Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Na wstępnie chciałbym się przywitać i z góry podziękować wszystkim którzy się udzielają na tym forum - często bezinteresownie dzieląc się swoją wiedzą.

 

Witam :)

 

Przeds tawiam Wam mój projekt domu który niedawno zakupiłem i planuję postawić na działce 8,5 ar.

nazaria-l-rzut-poddasza-pogladowy.pdfFetching info... nazaria-l-rzut-parteru-pogladowy.pdfFetching info...

 

A tutaj obrazek poglądowy.

0707_thumb_w686_686_429_miror_watermark.

 

Chciałbym poznać Wasze opinie o wszystkim co zaplanowałem w tym budynku. Będe wymieniał rzeczy co do których nie jestem pewiem, oczywistościami nie będę Wam zawracał głowy.

 

1. Cały budynek będzie zasilany tylko energią elektryczną. Planuję ogrzewanie podłogowe folią grzewczą. Niewiele jest inwestycji z takim rozwiązaniem ale mam nadzieję że mój dotychczasowy wywiad potwierdzi że jest to wydatek eksploatacyjny umieszczony pomiędzy peletem a gazem. Nie planuję ciągnąć gazu do budynku ale na granicy działki sobie zrobie - bo za friko.

2. Planuję montaż rekuperatora i wentylacji mechanicznej ze względów ekonomicznych ale głownie zdrowotnych. Czy w takim wypadku muszę zlikwidować wentylację grawitacyjną która znajduje się w projekcie czy poprostu zaślepić kratki? Taniej nie budować tego? Komin i tak musi być bo kominek będzie ale to poniżej.

3. W związku z powyższymi czy mogę nie budować wylotu wentylacyjno-spalinowego w kotłowni ?

4. Czy płyta indukcyjna + ogrzewanie prądem (max 9 kWh w praktyce rzadko powyżej 4 kWh) + płyta indukcyjna w kuchni (max 7) i peryferia nie wymagają większej mocy przyłączeniowej niż standardowe 14 ? Jak to załatwić?

5. Czy jeśli dołożę wielkie okna na ścianie południowej w salonie muszę zainwestować w rolety/rekuperator o odwróconym działaniu na lato? Czy słońce w Waszych domach aż tak bardzo nagrzewa te nowoczesne termosy że potrzebo to jakoś zniwelować w czerwcu/lipcu?

6. Planuję montaż paneli fotowoltaicznych o mocy 27 x 400 W co mi da około 10 kWh czyli taryfę 80% zwrotu z elektrowni w przypadku nie wykorzystanego prądu "live". Dom będzie postawiony spadami na wschód/zachód z lekkim odchyłem wschodu do strony południowej (ok. 15 stopni, wschodnia część ma dłużej słońce). Panele planuje położyć zatem w konfiguracji wschód/zachód i raczej fifty fifty. Wykonam to sam więc raczej nie będe miał w tym temacie porady eksperta wiec pytam tu, jak podzielić te panele aby maksymalnie wykorzystać? Odchył 15 stopni robi różnice?

7. Będzie kominek ale tylko i wyłącznie jako element estetyczny na święta, niedziele albo brak prądu. Płaszcza wodnego nie będzie bo nie będzie takiej instalacji (uprzedzam) za to będą nawiewy konwekcyjne również na piętro. Wykonanie raczej przez majstra od kominów - chyba nie muszę szczególnie tego projektować? Rury w płaszcz komina i tyle?

8. Czy w łazienkach i garażu warto dołożyć promiennik ciepła? Oczywiście w garażu nie bedzie podłogówki. Słyszałem że promienniki są idealne do miejsc "przemysłowych" bo ciepło ląduje na skórze nawet jak są przeciągi. (podczerwień)

9. Czy strop typu Teriva to dobry wybór czy lepiej wylać tradycyjną płytę?

10. Blachodachówka dla domu z poddaszem czy jednak dachówka z minimalną liczbą gąsiorów itp (dom jest prawie stodołą więc mało tego będzie).

11. Pustak pianowy czy ceramiczny? Ocieplać chcę do uzyskania określonego współczynnika przenikalności ciepła, najlepiej tego wymaganego w 2021 gdyż wydaję mi się że przy rekuperacji i ogrzewaniu prądem amortyzacja nie będzie trwała wieki.

PS. Tak wiem że folia grzewcza to w praktyce ogrzewanie podłogowe konwekcyjne chociaż konwekcji w nim jest bardzo mało bo są małe różnice temp. Podczerwieni w tym niewiele bo to nie jest promiennik ciepła gdyż folię przysłaniają panele/posadzka. Chyba że się mylę.

