Skocz do zawartości

Jak uzbroić ten strop


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam. Czy ktoś by mógł podpowiedzieć jak w tym projekcie wykonać dobrze strop. Pytam bo w projekcie zostały użyte pręty fi8 i fi10 co myśle ze nie jest akurat problem bo standardowo jest fi10 i f12 ale skoro tak zostało zaprojektowane to musi być dobrze ale kwestia kładzenia tych prętów bo architekt rozplanował kładzenie prętów według dłuższej rozpiętości niż na krótszej co według kierownika budowy powinno być odwrotnie ponieważ lepiej pręty kłaść w popszek gdzie jest np 3m od ściany do ściany niż gdzie jest jest 7m. 

Kolejna sprawa to co zrobić gdzie rozpiętość w salonie jest po prawie 7m w obie strony bo obawiam się ze na takiej rozpiętości bez żadnego slupa może strop się ugiąć,nie wiem może wkręcić jakieś małe belki w strop i zawiesić na ścianach nośnych by to podtrzymywało.

Dodaje foto stropu mam nadzięje ze bedzie dobrze widać i proszę o radę.

 

20190730_152749.jpg

20190730_154936.jpg

Edytowano przez Kris0708 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, Kris0708 napisał:

bo architekt rozplanował kładzenie prętów według dłuższej rozpiętości niż na krótszej co według kierownika budowy powinno być odwrotnie

Na to pytanie tylko i wyłącznie odpowie Ci architekt czyli autor tego projektu, kierownik niech nie kombinuje no chyba że ma uprawnienia i podpisze się pod tymi zmianami.

1 godzinę temu, Kris0708 napisał:

Pytam bo w projekcie zostały użyte pręty fi8 i fi10 co myśle ze nie jest akurat problem bo standardowo jest fi10 i f12

Takiej zamiany możesz dokonać bo dokonujesz zmiany na materiał lepszy, mocniejszy materiał, gorzej gdybyś chciał odchudzić :) 

Napisano

Ale ja właśnie nie dokonuje zmiany na fi10 i fi12 tylko sugeruje ze standardowo strop jest robiony z fi10 i f12 ale skoro u mnie w projekcie architekt zaprojektował z fi8 i fi10 to przy tym zostane. 

Co do zmniejszenia stropu to kierownik zasugerował zrobić 15cm stropu niż tak jak jest w projekcie 20cm.

Kwestia tego co zrobić w pomieszczeniu gdzie jest rozpiętość 7m w obie strony i nie ma żadnego słupa tam strop będzie oparty na ścianach nośnych i tu pytanie co tam zrobić?

20190730_173735.jpg

Napisano

Nie rób sobie z Nas jaj. I Albo kierownika wywal zawczasu, skoro projektu czytać nie potrafi i strop chce odchudzać o 25%, albo ekipę zmień, bo zbrojarz niedowidzi... Fi 12 nigdzie nie widzisz? 

Druga kwestia to przekrój znajdź. 

Trzecia- poczytaj o żebrach. 

Tylko w sumie po co, skoro to nie jest w Twoich kompetencjach 🤔

Gość mhtyl
Napisano
39 minut temu, Kris0708 napisał:

Ale ja właśnie nie dokonuje zmiany na fi10 i fi12 tylko sugeruje ze standardowo strop jest robiony z fi10 i f12 ale skoro u mnie w projekcie architekt zaprojektował z fi8 i fi10 to przy tym zostane. 

Co do zmniejszenia stropu to kierownik zasugerował zrobić 15cm stropu niż tak jak jest w projekcie 20cm.

Kwestia tego co zrobić w pomieszczeniu gdzie jest rozpiętość 7m w obie strony i nie ma żadnego słupa tam strop będzie oparty na ścianach nośnych i tu pytanie co tam zrobić?

A co ja napisałem wczesnej? Możesz ale nie musisz dokonać zmiany średnicy pręta z mniejszego  na większy. Co do pozostałych kwestii jest od tego architekt, a kierownika to masz chyba z łapanki skoro sam proponuje i chce jeszcze się pod tym podpisać aby strop zamiast 20 cm zrobić 15 cm. 

Pytasz co masz robić? więc ja odpowiadam wal z tym pytaniem do architekta tego projektu.

Napisano

tak bez zbytniego wnikania w projekt

albo szeryf robi wg projektu, albo zmień Szeryfa, nie ważne czy ma kwity na projektowanie czy nie, chyba, że przyjdzie z obliczeniami a Ty uzyskasz ich akceptację przez Projektanta

Napisano (edytowany)
4 godziny temu, Kris0708 napisał:

architekt rozplanował kładzenie prętów według dłuższej rozpiętości niż na krótszej

1. Wydaje mi się że tam są stropy krzyżowo zbrojone - chyba wszystkie - co jest typowe

2. 7x7m to duża rozpiętość - trochę dziwi brak podzielenia tego stropu podciągami,podciągiem - ale takapłyta krzyżowo zbrojona też może być - kwestia przyjęcia odpowieniego zbrojenia i grubości płyty.

