Skocz do zawartości

Jakim drewnem palić?


zybert72

Recommended Posts

Napisano
Zaleca się liściaste bo iglaste zawierają żywicę i bardzo obklejają komin.
Najlepiej dąb (pozostawia bardzo mało popiołu) i brzoza - to są drewna bardzo kaloryczne i długo się palą.
A przezde wszystkim musi być such - w przeciwnym wypadku nie będzie się chciało palić. Ale trudno kupić takie drewno - przeważnie jesteśmy okłamywani, że drewno jest wysuszone - a okazuje się że ścieli je zaledwie kilka tygodni wcześniej.
Napisano
jak wyżej powiedziano twarde drewno liściaste, ale uwaga na brzozę brudzi niewiele gorzej od sosny, a dokładnie to kora brzozy - swoją drogą doskonała do rozpalania.
Napisano
  Cytat

Suchym i liściastym. Twarde gatunki (grab, olcha, dąb) palą się wolniej niż miękkie.

Rozwiń  

W mojej okolicy pali sie zdecydowanie brzozą i dębem - może to zależy od regionu i rosnących tam drzew.
Nie chodzi tylko o czas palenia się drewna ale również o temperaturę jaką można uzyskać z jego spalania.

Jest też drewno z którego pozostaje bardzo dużo popiołu - to chyba grab....
Napisano
Dokładnie tak robiliśmy przez dwa lata - paliliśmy drewnem z budowy (stemple, palety) - co mieliśmy z tym zrobić? Więc paliliśmy w kominku - sąsiedzi też tak robili i nic się złego nie stało , ale myślę że na dłuższą metę palenie sosną spowoduje zapchanie się komina. No i bardzo brudzi się szyba od kominka!!!!
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Nasi sąsiedzi kupili 4m3 drewna - gdy go ułożyli okazało się że jest tam tylko 3m3!!! Domagali się zwrotu pieniędzy za 1m3 drewna, ale tamten człowiek twierdził, że źle go ułożyli - bo on jak ułożył, to drewno zajmowało 4m3!!!!! Jakaś paranoja - zwrócił im tylko część pieniędzy. Nie mógł zrozumieć, że pomieszczenie na drewno ma 1m szerokości itd. Jak wy układacie drewno żeby był metr sześcienny?
Napisano
Bardzo ciekawe. O różnych wartościach ważonych produktów możnaby pisać ksiżki. Tu akurat mówimy o drewnie ale co z cegłami, dachówką, cementem....to wszytko potrafi ważyć inaczej w sklepie i w domu
Napisano
Chyba logiczne jest, że trzeba ułożyć drewno tak żeby jak najwięcej weszło na m3. Ale spotkałem się z takim problemem - niektórzy sprzedający twierdzą, że układać powinno się na przemian - jedna warstwa wzdłuż a druga w poprzek - ale to jest oszustwo - wtedy zamiast 6m3 mamy tylko 4,5m3.
Napisano
Nadal uważam, że drewno to drewno. Wydawanie pieniędzy na szlachetne gatunki (a i tak kominek nam się zabrudzi i czyścić go trzeba) to rozrzutność.
Napisano
Niestety jeśli chodzi o suchość drewna - to takiego nie da się kupić. Najlepeiej jest kupić drewno wiosną i poprostu składować go pod daszkiem - wtedy do zimy ono wyschnie - tylko tak możesz mieć pewność, że drewno jest suche. Mnie nie zdażyło się kupić suchego drewna - sprzedający mówią, że jest suche - sezonowane itd, ale oczywiście kłamią... Tylko że ja rozpalam w kominku około dwa razy w tygodniu - a ostatnio wcale bo jest ciepło (niby zima a temperatura pow. +5stopni? ) więc nie ma dla mnie dużego znaczenia że jest trochę mokre - rozpalam w kominku aby nacieszyć oko.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Nadal uważam, że drewno to drewno. Wydawanie pieniędzy na szlachetne gatunki (a i tak kominek nam się zabrudzi i czyścić go trzeba) to rozrzutność.

Rozwiń  

No ale skąd brać drewno do kominka???? Tańsze czy droższe - ale trzeba go kupić - musi być liściaste, bo iglaste zawiera żywicę, która osiądzie w kominie i we wkładzie kominkowym i wszystko pokryje się smołą (szyba również).
Nie wiem co znaczy "szlachetne " odmiany - to są zwykłe - najbardziej popularne i często występujące w naszych lasach - dlatego takim palimy.
Napisano
Przyznam, że nie słyszałam o takich cenach - 40zł/m3. A gdzie takie ceny? Może warto się wybrać po większą ilość...
Myśleliśmy z sąsiadami, aby zrobić tak w przyszłym roku . Kupić duża ilość w nadleśnictwie jakimś z daleka od Warszawy - bo tu drogo jest....
Napisano
To ile płaciłeś za m3 drewna? Bo pisałeś że dochodzi do tego jeszcze transport i cięcie drewna. Czy tak?
Aby w naszej leśniczówce kupić drewno ludzie ustawiają sie w kolejkę o 5 rano...
Napisano
140 zl/ prawdziwy m3 brzozy. Niestety brzozy.
Drewno porąbane, ale bylo suszone tylko przez miesiac.

Nadlesnictwo Żołędowo.

