Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

szlifowanie/podkucie posadzki


Recommended Posts

Dzień dobry

 

W całym domu za wyjątkiem łazienki będę kładł panele LVT (vinylowe) - grubość ok 4,5 mm plus klej 1-2 mm

Jedynie łazienka będzie pomieszczeniem z płytkami na podłodze - płytka 8-11 mm plus klej 3 mm

 

I tu pojawia się problem - uskok pomiędzy hallem a łazienką w progu drzwi

Chciałbym tego uniknąć dlatego rozważam opcję "podebrania" 10 mm posadzki z łazienki

Łazienka ma niespełna 7 m2 - pod natrysk i tak muszę skuć odpływ liniowy bez brodzika czyli -1 m2; pod wanna nie muszę ruszać -1,4m2; pod geberitem też nie

Czyli zostanie ok 5,5 m2 do roboty

 

Miał ktoś podobny problem? Ma ktoś jakąś sugestie jak można to rozwiązać?

Boje się kuć - nie skuje idealnie tych 10 czy 15 mm tylko porobię ogromne nierówności i może mi popękać tylko posadzka

Myślałem nad dwiema opcjami:

  1. Szlifierka kątowa z porządna tarczą do betonu + mega dobra maska i okulary :)
  2. Ponacinanie gęsto posadzki kątówką i młot żeby "wygrzebać" środek

 

Wiem, że są specjalne progi przeznaczone na takie rozwiązania, ale wiem że mnie to nie zadowoli i będzie z czasem denerwować

Dlatego teraz wolałbym przeznaczyć parę dni na ogarnięcie tego zawczasu

 

Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniem, sugestiami czy uwagami

 

Dziękuję

Maciej

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Szlifierka z regulacją obrotów, bo nie dasz rady na pełnych obrotach, a do tego DOBRY odkurzacz przemysłowy (można wypożyczyć :)).

I nakolanniki.

Może w okolicy znajdziesz dużą, specjalistyczną szlifierkę do betonu, może z obsługą, będzie najsprawniej i najszybciej. I najrówniej.

 

Pamiętaj, że pod panele winylowe MUSISZ mieć idealną niemal powierzchnię posadzki - wszystkie nierówności (czy to pęknięcia wylewki, czy jakieś zgrubienia, kamyczki wystające) po jakimś czasie dadzą o sobie znać... Uważaj na dylatacje - przy drzwiach na przykład... tu panel może pękać, rozrywać się...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Z wynajęciem szlifierki nie ma problemu, mam np. Ramirent 

Choćby to na 230V

http://www.atutrental.com.pl/wynajem/prace-betoniarskie/szlifierki/szlifierka-do-betonu-contec-omega/

 

Dobry pomysł - dziękuję!

 

Teraz pytanie, praktykowałes? Robiłeś? Jak to wygląda?

 

Co do paneli

Może ten sprzęt będzie też dobry już nie do szlifowania i zbierania towaru ale właśnie też do wyczyszczenia, wygładzenia szczotkami posadzki? 😃

 

Jak już wynajmę mogę przelecieć całość

 

Edytowano przez macpio (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, macpio napisał:

Dziękuję za odpowiedź.

Z wynajęciem szlifierki nie ma problemu, mam np. Ramirent 

Choćby to na 230V

http://www.atutrental.com.pl/wynajem/prace-betoniarskie/szlifierki/szlifierka-do-betonu-contec-omega/

 

 

 

Ta szlifierka sprawdzi sie lepiej niż szlifierką kątowa, ale gdybyś zmienił zdanie to do szlifierki kątowej kup sobie tarcze diamentowa do szlifowania betonu.

tarcza-diamentowa-125-do-szlifowania-bet

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, macpio napisał:

Teraz pytanie, praktykowałes? Robiłeś? Jak to wygląda?

Pytasz o panele winylowe?

Osobiście nie robiłem, ale patrzyłem jak to robią koledzy... ale oni kleili na wylewce samopoziomującej - starannie wylanej, dosuszonej, przeszlifowanej i zagruntowanej. W jednym pomieszczeniu. I ze swojej praktyki zwrócili uwagę na wpływ wylewki na wygląd i wytrzymałość tych paneli.

 

A podłoga wygląda bardzo ładnie i jest rewelacyjna w utrzymaniu czystości. Co nie znaczy, że nie trzeba o nią dbac...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, retrofood napisał:

Więc wolałbym skuć wszystko i wykonać posadzkę od nowa, niż zeszlifować 5 - 10 mm. Naprawdę.

