Skocz do zawartości

Czy budynek gospodarczy może być wykonany z konstrukcji blaszanej postawiony na ulanej płycie?


Recommended Posts

Chodzi mi o to zeby nie stawiac murow poniewaz budynek gospodarczy srednio narazie jest mi potrzebny a musze go postawic aby wybudowac dom. Dlatego prosze o wszelkie podpowiedzi jak to zrobić najtanszym kosztem a zeby przeszlo jako budynek gospodarczy. Moze ktos mial podobna sytuacje. Z gory dziekuje. 

Edytowano przez Matylda415 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Kupno i postawienie blaszaka to tani i często praktykowany sposób na okres budowy, jedynie co musisz zrobić to dobrze umocować blaszaka do posadzki/gruntu aby złodzieje nie podnieśli blaszaka i nie ukradli jakiegoś sprzętu. 

 

Link do komentarza
21 godzin temu, Matylda415 napisał:

. U mnie wchodzi w gre zabudowa zagrodowa

To pewnie  działka jest gdzieś w oddali od innych zabudowań

8 godzin temu, Matylda415 napisał:

jak to zrobić najtanszym kosztem 

Taki najtańszy sposób, czyli zwykły blaszak, może okazać się nie takim tanim... Jeśli nie zabezpieczysz go, jeśli nie jest na oku sąsiadów - rośnie ryzyko utraty zawartośvi blaszaka i może się okazać, że taniej byłoby wymurować budynek...

Oczywiście, jak złodziej się uprze, to i w gęsto zabudowanym terenie zrobi Ci "porządki" :bezradny:

Link do komentarza

Mam z boku zabudowania tylko to sa stare domy gdyby byly nowo powstale bylaby inna sytuacja tak mi powiedziano. A budowa zagrodowa musi byc bo ziemia ma 3 klase. Tylko nie wiem czy blaszak przejdzie jako budynek gospodarczy? Bo musze wybudowac dom i budynek gospodarczy przez to ze dzialka ma 3 klase. 1 urzednik powiedzial ze blaszak moze byc budynkiem gospodarczym 2 powiedzial ze nie moze byc bo nie jest trwale polaczony z gruntem? Nie wiem kogo sluchac i gdzie sie udać zeby ktos sie okreslil. Czy ktos ma blaszak zgloszony jako budynek gospodarczy przy budowie zagrodowej? 

Screenshot_20190801-205741_Drive.jpg

Screenshot_20190801-210129_Chrome.jpg

Edytowano przez Matylda415 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
35 minut temu, Matylda415 napisał:

1 urzednik powiedzial ze blaszak moze byc budynkiem gospodarczym 2 powiedzial ze nie moze byc bo nie jest trwale polaczony z gruntem?

Jeżeli musi być połączony trwale z gruntem to Ty robiąc wylewkę/posadzkę pod całą powierzchnie blaszaka już spełniasz ten warunek bo przecież ten blaszak będzie musiał siłą rzeczy być przytwierdzony do tej wylewki/posadzki. Gdybyś zamiast wylewki wyłożył np płytkami betonowymi czy kostką betonową posadzkę to nie było by to trwałe połączenie blaszaka z gruntem.

Link do komentarza
Dnia 1.08.2019 o 11:49, Matylda415 napisał:

Chodzi mi o to zeby nie stawiac murow poniewaz budynek gospodarczy srednio narazie jest mi potrzebny a musze go postawic aby wybudowac dom. Dlatego prosze o wszelkie podpowiedzi jak to zrobić najtanszym kosztem a zeby przeszlo jako budynek gospodarczy. Moze ktos mial podobna sytuacje. Z gory dziekuje. 

Jeśli ma być trwale połączony z gruntem - i to ma być blaszak - to wystarczy zrobić fundamenty punktowe (i tak będą potrzebne, żeby osadzić konstrukcję blaszaka - pewnie jakieś słupki). Dzięki temu blaszak będzie stabilnie stał, a warunek będzie spełniony. Chyba ...

21 godzin temu, Matylda415 napisał:

Tylko nie wiem czy blaszak przejdzie jako budynek gospodarczy?

Ten blaszak, który pokazałaś, pewnie spełnia te wymagania. Ale fundament na ktorym stoi (fotka dokumentacji), jest normalnym fundamentem - i też wypelnia wymogi trwałego połączenia z gruntem.

 

Reasumując - najlepiej pomyśl, jaki budynek by ci się przydł pomocniczy w przyszłości (nawet potem do adaptacji, dostosowania) - i taki wybuduj - spełnisz wymagania i jeszcze potem z niego skorzystasz.

 

Jeszcze jedno - być może przywiezienie odpowiedniej gotowej płyty zelbetowe (lub kilku) jako podstawy też spełni te wymagania - nie wiem...

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...