Wczesniej kupowalem (3,4 lata temu), po kilkanascie m3 (olcha, buk, jesion).
Placilem wtedy po 90 zml/m3 z transportem.
Znalazlem chlopka, ktory to pociął i porąbał.
W sumie m3 wyszedl mnie okolo 120zl.
Napisano
Wygląda na to, że opłaca sie poszukać w innych okolicach drewna - tylko jeszcze pozostaje cena za transport. A może ktoś z was (tych którzy kupują drewno w nadleśnictwach) mógłby podać jakieś namiary - telefon itd.? Tylko nie za daleko od Warszawy - bo za transport za dużo trzeba będzie zapłacić.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

zapachu? nie chodzi o zapach tylko ilość emitowanego ciepła podczas spalania - no i o ilosć pozostawionego po spalaniu popiołu - no bo co z tym popiołem robić?

Rozwiń  


Głowę posypać i skłonić w pokorze bośmy grzeszni skoro na dom nas stać. icon_lol.gif

Naprawdę każdy gatunek pali się inaczej? Nikt mi na to nie zwracał uwagi wcześniej.
Napisano
Każdy gatunek drewna pali sie inaczej - np. dąb pali się długo daje dużo ciepła, mało popiołu, ale nie nadaje sie do rozpalania ; do rozpalania nadaje się np. brzoza czy inne gatunki - bardziej miękkie.
Napisano
  Cytat

Ja jesli mialbym wybierac, to wybralbym buk, olche, ew. grab, jesion.
Kora brzozowa jest dobra do rozpalki - w sumie nigdy nie uzywalem rozpalek do grilla albo czegos takiego.

Rozwiń  


Od przyjaciół wiem że brzoza (drzewo nie kora) jest dobra na ogniska - więc chyba do kominka też? Dlaczego buk?
Napisano
Juz mówiliśmy o tym sezonowanym drewnie, że jest ono nieosiągalne - znajomi zrobili ostatnio tak, że kupili drewno ale nie zabierali go na podwórko swoje tylko zostawili u tego człowieka pod wiatą żeby wyschło i wtedy będą mieli sezonowane...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Załączam zdjecia. Może coś da się wywnioskować z tego. Całe szczęście że sąsiad postanowił postawić swoje ogrodzenie, jak poinformował będzie to „murek” cokolwiek to znaczy dla niego. Więc nawet ta usypana ziemia nie będzie opierać się na moim ogrodzeniu. Jak dla mnie może postawić ogrodzenie murowane po całości nawet i na 10m wzwyż. Pomiędzy moim ogrodzeniem a jego jest wolna przestrzeń jakieś 40cm- tu się okazało że ta przestrzeń jest „moja” bo deweloper  postawił ogrodzenie nie po linii granicy. Na ostatnim zdjęciu widać wykop na moje oko nie mniej niż 1,5m do owego „murku” by ziemia się nie osuwała. No specem nie jestem ale na 99% wymaga to zgody kogoś z „góry”.
    • Witam . Ja ze swojej strony jako monter instalacji hydraulicznych i grzewczych mogę polecić firmę IZOMIX i ich sklep internetowy sklep.izomix.pl Jak tylko zabraknie mi choćby 1mb otuliny to wysyłali mi zawsze w ten sam dzień, a na drugi już miałem. Mają tam właśnie materiały izolacyjne do rur, kanałów, poddaszy itp
    • Nie sądziłam że zgoda na użytkowanie i zakończenie budowy może być wydana jeszcze w trakcie budowy…poza tym terenu nie mógł podnieść po zakończeniu budowy bo na tym terenie postawił dom- logiczne- najpierw teren potem dom.  Swoją drogą, teraz trochę przypominam sobie, mój dom jest podniesiony o 1,5m do równego poziomu z drogą i to jest zapisane w projekcie budowlanym. 
    • Decyzja o zakończeniu budowy i zgoda na użytkowanie mogła zostać wydana na podstawie dokumentów, bez opcji wizyty na placu budowy, więc nikt w urzędzie może nie wiedzieć o pracach przy podniesieniu terenu. Albo prace te zaczęły się dopiero po odbiorze. Idź do urzędu, bo tutaj to będziemy gdybać. Tak na marginesie nie wierzę, żeby sąsiad miał pozwolenie na takie podnoszenie poziomu swojej działki.
    • Jeżeli kocioł ma wyprowadzenie (czopuch) poziomo, to otwór w kominie trzeba zrobić na konkretnej wysokości. Jeżeli zaś odprowadzeni ma być w kotle zrobione od góry, to najłatwiej jest wszystko dopasować, gdy otwór w kominie jest wysoko. Wtedy mamy długą pionową rurę czopucha, co ma zarówno dobre, jaki złe strony.  Pionowa rura zajmuje miejsce obok komina. W przypadku kominka zwykle nie jest to problem, ale kotłowni , przy kotle, może przeszkadzać. Pionowa stalowa rura czopucha nagrzewa się szybko, co wspomaga ciąg przy rozpalaniu.  Rura oddaje ciepło do otoczenia. Ale ciepło może też oddawać tradycyjny murowany komin. On też gromadzi je na dłużej. Kominy prefabrykowane często są izolowane, więc ten efekt już nie bardzo występuje. Trzeba więc rozważyć: - jaki jest komin;  - czy czopuch i komin oddają ciepło do tego samego pomieszczenia (komin może być za ścianą);  - czy dodatkowe ogrzewanie wnętrza przez czopuch (długą stalową rurę) jest pożądane. W małych kotłowniach bywa to raczej wadą, niż zaletą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...