 To niestety znacznie wyższy koszt... Wolałbym je ograniczyć do minimum

 

8 minut temu, uroboros napisał:

Pytasz o panele winylowe?

Osobiście nie robiłem, ale patrzyłem jak to robią koledzy... ale oni kleili na wylewce samopoziomującej - starannie wylanej, dosuszonej, przeszlifowanej i zagruntowanej. W jednym pomieszczeniu. I ze swojej praktyki zwrócili uwagę na wpływ wylewki na wygląd i wytrzymałość tych paneli.

 

A podłoga wygląda bardzo ładnie i jest rewelacyjna w utrzymaniu czystości. Co nie znaczy, że nie trzeba o nią dbac...

U mnie monter stwierdził że położy vinyl bez problemu. Mam nadzieje, że uda się bez większych problemów.

 

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Ta szlifierka sprawdzi sie lepiej niż szlifierką kątowa, ale gdybyś zmienił zdanie to do szlifierki kątowej kup sobie tarcze diamentowa do szlifowania betonu.

tarcza-diamentowa-125-do-szlifowania-bet

Masz może jakaś sprawdzona tarcze? Rozpiętość cenowa jest tak ogromna że nie wiem. A na pewno się przyda w miejscach gdzie nie wjadę maszyna...

Średnica 125 naturalnie.

Tylko jeszcze nie wiem jak odciąg do odkurzacza zamontować.....

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, uroboros napisał:

  ale oni kleili na wylewce samopoziomującej - starannie wylanej, dosuszonej, przeszlifowanej i zagruntowanej.  

Ja na poważnej budowie widziałem wylewki samopoziomujące, ale tam nikt ich nie szlifował. Nie było takiej opcji, bo nikogo nie wpuścili  do obiektu po wylaniu. A jak weszli układacze wykładzin, to nawet nie widziałem czy gruntowali, ale pewnie tak. 

Ale szlifowania nie było na pewno. 

Przed chwilą, macpio napisał:

 To niestety znacznie wyższy koszt... Wolałbym je ograniczyć do minimum

 

Być może tak, ale czy aby na pewno? Własną pracę i czas liczysz?

  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, macpio napisał:

Jak już wynajmę mogę przelecieć całość

Jeśli nie robiłeś tego, to radziłbym wynajęcie z fachowcem... zapłacisz mu za robotę, ale nie zepsujesz wylewki, a o to nie trudno!

 

2 minuty temu, retrofood napisał:

szlifowania nie było na pewno. 

Tu było takie ręczne "głaskanie", bo jakiś fragment im się nie podobał...

 

4 minuty temu, macpio napisał:

U mnie monter stwierdził że położy vinyl bez problemu.

U syna też tak powiedział... ale jak pociągneliśmy go za język, to okazało się, że ma dużo uwag i wymagań co do wylewki... sugerował nawet położenie na podłodze z płytkami gresowymi... nie zająknął się, że za miesiąc wylezą wszystkie fugi... W rezultacie syn położył zwykłe panele z  hdf'u, te laminowane.

17 minut temu, retrofood napisał:

Więc wolałbym skuć wszystko i wykonać posadzkę od nowa

A to też ma sens!!!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeklniesz tę robotę ze szlifowaniem ....ja bym zrobił tak jak pisze Retro ....

56 minut temu, retrofood napisał:

Więc wolałbym skuć wszystko i wykonać posadzkę od nowa, niż zeszlifować 5 - 10 mm. Naprawdę.

 

Skucie i wylanie to jeden dzień roboty ....

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Buster napisał:

dokładnie...

 

10 minut temu, joks napisał:

Przeklniesz tę robotę ze szlifowaniem ....ja bym zrobił tak jak pisze Retro ....

 

Skucie i wylanie to jeden dzień roboty ....

 

Ok, ale sam tego nie zrobię - nigdy nie robiłem. Musiałbym brać fachowca

Poza tym koszta - fachowiec, kontener na gruz, materiały, noszenie itd

 

A wydaje mi się, że szlifowanie to mimo wszystko prostsza sprawa 

I sam - mimo że tego nie robiłem - dam radę

To szlifowanie w łazience gdzie jak będzie coś nie równo to się wyprowadzi kaflami, klejem

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, macpio napisał:

A wydaje mi się, że szlifowanie to mimo wszystko prostsza sprawa 

Słowo klucz ...wydaje mi się ...nie spróbujesz , się nie dowiesz ...nawet jak szlifierkę będziesz miał z odsysem to po 2minutach nic nie będziesz widział

robię takie rzeczy często , szlifowanie jest na ostatnim miejscu jeśli chodzi o rozwiązywanie takich problemów . Podejrzewam że jak zaczniesz szlifować to po pół godzinie stwierdzisz że listwa w progu nie jest taka zła i aż tak źle nie wygląda...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, macpio napisał:

 A wydaje mi się, że szlifowanie to mimo wszystko prostsza sprawa  

 

Masz świętą rację! Wydaje Ci się!  

