Skocz do zawartości

Jak wyrównać krzywą ścianę?


Recommended Posts

Napisano

Kupiłem stary dom i podczas przygotowań do remontu okazało się, że jedna ze ścian jest bardzo krzywa - odchylenia od pionu przekraczają 5 cm. Do przegrody przylega kuchnia i łazienka i poprowadzone są w niej nowe instalacje wodno-kanalizacyjne. W jaki możliwie łatwy sposób "wyprostować" tę ścianę?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/porady/26139-jak-wyrownac-krzywa-sciane

Gość Zbigniew
Napisano
a w jaki sposób postawić taką konstrukcję, gdy na ścianie występują drzwi lub okna?
Napisano
28 minut temu, Gość Zbigniew napisał:

a w jaki sposób postawić taką konstrukcję, gdy na ścianie występują drzwi lub okna?

Drzwi to zwyczajnie, tak jak się to robi na ścianie g/k. Gorzej z oknami, bo wtedy jest to ściana raczej nośna. Czekamy na odpowiedź.

Napisano
7 godzin temu, Gość Zbigniew napisał:

a w jaki sposób postawić taką konstrukcję, gdy na ścianie występują drzwi lub okna?

Gościu Zbigniew ie, zarejestruj się forum, pokaż te krzywizny na fotkach i wtedy będziemy mogli coś konkretnego Ci podpowiedzieć!

Oczywiście jeśli zależy Ci na naszej pomocy, bo może pytanie zadałeś ot, tak sobie...

Chociaż ja radziłbym nie bawić się w płyty gipsowe, tylko zrobić to prawdziwym tynkiem... może to i więcej roboty, ale w swoim domu, który jest wykończony tradycyjnie z zachował bym tę tradycję.

  • 2 lata temu...
Gość Wiesiek
Napisano
Też właśnie szukałem jak to rozwiązać. Znalazłem, że robi sie to Uchwytach ES https://img.shmbk.pl/rimgsph/716216_5e16d5c0-e384-40a6-a6d4-0e1cd37fb3e9_max_900_1200_remont-domu-poczatek-salon-styl-nowoczesny.jpg
Gość Czego!
Napisano

Płyty na ruszcie są nietrwale i słabe i zabiera m2. 5 cm można wyrównać łatwo zbijając tynk od strony przechylonej ściany i dokładamy trochę warstwy wyrównawczej w części gdzie brak tynku. Czasami wystarczy zbić tynk, który położono krzywo a ściana była prosta.

Napisano
51 minut temu, Gość Czego! napisał:

  Czasami wystarczy zbić tynk, który położono krzywo a ściana była prosta.

 

Dobrze napisane. "Czasami". A czasami trzeba gdzieś zbić tynk, a w innym miejscu dołożyć kawałek płyty g/k. I nie na ruszcie, a na "plackach" klejowych. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji.

Napisano
Dnia 19.02.2022 o 18:39, Gość Czego! napisał:

Płyty na ruszcie są nietrwale i słabe i zabiera m2. 5 cm można wyrównać łatwo zbijając tynk od strony przechylonej ściany i dokładamy trochę warstwy wyrównawczej w części gdzie brak tynku. Czasami wystarczy zbić tynk, który położono krzywo a ściana była prosta.

Jak w pomieszczeniu uciekają przekątne a parę cmm a wymagane jest że przekątnę są niezbędne to też będziesz kombinował z tynkiem?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...