może lepiej czymś tam maznąć

Jedynie czym można to klejem do płyt, nie jest drogi  i najlepiej się do tego nadaje :)  , no chyba że masz coś podobnego co Ci zostało.

Napisano
4 minuty temu, mhtyl napisał:

Jedynie czym można to klejem do płyt, nie jest drogi  i najlepiej się do tego nadaje :)  , no chyba że masz coś podobnego co Ci zostało.

Nie mam chyba żadnego kleju do płyt.

Mam klej w piance do styropianu, piankę niskoprężną, klej do siatki w worku i uniflota :P

Napisano
8 godzin temu, animus napisał:

Uiflotem.

Uniflota bym nie polecał bo po pierwsze drogi i go szkoda a po drugie jak wyschnie jest twardy jak kamień.

8 godzin temu, usiek napisał:

Nie mam chyba żadnego kleju do płyt.

Mam klej w piance do styropianu, piankę niskoprężną, klej do siatki w worku i uniflota :P

Ja zastosowałbym klej do siatki.

Napisano

Jaki ja narzędzia będę potrzebował do spoinowania i do gładzi?

 

Szpachelka 15cm

Szpachelka 10cm

Paca... jaka długa? Mam 28cm ale to chyba za mała do gładzi?

Paca fasadowa (pióro)... jakie długie? 50cm czy nie dam tym rady?

Żadnych pac profilowanych nie potrzeba? 

 

Napisano

Dobra kupione:

Szpachelka 10cm

Szpachelka 15cm... ta z bitem

Paca 27cm

Nóż do gładzi 60cm

Kuweta na masę :)

 

Dzisiaj pewnie szpachlowania nie zacznę ale zapytam.

1. Najpierw pakuję masę po obwodzie, między płytę GK a ścianę?

2. Później krawędzie cięte? I tutaj najpierw pakuję w tą szparę i czekam aż wyschnie czy od razu na to fizelina i kolejna warstwa na fizelinę?

3. Krawędzie oryginalne. Pakuję masę, od razu fizelinę i znowu masę i równam do równego z płaszczyzną płyt?

Gość mhtyl
Napisano
4 godziny temu, usiek napisał:

Dobra kupione:

Szpachelka 10cm

Szpachelka 15cm... ta z bitem

Paca 27cm

Nóż do gładzi 60cm

Kuweta na masę :)

 

Co to za szpachelka z bitem?

Jeszcze kup w razie czego papier ścierny na piance, coś takiego.

rhynosoft-papier-scierny-na-gabce-tczew-

4 godziny temu, usiek napisał:

Dzisiaj pewnie szpachlowania nie zacznę ale zapytam.

1. Najpierw pakuję masę po obwodzie, między płytę GK a ścianę?

2. Później krawędzie cięte? I tutaj najpierw pakuję w tą szparę i czekam aż wyschnie czy od razu na to fizelina i kolejna warstwa na fizelinę?

3. Krawędzie oryginalne. Pakuję masę, od razu fizelinę i znowu masę i równam do równego z płaszczyzną płyt?

Jaka masę masz na myśli, uniflot czy gładź?

Krawędzie cięte dobrze jakbyś potraktował gruntem przed szpachlowaniem.

 

Napisano (edytowany)

Kostki oglądałem ale na razie nie wziąłem.

 

Uniflotem spojenia będę szpachlował.

A później Kreisel 660... wziąłem też taka pacę z gąbką i ciekawe co mi wyjdzie z obróbki na mokro.... czarno to widzę :)

 

4837749b83134b0e.jpg

 

Krawędzie gruntowane były od razu po przycięciu. 2-3 nie zagruntowalem, muszę odszukać które to i zagruntować.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
10 minut temu, usiek napisał:

wziąłem też taka pacę z gąbką i ciekawe co mi wyjdzie z obróbki na mokro.... czarno to widzę :)

Nawet jej nie używaj bo to paca do tynku gipsowego i ewentualnie do fugowania płytek.

11 minut temu, usiek napisał:

Uniflotem spojenia będę szpachlował.

A później Kreisel 660...

Uniflota nie dawaj zbyt dużo, w sensie aby nie wystawał ponad płytę bo potem ciężko go sie szlifuje.

I tez nie rozrabiaj dużej ilości uniflota bo on szybko twardnieje.

Jak wyschnie uniflot to dajesz po całości spoiny gładź i na mokro wklejasz siatkę lub flizelinę im na to jeszcze raz gładź i całość zaciągasz.

Gdy będziesz rozrabiał gładź to nie używaj wysokich obrotów abyś nie napowietrzył gładzi bo potem wyjdą Ci pęcherzyki powietrza w wyschniętej gładzi.