8 minut temu, joks napisał:

   Podejrzewam że jak zaczniesz szlifować to po pół godzinie stwierdzisz że listwa w progu nie jest taka zła i aż tak źle nie wygląda...

Zgadzam się. Tak będzie.

I dobrze radzę, skoro nie masz doświadczenia w budowlance, to uwierz starym prykom, którzy zęby zjedli na budowach i remontach.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, macpio napisał:

Masz może jakaś sprawdzona tarcze? Rozpiętość cenowa jest tak ogromna że nie wiem. A na pewno się przyda w miejscach gdzie nie wjadę maszyna...

Średnica 125 naturalnie.

Tylko jeszcze nie wiem jak odciąg do odkurzacza zamontować.....

Są tarcze za stówkę i kilka stówek ale jak sprawdziłem na allegro to kupisz za 20-50 zł i taka za za tanie pieniądze by się sprawdziła. Na pewno te 7 m2 byś nią wyszlifował.

Odciąg do odkurzacza jest już fabrycznie montowany do osłony tarczy przy szlifierce ale jak nie masz takiego to możesz zrobić prowizorkę przyklejając za pomocą taśmy końcówkę odkurzacza obok osłony.

na pewno nie zrobisz tego w godzinę, ale uważam biorąc pod uwagę jak piszesz, że masz kłopot z wywozem gruzu jak i z wykonaniem wylewki miałbyś robić to z przerwami dwa, trzy dni to i tak jest to mniejsze zło niż robienie wylewki od nowa.

Z dwojga złego musisz wybrać to mniejsze :) 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To może zrób tak: ponacinaj tak jak w pkcie 2 swojego pierwszego postu (tu zobaczysz co to znaczy szlifowanie/nacinanie betonu), skuj kwadraciki (będzie bardzo nierówno :bezradny:), zeszlifuj na równo (w miarę możliwości...). Będzie mniej szlifowania i kurzenia...

2 godziny temu, macpio napisał:

A wydaje mi się, że szlifowanie to mimo wszystko prostsza sprawa 

I tu popieram retrofooda: tak Ci się tylko wydaje...

 

Sam podejmiesz decyzję... znasz opinie userów...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 miesiące temu...
Gość mhtyl
7 minut temu, macpio napisał:

🙂👍

 

Teraz naszło mnie także na zamontowanie elektrycznego ogrzewania podłogowego

 

Orientuje się się ile to wymaga grubości? 

 

Grubości czego? ocieplenia? jastrychu? 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
1 minutę temu, macpio napisał:

I to i tego

 

Ile finalnie wyjdzie po założeniu instalacji

Ocieplenia co najmniej 15 cm a posadzka zależy  z jakiego materiału jak cementowa to 5-6 cm wystarczy i grubość posadzki nie tu znaczenia na ogrzewanie elektryczne. je żeli dasz folie grzejne to praktycznie posadzka nic się nie podniesie. Przy zastosowaniu mat grzejnych około 5-8 mm. Tylko że maty grzejne chyba sie nie sprawdzają przy panelach podłogowych a folię możesz pod nimi układać.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, mhtyl napisał:

Ocieplenia co najmniej 15 cm a posadzka zależy  z jakiego materiału jak cementowa to 5-6 cm wystarczy i grubość posadzki nie tu znaczenia na ogrzewanie elektryczne. je żeli dasz folie grzejne to praktycznie posadzka nic się nie podniesie. Przy zastosowaniu mat grzejnych około 5-8 mm. Tylko że maty grzejne chyba sie nie sprawdzają przy panelach podłogowych a folię możesz pod nimi układać.

A wiesz może ile standardowo robi się ocieplenia w bloku?

Chce dostosować nowe, odbierane mieszkanie pod ogrzewanie podłogowe - tylko łazienka 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
21 minut temu, macpio napisał:

A wiesz może ile standardowo robi się ocieplenia w bloku?

Chce dostosować nowe, odbierane mieszkanie pod ogrzewanie podłogowe - tylko łazienka 

Ja pisałem o ociepleniu podłogi na gruncie, między kondygnacjami nie potrzebne jest aż tak grube.