Żadny belek nie wkręcaj - masz wątpliwosci - rozmawiaj z projektantem!

 

Oprócz foto stropu dodaj foto rzutu kondygnacjipod stropem - to się łatwiej zorientujemy. Przekrój też by się przydał.

2 godziny temu, Kris0708 napisał:

Co do zmniejszenia stropu to kierownik zasugerował zrobić 15cm stropu niż tak jak jest w projekcie 20cm.

Którego stropu?

Wytrzymałość stropu to pręty (ilość rozstaw i grubość oraz kształt zbrojenia i odpowiednie położenie prętów) i grubość płyty. Zmniejszenie grubości stropu o 1/4 to ryzyko katastrofy.

 

Znowu - konsultuj z projektantem!

2 godziny temu, Kris0708 napisał:

Kwestia tego co zrobić w pomieszczeniu gdzie jest rozpiętość 7m w obie strony i nie ma żadnego słupa tam strop będzie oparty na ścianach nośnych i tu pytanie co tam zrobić?

1. Pokaż rzut.

2. Taka rozpiętość może być - jeśli jest dobra konstrukcja.

 

Dobrze pisze Takiowaki - żebra. I przekroje pokaż - powinny byc co najmniej 2.

Jest też na pewno opis konstrukcji, opis techniczny projektu. Rysunki ważne, ale to nie wszystko.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

na mój gust - bardzo rozsądny projekt do realizacji, szeryf niech się bierze za robotę i nie filozofuje;

już tu Jeden pisał o pomyśle szeryfa z HEB-em :)

Napisano (edytowany)

No to już jest coś - skomplikowane to trochę - ale widać że jest trochę podciągów, i konstrukcja wygląda na solidną. Grubość stropu 20 cm (nie jestem konstruktorem co prawda) wygląda na całkowicie uzasadnioną, chociażby rozpiętością stropów.

Wg mnie ta konstrukcja wygląda na logiczną - w każdym razie bardziej, niż to, co mówi twój majster.

 

Nie masz więcej przekrojów, całościowych i częściowych detali z części konstrukcji i jej opisu?

 

Co więcej - z tytułów projektantów wynika chyba, że to inżynierowie budowlani - konstruktorzy chyba - jeśli tak, to ciała by nie dali.

Ale to moje pozytywne domniemanie, bo z tą funkcją tzw. projektanta to różne dziwne rzeczy są :14_relaxed:

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Opis konstrukcji wydaje mi się ponadprzeciętnie szczegółowy. Wczale nie masz wszystkich stropów 20cm grubości, bo i płytki 15cm też. Projektanci dostosowali grubość do potrzeb i OK.

To samo z prętami - masz różne grubości - więc nie wiem z czym masz problem? 

Są wieńce, podciągi, nadproża zróżnicowane, płyty - więc konstruktor dostosowywał konstrukcję do potrzeb i tyle.

Ja nie widzę tu żadnego błędu na oko - ale nie wydaje mi się, by ktoś tu coś mógł odpowiedzialnie zadecydować, że jest wszystko na pewno OK.

Jak masz wąpliwości - odzałuj kilka stówek i idź po ocenę do jakiegoś konstruktora. Przynajmniej będziesz spokojny. I nie będzie cię korciło zmienianie dobrego projektu!

Dla mnie ta dokumentacja wygląda na solidną. 

 

Jak masz majstra, czy kierbuda - ktory chce odchudzać lub zmieniać konstrukcję, a nie pokazuje w niej błędów grożących katastrofą - to się zastanów, czy jego nie zmienić.

Chyba, że też ma uprawnienia do konstrukcji i podpisze się na tych zmianach pieczątką z uprawnieniami, uprzednio rysując te poprawki jako aneks do  projektu (choć nie wiem czy to zgodne z prawem).

Napisano

Ja nie mam zastrzeżeń co do projektu ani do architekta który to zaprojektował ale mam zastrzeżenia co do tego co sugeruje kierownik bo tak jak napisałem w pierwszym poście on chce odchudzić strop do 15cm i zmienić ułożenie prętów po krótszej rozpiętości ścian i tutaj mam obawy bo na tych wszystkich dość małych pomieszczeniach jak pokój czy kuchnia i garaż to nie powinno mieć wpływu bo tam rozpiętość ścian jest max 3m więc powinno być ok ale to duże pomieszczenie salon ma 34m i prawie po 7m rozpiętości i tutaj jest obawa ze jeśli pręty zostaną ułożone inaczej może gruchnać  i dlatego założyłem ten temat żeby to przedyskutować ale jasna sprawa że udam się do jakiegoś architekta czy nawet zapytam innego kierownika co o tym myśli i jeśli się okaże ze ten mój aktualny kierownik opowiada głupoty to go przegonie. 