Ta kuwetę to nie wiem czy to dobre rozwiązanie, znaczy się czy warto sie bawić mieszając w wiadrze a potem przekładać do kuwety.

Natomiast ta szpachelka z bitem (już teraz wiem co to jest:)) to nie wiem jak się będzie sprawować w boju, czy ten bit nie będzie uwierał w dłoń przy szpachlowaniu.

Napisano

No ale np tu jedzie taką gąbką

 

Przeczytałem, że ten Kreisel 660 jest do obróbki na mokro i swojego jednego "majstra" pytałem. To mówił, że mogę tak zrobić.... zatrzeć to taką gąbką i na koniec jak wyjdzie takie mleczko to tym dużym nożem przejechać.

 

A to fizelinę nie na uniflota? Byłby "atom" jak to moi murarze mówili :)

Gość mhtyl
Napisano
5 minut temu, usiek napisał:

zatrzeć to taką gąbką i na koniec jak wyjdzie takie mleczko to tym dużym nożem przejechać.

Nie robiłem gładzi na mokro więc nie wiem ale mleczko to wychodzi z tynku gipsowego wtedy zaciera sie pacą gąbkową i paca z filcem.

6 minut temu, usiek napisał:

A to fizelinę nie na uniflota? Byłby "atom" jak to moi murarze mówili :)

Z racji że uniflot jest dość gęsty to uważam że jak wtopić to tylko siatkę. Oczywiście można nie jest to błędem.

Napisano

K... z tym bitem w szpachelce to możesz mieć rację.... a wyciągnąć go nie idzie ;) Trzeba odpowiedni chwyt mieć żeby nie przeszkadzał...

 

A jeszcze jedno bo o tym zapomniałem. Jak to połatać? Trochę posadzka tam wjechała..

164aef7fceded4cf.jpg

Gość mhtyl
Napisano
3 godziny temu, usiek napisał:

K... z tym bitem w szpachelce to możesz mieć rację.... a wyciągnąć go nie idzie ;) Trzeba odpowiedni chwyt mieć żeby nie przeszkadzał...

A nie mówiłem :) że może przeszkadzać i przeszkadza.

Gumówką go obetnij, równo z rączka a potem lekko na półokrągło zeszlifuj.

3 godziny temu, usiek napisał:

 

 

A jeszcze jedno bo o tym zapomniałem. Jak to połatać? Trochę posadzka tam wjechała..

164aef7fceded4cf.jpg

 

Psiknij w te wszystkie dziury piankę a potem ja bym dał tynk MP75 do równości(do lica ściany). Jak go dobrze zatrzesz to będzie wyglądał jak gładź.

Napisano
4 godziny temu, mhtyl napisał:

Psiknij w te wszystkie dziury piankę a potem ja bym dał tynk MP75 do równości(do lica ściany). Jak go dobrze zatrzesz to będzie wyglądał jak gładź.

Ale jeszcze chyba siatka by się przydała. Tam siatka jakaś widać była ale hydraulicy to rozpruli.

Napisano
Dnia 30.06.2020 o 08:52, usiek napisał:

A tu druga sprawa... ten solbet to jakieś bloczki betonowe?

Solbet to suporeks ale cieplejszy.

Dnia 30.06.2020 o 08:52, usiek napisał:

Czyli mam odciąć ten styropian gdzieś do połowy parapetu i takie "płytki" z tego solbetu tam przykleić 6cm szerokie x 3cm wysokie?

Tak.

Napisano

Jak drabina malarska 6-szczeblowa (taka rozstawiana) po rozstawieniu ma 180cm wysokości do chyba za wysoka do pomieszczenia ze stropem na ok 260cm?

Lepsza będzie 152cm 5-szczeblowa?

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Może wreszcie dzisiaj jeśli nic znowu nie wyskoczy zagruntuje wszystko pod gładzie (sufit GK i tynki  cementowo-wapienne).

Grunt mam UniGrunt Atlasa i chciałem to bez rozcieńczania gruntować.

 

Ale przed chwila się z jednym majstrem widziałem i mi mówi, że tym gruntem żebym czasem 1:1 nie robił bo raz, że będzie "szkło" na ścianie, a dwa że szkoda tych "oddychających" tynków zapieprzyć takim gruntem. 1:3 mam zrobić...

 

Ma rację?

Napisano (edytowany)
25 minut temu, animus napisał:

Tynki 1:1 a gładzie 1:2, oddychają teraz tylko ryby.xD 

Czyli teraz na tynk bez rozcieńczania, a później na gładź pod farbę 1:2.... dobrze rozumiem?

 

I po suficie GK tak samo?

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
4 minuty temu, podczytywacz napisał:

 

To jest to samo?