 

 

Napisano

W tym domu podobają mi sie : -

-sypialnie dziecięce  symetryczne z garderobami póki dzieci są małe lepiej nie robić garderoby tyko kącik na zabawki i ubrania bez drzwi, prawdziwą garderobe jak podrosną

-łazienka z wejsciem do pralni na poddaszu

-sypialnia rodziców z łazienką a pomiedzy nimi garderoba , można mieć podwójne drzwi i nie budzić się nawzajem.

-wiatrołap z przejsciem do garażu

na minus:

-jakaś plagaa z tymi kiblami otwieranymi na stefe dzienną

-drzwi od łazienki na górze i schody- kuszenie losu

- jakoś nie potrafię wyobrazić sobie tych schodów na dole w uzytkowaniu, wydaje mi się że to będzie zawalidroga.

Napisano
  Dnia 4.11.2019 o 20:27, Chaton napisał:

W tym domu podobają mi sie : -

Rozwiń  

@Chaton - ale tematodawca nie pyta o opinię nt. funkcji. Widac mu pasuje :14_relaxed: i nie chce rad w tym względzie.

Pyta o inne sprawy- wypisal w punktach! 

Napisano

Więc może zechcesz się odnieść do tych punktów, bo jakoś nie widzę sensu pisania posta przez ciebie w tym wątku.

10. wyceń w jakimś składzie dachówka vs. blacha

przy dachówce nie gąsiory są problemem tylko dachówki szczytowe, które są droższe od gąsiorów 1,5 raza

Napisano
  Dnia 5.11.2019 o 17:14, Chaton napisał:

Więc może zechcesz się odnieść do tych punktów, bo jakoś nie widzę sensu pisania posta przez ciebie w tym wątku.

Rozwiń  

No nie piszę, bo w sumie nie wiem, co odpowiedzieć. To takie pytania trochę retoryczne - bo można i tak, i tak.

A na wcześniej projekt nie patrzyłem, bo pytania odnośnego nie było. 

Ale mogę się odnieść do twoich uwag:yahoo::

poddasze:

1. pokoje 2/5, 2/6 z garderobami - garderoby dałbym w skosach, a pokoje od środka (i po co po trzy okna w małych pokojach?).

2. drzwi koło schodów do łazienki przesuwne

3. Pralnie bym sie zastanowił czy nie zrobic na stryszku, chociaż najchętniej ze strychu bym zrobił pokój, bo to pełnowymiarowe pomieszczenie.

Parter:

1. Schody troszkę trudne, ale trzymaja się przed salonem ( wykorzystałbym pod nimi przestrzeń na szafę  z dostępem od 1/1)

2. odwróciłbym lustrzanie łazienkę 1/7 i drzwi bym dał koło schodów. 

3. Salon troche nieustawny, ale może ktoś nie chce tam nic wstawiać oprócz siedzenia i stołu

 

Te uwagi odnośnie twoich, @Chaton gwoli dyskusji:14_relaxed:

 

  Dnia 5.11.2019 o 17:14, Chaton napisał:

przy dachówce nie gąsiory są problemem tylko dachówki szczytowe, które są droższe od gąsiorów 1,5 raza

Rozwiń  

Może tu - wiatrownica, ale szeroka decha - bardziej mi się podoba bez blachy! Czyli ze szczytowymi dachówkami :14_relaxed: 

Napisano
  Dnia 5.11.2019 o 22:38, Elfir napisał:

Użytkownicy twierdzą, że blachodachówka jest głośna w czasie deszczu

Rozwiń  

Jesli pod spodem jest 30 cm wełny - to może nie słychać?

Dachówka ceramiczna ma dłuższą amortyzację.

Oraz przy coraż mocniejszych wiatrach dachówka może być stabilniejsza i stanowi dociążenie więźby. Ale to tak na czuja uwaga, nie autorytatywna :14_relaxed:

Napisano (edytowany)

Na drugim forum budowlanym w temacie "co bym zmienił budując drugi raz", temat blachodachówki się co jakiś czas przewija. To rozwiązanie budżetowe, ale mające wady.

***

Byłam kiedyś u klienta, który miał dach na rąbek stojący. Dom stał przy starym, ogromnym dębie. Jak z drzewa żołędzie spadały, to dźwięk był, jakby ktoś z karabinu strzelał.

 

 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...