Ok dzięki za odpowiedzi

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Kris0708 napisał:

ale jasna sprawa że udam się do jakiegoś architekta czy nawet zapytam innego kierownika

Chcesz pytać o strop - to pytaj konstruktora, nie architekta (chyba że on jest autorem konstrukcji).

Masz rację w jednym - że może nie do końca czytelny jest ten duży strop. Mnie się wydaje że tam wogóle powinny być krzyżowe zbrojenia, ale rzeczywiście nie jestem pewny, czy widzę te wszystkie podciągi, czy nie. Ale może to moje"niedowidzenie". Osobiście lubię, gdy podciągi, belki sa jednak widoczne przerywaną linią i z osią na rzucie. To daje czytelność konstrukcji. 

Z drugiej strony są tam punkty 3 i 4 połączone osiami (w tych osiach fundamenty filarków) , powtarzają się na poziomie parteru i w osiach na poziomie jego stropu - więc wygląda, że w tych osiach powinny być jakieś podciągi.

Jest to jakaś siatka - chyba konstrukcji budynku - siatki podciągów i wieńców.

Powinny być jakieś odniesienia do tej siatki 1,2,3...., A,B,C... w opisie konstrukcji - ale nie znalazłem w twych fotkach. Może poszukaj w opisie.

 

A czy nie możesz skontaktować się z autorami projektu, a jeszcze lepiej z parą knstruktorów podpisanych na branzy konstrukcji? Przecież oni najlepiej wiedzą, co zaprojektowali! 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
7 minut temu, zenek napisał:

Chcesz pytać o strop - to pytaj konstruktora, nie architekta (chyba że on jest autorem konstrukcji).

To jest projekt katalogowy a autorami są panowie którzy przed nazwiskiem maja skrót arch.

1 godzinę temu, Kris0708 napisał:

Ja nie mam zastrzeżeń co do projektu ani do architekta który to zaprojektował ale mam zastrzeżenia co do tego co sugeruje kierownik bo tak jak napisałem w pierwszym poście on chce odchudzić strop do 15cm

To podziękuj kierownikowi za współprace bo to facet nieodpowiedzialny. Coś mi się wydaje że ten kierownik to jakiś młody szczeniak i wydaje mu się że jest najmądrzejszy na świecie.

Ma robić zgodnie z projektem, łaski nie robi a jak nie do sajonara dla kierownika.

Napisano
3 minuty temu, mhtyl napisał:

To jest projekt katalogowy a autorami są panowie którzy przed nazwiskiem maja skrót arch.

Pewnie masz rację.

Modyfikuję moją radę. Trzeba spytać konstruktorów.

19 minut temu, zenek napisał:

A czy nie możesz skontaktować się z autorami projektu, a jeszcze lepiej z parą knstruktorów podpisanych na branzy konstrukcji? Przecież oni najlepiej wiedzą, co zaprojektowali! 

Zdążyłem wyedytować :14_relaxed:

Napisano

No właśnie nie jest to młody szczeniak tylko facet w wieku ok 50 lat i zajmuje się tym długo ale kto wie może akurat takiego projektu nie przerabiał w swoim życiu i nie wie ale to już nie mój problem. Jutro spróbuje się skontaktować z głównym konstruktorem o ile mi się uda i zobaczymy. Dzięki

Gość mhtyl
Napisano
2 minuty temu, Kris0708 napisał:

No właśnie nie jest to młody szczeniak tylko facet w wieku ok 50 lat i zajmuje się tym długo ale kto wie może akurat takiego projektu nie przerabiał w swoim życiu i nie wie ale to już nie mój problem. Jutro spróbuje się skontaktować z głównym konstruktorem o ile mi się uda i zobaczymy. Dzięki

Czyli zajmuje się tym za długo ze mu takie durne pomysły przychodzą do głowy.

Wystarczy jak zadzwonisz do biura projektowego i powiesz w czym rzecz.