Wiem... ja się tylko upewniam, że się rozumiemy :)

 

I, że gładź mi się nie będzie ślizgała po gruncie 1:1

Napisano

Oznacz wszystkich emerytów z forum na jakiejś liście ogólnodostępnej...

żeby wiadomo było, kogo słuchać...

1 godzinę temu, joks napisał:

pojęcia o materiałach jakie są pojęcia nie mają

Wyluzuj...

Napisano
53 minuty temu, podczytywacz napisał:

Wyluzuj...

Co tydzień wchodzi jakiś nowy materiał , a to klej do płytek a to szpachla , ogarniasz to siedząc na emeryturze? bo ja robiąc codziennie remonty i wykończenia nie ogarniam , muszę wziąć w rękę , wypróbować ....i dalej się nie wyrabiam . Ty pierdząc w kanapę pewnie wiesz lepiej?

Napisano
1 godzinę temu, joks napisał:

Co tydzień wchodzi jakiś nowy materiał , a to klej do płytek a to szpachla , ogarniasz to siedząc na emeryturze? bo ja robiąc codziennie remonty i wykończenia nie ogarniam , muszę wziąć w rękę , wypróbować ....i dalej się nie wyrabiam . Ty pierdząc w kanapę pewnie wiesz lepiej?

To nie jest temat na dyskusję  w tym wątku...

Napisano (edytowany)

Zagruntowalem to wczoraj (pomieszczenie testowe - garderoba) ale w proporcji 1grunt:0.5woda. Wygląda to dobrze, zobaczymy jak będzie w praktyce ;)

 

Teraz śmieszne pytanie: Zabezpieczanie czasami posadzkę przed ubrudzeniem? Taśmę się klei do posadzki? Jaka taśma, bo taka zwykła malarska to o dupę roztrzaść, nie klei się wogóle.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, animus napisał:

Od wilgoci?

No właśnie to pierwsze na myśl mi przyszło.

 

Ale skąd?

Przeciek bym raczej wykluczył.

Wentylacji to ja tam nie mam.

To jest bardzo małe pomieszczenie z oknem dachowym. To okno jest tam prawie cały czas otwarte. Drzwi jeszcze nie ma więc jest połączenie z resztą pomieszczenia - sypialnią (tą bardzo niską) ;)

 

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano

To może powinieneś pomyśleć nad wentylacją tego pomieszczenia, przyjdzie zima, będzie podwyższona wilgotność, jak to garderoba, to zaczną tam pleśnieć  ciuchy.    

Napisano
9 minut temu, animus napisał:

To może powinieneś pomyśleć nad wentylacją tego pomieszczenia

W jaki sposób?

Bo coś zrobić na pewno trzeba. 

Tam jest bardzo słaby ruch powietrza bo okno jest dopiero w miejscu skąd robiłem fotkę.

 

Przy tworzeniu projektu projektant powiedział: to rekuperacji nie robimy, najwyżej częściej będzie trzeba otwierać okna.

Ja nie bardzo w sumie wiedziałem co to jest rekuperacja i mu przytaknąłem...

Teraz coraz częściej się zastanawiam czy może chociaż jakiś kanałów teraz nie położyć, a ewentualnie sam rekuperator kiedyś tam jakbym z kasa nie miał co robić ;)

 

Napisano

Na wentylację mechaniczną to już chyba za późno, sam rekuperator służy  tylko do odzysku ciepła z wentylacji.

Teraz pozostało rozejrzeć się za takimi przez ścianę.

tf2.jpg

Napisano
35 minut temu, animus napisał:

Na wentylację mechaniczną to już chyba za późno

Bo ja wiem? Można przecież w stylu loftowo-przemysłowym poprowadzić rury po wierzchu... tylko same mechanizmy poukrywać...

obraz.thumb.png.88906bd2ccb939a91f90ff6b0d6b8c63.png

Napisano
59 minut temu, animus napisał:

Na wentylację mechaniczną to już chyba za późno, sam rekuperator służy  tylko do odzysku ciepła z wentylacji.

Teraz pozostało rozejrzeć się za takimi przez ścianę.

tf2.jpg

To 2000pln kosztuje

28 minut temu, podczytywacz napisał:

Bo ja wiem? Można przecież w stylu loftowo-przemysłowym poprowadzić rury po wierzchu... tylko same mechanizmy poukrywać...

obraz.thumb.png.88906bd2ccb939a91f90ff6b0d6b8c63.png

W pokojach tak mam zrobić? Odpada ;)

Napisano
2 godziny temu, usiek napisał:

W pokojach tak mam zrobić? Odpada

Ładnie doradzają ?

Z tym uniflotem to sprawdź papierem ściernym , jeśli będzie się zapychał to ciągnie wilgoć , jak będzie się obsypywał to znaczy że wysechł w takie plamy , to często tak wygląda.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...