Skocz do zawartości

Problem z Piecem


Annonimous

Recommended Posts

Witam, mam problem z piecem (SAUNIER DUVAL COMBITEK C24E) włącza się co jakieś 5 minut nie potrafię na nim wyczuć jak ostawić optymalna temperaturę przez co grzeje cały czas i wychudzą dość spore rachunki (stara kamienica bez elewacji ) teraz moje pytanie czy regulator temperatury takie zewnętrzny poprawi wydajność a jeżeli tak to jaki ( jestem lajkiem co do pieców gazowych pierwszy raz mam z nimi do czynienia dlatego może dla niektorch pytanie możne być banalne  )

Link do komentarza

Czyli taktuje? włącza i wyłącza? 

Jaka jest temperatura pomieszczeń? Wystarczająca?

Masz skręcone pokrętła głowic w grzejnikach? Może się wyłączać, bo powracająca woda ma temperaturę równą nastawom temperatury na piecu.

Masz dobrze wentylowane pomieszczenie? Może się wyłączać jako zabezpieczenie przy spalaniu z ograniczonym dostępem tlenu.

Masz programator pokojowy?

W jaki sposób dobierałeś moc pieca? Ktoś ci liczył zapotrzebowanie czy było "na oko"?

 

Ale przy starej kamienic bez elewacji to i tak słono zapłacisz za gaz.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

napisałeś wcześniej, że "grzeje cały czas" i jednocześnie się włącza i wyłącza. Czyli jednak nie grzeje cały czas? 

Piec ustawiony na maksa? 

 

Może być tak, że piec ma zadaną temperaturę np. 45 stopni do CO. Nagrzewa ją w ciągu kilku minut i się wyłącza. Woda szybko stygnie i piec się włącza by ją ponownie nagrzać. Sterownik pokojowy dałby sygnał do kotła, że wnętrze domu nie jest nagrzane i piec ma dalej grzać.

 

Może też być problem z pompą obiegową - nie ma prawidłowej cyrkulacji.

Doczytałam w instrukcji obsługi, że domyślnie on ma ustawioną współpracę z termostatem pokojowym. Może nikt nie zmienił tego ustawienia na tryb ciągły?

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Najlepszym to wezwanie instalatora, żeby obejrzał instalację. Nie dam ci przecież gotowej recepty na bazie uproszczonego opisu problemu.

Zwłaszcza,że nie jestem specjalistą z branży CO , ani instalacji na oczy nie widziałam. Przedstawiłam po prostu różne alternatywy mogące powodować ten stan rzeczy. 

 

Rozumiem, że piec był uruchamiany latem?

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
12 godzin temu, Annonimous napisał:

Witam, mam problem z piecem (SAUNIER DUVAL COMBITEK C24E) włącza się co jakieś 5 minut nie potrafię na nim wyczuć jak ostawić optymalna temperaturę przez co grzeje cały czas i wychudzą dość spore rachunki (stara kamienica bez elewacji ) teraz moje pytanie czy regulator temperatury takie zewnętrzny poprawi wydajność a jeżeli tak to jaki ( jestem lajkiem co do pieców gazowych pierwszy raz mam z nimi do czynienia dlatego może dla niektorch pytanie możne być banalne  )

Pogodówka będzie podawała dane do kotła a ten będzie działał wg zadanej krzywej (zależy jaką ma domyślnie ustawioną) do momentu aż temperatura w pomieszczeniach nie osiągnie wartości ustawionej na termostacie pokojowym. Trzeba sprawdzić w instrukcji z jakim czujnikiem zewnętrznym pracuje najlepiej Twój model kotła.

Na razie nie masz pogodówki więc ustaw na termostacie temperaturę 22 stopnie a na kotle zejdź na 47-50 stopni. Zaobserwuj jak się zmieni praca kotła. Jeśli dalej będzie taktował w ten sposób - przyczyna może leżeć gdzie indziej.  instrukcji wynika, ze model C nie jest kotłem kondensacyjnym i potrzebuje do pracy powietrza z pomieszczenia.

Z instrukcji wynika, ze jest to kocioł dwufunkcyjny

https://www.saunierduval.pl/instrukcje-obs-ugi-instalacji/kot-y-niekondensacyjne-2/combitek-c24-e-obsuga-instalacja-2005-790259.pdf

Problem może leżeć w błędnych ustawieniach podgrzewu cwu.

Możesz też sprawdzić, czy tylko na co działa podobnie. Sprawdź czy termostat pokojowy nie stoi w przeciągu.