Możesz zastosować te folie grzewcze  nie w podłodze ale jako ogrzewanie ścienne, czyli na ścianie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 11 miesiące temu...

OSŁONA PRZECIWPYŁOWA ODSYSAJĄCA DO SZLIFIERKI 125

Wpisz sobie w google i pierwsza która wyskakuje na allego kosztuje 53 zł. Pasuje na małego diaxa. Używałem takiej do wyrównania posadzki, więc nie wiem jak będzie z szlifowaniem głębiej, ale dopóki nie zatkasz filtra w odkurzaczu, to ani pyłek sie nie wydostaje na zewnątrz. A tarczę kupiłem u tego samego gościa, najtańszą i daje radę. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W zimie powietrze jest suche - także na polu - chyba że jest deszczowo. Więc wietrzenie nawietrznikiem wiele nie daje w tym względzie. Nawilżacz powietrza musi mieć dużą wydajność, chyba że śpisz w pokoju z zamkniętymi drzwiami - inaczej miesza się całe powietrze z mieszkania.   Moim zdaniem dobry jest stary sposób - pojemniki z wodą na kaloryferach, mniej elegancki ale wydajniejszy - mokre ręczniki na kaloryferach. Można też prysnąć mgielką wodną na dywan przed snem. Nawet nie wiem, czy nie zdrowsza jest taka wilgoć wtedy - od wilgoci z nawilżacza.    Wietrzyć trzeba - krótko - za to częściej. Szczególnie przed snem. Żeby wymienić powietrze, a nie chlodzić mury.
    • Będzie  Ale jeśli to tylko w miejscu styku kantu deski - to będzie niewielki. Ale - z drugiej strony odsunięcie minimalne deski od ocieplenia zamiast oklejenia jej pianką chyba będzie zdrowsze dla deski. Więc może warto tak odciąć deski wzdłóż, żeby wyrównać ocieplenie ściany i połączyć je z ociepleniem dachu - i minimalnie zdynsansować te deski od ocieplenia (dach zawsze troszkę się rusza - więc bezpośrednie połączenie ze styropianem nie jest najlepsze. Wg mnie.   Szkoda, żeś nie skrócił troszkę krokwi i nie podparl murłatą bliżej środka czy na prawej stronie muru, wtedy by tam było miejsce na termoizolację muru wyższego  az do tego podparcia - i krokwie też by nie wchodziły w ocieplenie ściany.
    • Witam, mam problem z suchym powietrzem w mieszkaniu.   Mieszkanie jest stosunkowo nowe, centralne ogrzewanie, nowe kaloryfery i okna. W oknach są wywietrzniki, które niestety są po prostu wielką dziurą w ramie okna, na której jest plastikowa obudowa z dziurkami. Wypchałem środek watą, a w drugim oknie koszulką i siatką, ponieważ bez tego zimno po prostu wpada przez dziurę. Mieszkanie jest czyste, raczej sprzątamy na bieżąco, na pewno nie ma pleśni ani grzyba. Starałem się wietrzyć mieszkanie, choć nie zawsze systematycznie.   Zakupiłem nawilżacz ewaporacyjny firmy Klarta. Miał bardzo dobre opinie i nie był tani niestety. Raczej stosuję zgodnie z zaleceniami. Dosyć często go myje i zmieniam wodę (co 1-3 dni). Wątpiąc w skuteczność nawilżacza, zakupiłem najtańszy higrometr. Ale on potwierdza mniej więcej wilgotność, jaką pokazuje nawilżacz. Na higrometrze zewnętrznym jest około 45-50 % wilgotności, a na nawilżaczu 40-45 %. Te wartości nie są aż tak niskie, czytałem, że powinno być 40-60%.   Mimo to cały czas budzimy się z mega suchymi gardłami i nosami. Między innymi przez to mam duże problemy medyczne.   Czy coś jeszcze może wpływać na dyskomfort w jamie ustnej podczas snu? Proszę o wszelkie sugestię. Jak jeszcze mogę podnieść wilgotność? Pozdrawiam!
    • Gość Tyle w temacie
      Ja uważam, że na dachu nie ma co oszczedzac… My po licznych przygodach z poprzednią blachą wymieniliśmy ostatnio pokrycie na panele od Regamentu i różnica jest diametralna. Zakup i montaż przebiegły bezproblemowo, udało się zniżkę wytargować, a na dach aż miło teraz popatrzeć
    • Gość Anioł
      Lepiej nic nie pisać jak pisać i pokazywać ludziom bzdury
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...