Skocz do zawartości

styropian XPS i siatka


Recommended Posts

Witam.

Bardzo proszę o udzielenie porady/pomocy.

Firma która budowała u mnie stan surowy poleciła abym zamiast ocieplenia fundamentu tradycyjnym styropianem (siatka i klej) zastosować styropian XPS.

Mówili że jest to nowoczesne rozwiązanie które nie wymaga już kładzenia dodatkowej siatki i kleju. W związku z tym ,że po ociepleniu pionowym fundamentów na łączeniach powstały szczeliny ("klawiszowanie") wykonawca dla lepszej izolacji w kilku miejscach nabił kołki i dodatkowo zasmarował całą powierzchnię styropianu XPS dysperbitem (jakoś się trzymało).

Po miesiącu, w celu wykończenia wizualnego fundamentów  zleciliśmy z żoną wykonanie na fundamentach tynku mozaikowego Fast (takie wykończenie fundamentów widnieje na wielu budynkach w okolicy) . 

Przyjechał Pan z firmy ,który (przed położeniem mozaiki) po całości styropianu zasmarował gruntem i naniósł siatkę z zklejem.

Niestety (całe szczęście że jeszcze przed nałożeniem tynku mozaikowego) po tygodniu zauważyliśmy że w wielu miejscach siatka z klejem i dysperbitem odeszła od styropianu.

Aktualnie powierzchnia styropianu składa się z gumowych placków dysperbitu które jeszcze nie odeszły oraz lekko klejącej powłoki. Próbowałem  zerwać placki dysperbitu ale się nie dało/powodowało tworzeniem dziur w styropianie. Boje się że jeśli jeszcze raz zagruntuje traka powłokę i nałożę siatkę z klejem to znowu mi będzie odchodzić w kilku miejscach.

 

Czy moglibyście Państwo doradzić jakieś rozwiązanie?

Może jakiś dobry grunt który by jednak dobrze scalił siatkę z taka powierzchnią.

Może 1,5 cm grubości styropian po obwodzie przykleić i zakołkować a na to dopiero siatke z tynkiem mozaikowym?

Nie mam pomysłu a boje się że znowu poniosę koszty związane z klejem,siatką i tynkiem mozaikowym a to mi i tak odpadnie.

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

 

 

Link do komentarza

Nałożenie dysperbitu było poważnym błędem - w jaki to zrobiono  celu?  Utworzona powłoka  nie zapewnia dobrej przyczepności kleju do styropianu i trudno teraz utworzyć warstwę sczepną. Można próbować  usunąć ten "impregnat" przynajmniej miejscowo i zakołkować siatkę. Inna sprawa, że problem nie dotyczy fundamentu w gruncie, gdzie XPS jest jak najbardziej wskazany, a cokołu stanowiącego część elewacji , a tam  wystarczyło ułożyć zwykły styropian.

Link do komentarza

Witam.

Teraz to widzę że nałożenie dysperbitu było błędem. Wykonawca może i chciał dobrze ale widocznie również się nie znał.

Chciał przyryć styki na styropianie i nie przewidział jakie będą tego konsekwencje.

A czy mógłby Pan doradzić jakiś dobry grunt którym mógłbym spróbować jeszcze raz nałożyć siatkę?

Usunięcie placków dysperbitu ze styropianu jest awykonalne. Cała pow. styropianu ma teraz taką lekko kleistą powłokę.

Raczej nie da się tego zmatowić papierem ściernym. Może zmyć benzyna lub jakimś rozpuszczalnikiem?

Pozdrawiam

Link do komentarza

Benzyna rozpuści styropian i jedynie mechanicznie można usunąć klejącą powłokę np. przez frezowanie, choć praktycznie pewnie konieczne będzie  zerwanie styropianu. Można też spróbować nakleić dysperbitem cienki styropian i sprawdzić po jakimś czasie jak to się trzyma, ale to "technologia" doświadczalna.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 16.09.2019 o 11:51, Adam Bohaterewicz napisał:

Mówili że jest to nowoczesne rozwiązanie które nie wymaga już kładzenia dodatkowej siatki i kleju. W związku z tym ,że po ociepleniu pionowym fundamentów na łączeniach powstały szczeliny ("klawiszowanie") wykonawca dla lepszej izolacji w kilku miejscach nabił kołki i dodatkowo zasmarował całą powierzchnię styropianu XPS dysperbitem (jakoś się trzymało).

Należało przykleić XPS tak, by nie klawiszował - są odpowiednie kleje i pianki, A przykleić trzeba gęsto, żeby nie klawiszował. Ściana podkładowa też powinna być w miarę równa, ale można to częścowo klejem wyrównać.

Następnie na XPS daje się siatkę x2 +klej lub zaprawę cementową mocną (od głębokości ok 20 cm poniżej poziomu ziemi, bruku, itp). Na to można dać dodatkową warstę wykonczenia.

Ponieważ jest jak jest - ja bym odciął równo na glębokości 15 - 20 cm pozniżej gruntu XPS. Cięcie pod kątem 45 st, żeby górna warstwa styropianu (XPS) tak się złożyła, żeby woda z gruntu i z góry spływała popow. XPS a nie wnikała do muru przez szparę. Nastepnie oderwałbym od ściany XPS powyżej cięcia - czyli na cokole. Potem trzeba wyczyścić cooł, tak, by można było założyć na niego klej, lub piankę, żeby przykleić XPS. 

Dalej - jak wyżej.

No jest kłopot pewien, bo te szpary między płytami XPS służą do wentylacji - więc należałoby między cokołem a górą ściany kontynuować jakoś tą wentylację. Nie ma kłopotu przy cokole cofniętym - gorzej przy wysuniętym.

 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...