 

Podobny temat był kiedyś "wałkowany" przy okazji kotła Viessmann. Ten kocioł pracuje jako kondensacyjny ale bez względu na wydajność, niektóre zjawiska są uniwersalne bo fizyka jest jaka jest :)

Zaczyna się sezon grzewczy, ludzie wymieniają źródła ciepłą na nowe i mają podobne dylematy. Ja z kotłem Viessmann pozostałem bez pogodówki i nauczyłem się jego pracy przez poprzedni sezon grzewczy.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótko mówiąc, instalacja nowoczesnej instalacji z grzejnikami i kotłem gazowym będzie kosztować średnio 20-30 tysięcy złotych. Więc cena jest odpowiednia.
    • Hierarchia nie jest dziwna, jest zwyczajna. Taka sama jak wszędzie na świecie. Podstawowym dokumentem prawnie obowiązującym są ustawy parlamentarne. I wydane na ich podstawie rozporządzenia. Bo żaden minister nie może edytować rozporządzeń, jeśli ustawa mu tego nie zleca i do tego nie upoważnia. I to są akty prawne, obowiązujące powszechnie! Wszystkich i zawsze.   Natomiast norma państwowa obowiązuje prawnie wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim rozporządzenie do niej odsyła. Czy też na nią się powołuje. Są też normy branżowe (w instalatorstwie normy SEP-owskie), które kiedyś obowiązywały, ale to są już dawne dzieje. Teraz są to tylko zalecenia, które można stosować, ale obowiązku nie ma. Chociaż wypadałoby wtedy wiedzieć, dlaczego się od ich postanowień odstępuje.   Z tego powodu wyrobnicy ściśle stosują się do postanowień norm, bo tak jest po prostu bezpieczniej. Nie trzeba rozumieć dlaczego ma być tak, a nie inaczej, wystarcza stwierdzić, że tak stanowi norma.  Ale ci, którzy sami rozumieją co i po co robią, oraz w jakich warunkach, bywa  ze od norm odstępują, bo mają lepsze rozwiązania. I potrafią je uzasadnić.   Cały rozdział do końca. I to dokładnie!
    • Nie trzymam się ale staram się trzymać...już mam przykłady za sobą w swoim mieszkaniu gdzie nie jest to możliwe. Do którego paragrafu, rozdziału doczytać? Możesz zasugerować, czy po prostu do końca?   @retrofooddzięki, teraz b. rzeczowo.  to jak to się ma do tego:? https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf trochę dziwne hierarchia hmmm.   Rozumiem, że dok z linku najważniejszy: "I to jest dokument podstawowy..."
    • No właśnie. Przepisami obowiązującymi w każdej sytuacji, jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690, wraz z późniejszymi zmianami.   https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf Instalacji elektrycznej dotyczy rozdział 8, od paragrafu 180. A jednym z najważniejszych paragrafów jest ten z nr 183, ale radzę dokładnie przestudiować wszystkie.   I to jest dokument podstawowy. Bo nawet Polskie Normy nie są dokumentem obowiązującym, a jedynie zalecanym. Od postanowień normy można odstąpić w sytuacjach uzasadnionych. Przykład podałem wyżej. Nie da się prowadzić instalacji w strefach do siebie prostopadłych, jeżeli pomieszczenie ma ściany ukośne. Albo okrągłe. A takie są i wcale nierzadko. Innym przykładem był kiedyś nakaz obejmowania połączeniami wyrównawczymi wszelkich elementów metalowych w łazienkach. A więc literalnie go stosując, należało uziemiać zawiasy szafek, albo klucze w zamkach. Co jest absurdem totalnym.      Całej instalacji nie ma technicznego sensu prowadzić np. w podłodze, bo np. lampy wiszą najczęściej na suficie, albo na ścianach. Ale np. większość instalacji gniazdek wtyczkowych - już tak. Łatwiej i taniej prowadzić ją w podłodze. Nie wszystkie oczywiście, bo musimy mieć na uwadze postanowienia paragrafu 188, pkt 2: § 188.  1... 2. W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody: oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.   Bo zasadą jest prowadzenie przewodów w liniach prostych, równolegle do krawędzi ścian i stropów. A odległości,  czyli wymiary w strefach, to już jest wymysł speców z SEP. Natomiast Ty się tego trzymasz, jak rąbka mamusi spódnicy. Niepotrzebnie.        
    • @retrofood Dla mnie pod takim czymś kryją się przepisy:   Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem to "...przepisach pomocniczych" to te strefy możemy traktować jako zalecenia...prowadź tak, jeżeli się da... Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem również, że zastrzeżeniem jest, że w prawej stronie przewody/rurki mam co powiedzmy 5cm. Przy prowadzeniu tylko przewodów one byłby obok siebie.     Możesz wskazać jak albo krótko opisać co masz na myśli, może coś pominąłem w tych artykułach. Przy tak ogólnym sformułowaniu mogę rozumieć, że miałem prowadzić całą instalację np.: w podłodze lub w suficie w tedy tak, na pewno bardziej da się uniknąć prowadzenia w większości przewodów w ścianach.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...