 

Napisano (edytowany)
6 minut temu, Kris0708 napisał:

No właśnie nie jest to młody szczeniak tylko facet w wieku ok 50 lat i zajmuje się tym długo ale kto wie może akurat takiego projektu nie przerabiał w swoim życiu i nie wie ale to już nie mój problem. Jutro spróbuje się skontaktować z głównym konstruktorem o ile mi się uda i zobaczymy. Dzięki

Kolego, projekt jest ok, jeżeli masz za dużo kasy, to skonsultuj to z konstruktorem, jeżeli ma być optymalnie to niech robi szeryf co dostał do łapy, ile razy to trzeba powtarzać. A jak Cię nie stać - nie rób, niż masz to robić jak Ci ten "spec" proponuje

Edytowano przez aru
wieczór :) (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hoe Toegankelijke AI Leren, Onderzoek en Doceren Transformeert In het snel veranderende landschap van onderwijs en academisch onderzoek staan studenten, docenten en onderzoekers voor diverse uitdagingen. Denk aan de enorme hoeveelheid informatie die verwerkt moet worden, de noodzaak om complexe concepten snel te doorgronden, of de tijdrovende taak van het schrijven en redigeren van academische teksten. Vaak ontbreekt het aan persoonlijke begeleiding op maat of de middelen voor gespecialiseerde software. Dit is waar de mogelijkheid om ChatGPT Gratis te gebruiken een revolutionaire kans biedt. Het democratiseert de toegang tot krachtige kunstmatige intelligentie (AI) die u kan helpen bij het leren, onderzoeken en doceren, zonder hoge financiële drempels. ChatGPT Gratis transformeert de manier waarop kennis wordt verworven, verwerkt en overgedragen. Het stelt u in staat om snel informatie samen te vatten, complexe onderwerpen uit te leggen in begrijpelijke taal, ideeën te genereren voor onderzoek of zelfs concepten voor lesmateriaal te creëren. Het is niet alleen een hulpmiddel voor kostenbesparing, maar een strategische partner die helpt bij het versnellen van leerprocessen, het verdiepen van onderzoek en het efficiënter maken van educatieve praktijken. Dit alles draagt bij aan een rijkere en productievere academische en educatieve ervaring voor iedereen. De Essentiële Voordelen van ChatGPT Gratis voor Educatie en Academie Het slim benutten van de gratis AI-opties levert directe en tastbare voordelen op die de academische en educatieve processen aanzienlijk verbeteren: 1. Verhoogde Begrip en Personalisatie van Leermateriaal Studenten hebben vaak moeite met complexe onderwerpen of het samenvatten van grote hoeveelheden tekst. Met ChatGPT Gratis kunt u: Complexe Concepten Vereenvoudigen: Voer complexe academische teksten, theorieën of definities in en vraag de AI om deze in eenvoudigere taal uit te leggen, met voorbeelden of analogieën. Samenvatten van Bronnen: Laat de AI lange artikelen, onderzoeksrapporten of boekenhoofdstukken samenvatten tot de kernpunten, wat essentieel is voor literatuurstudie. Aanpassen aan Leerstijl: Vraag de AI om uitleg in verschillende stijlen (bijv. als een leraar, een vriend, of in de vorm van een verhaal) om het begrip te vergroten. Dit bevordert een dieper begrip en maakt leren toegankelijker en efficiënter, wat cruciaal is voor academisch succes. 2. Ondersteuning bij Onderzoek en Analyse Voor onderzoekers is het verwerken van informatie en het formuleren van hypothesen tijdrovend. AI kan hierin een waardevolle partner zijn: Brainstormen over Onderwerpkeuzes: Genereer ideeën voor onderzoeksvragen, scriptieonderwerpen of potentiële onderzoeksmethoden binnen een bepaald vakgebied. Literatuuroverzicht: Krijg hulp bij het identificeren van belangrijke concepten of auteurs binnen een literatuuroverzicht (door relevante teksten in te voeren en te laten analyseren). Hypothese Formulering: Stel duidelijke en testbare hypotheses op voor experimenten of analyses. Dit versnelt de onderzoeksprocessen, waardoor onderzoekers zich meer kunnen richten op analyse en interpretatie. 3. Hulp bij Academisch Schrijven en Redigeren Het schrijven van essays, scripties en publicaties vereist precisie en helderheid. Hoewel AI geen vervanging is voor origineel denkwerk, kan het wel fungeren als schrijfassistent: Structuuradvies: Krijg suggesties voor de structuur van een academisch essay, inclusief inleiding, hoofdtekst en conclusie. Zinsbouw en Stijl: Optimaliseer zinsconstructies, verbeter de woordkeuze en zorg voor een consistente academische toon. Referentieformattering (basis): Vraag naar de basisopzet van referenties in verschillende stijlen (bijv. APA, MLA), hoewel altijd handmatige controle nodig is. Dit helpt studenten en onderzoekers om hun academische schrijfvaardigheden te verbeteren en hun boodschap effectiever over te brengen. De mogelijkheid om te profiteren van ChatGPT Gratis stelt u in staat om zonder financiële druk de basisbeginselen van AI te begrijpen en te zien hoe deze technologie uw dagelijkse operaties kan verbeteren. 4. Innovatie in Lesmateriaal en Educatieve Hulpmiddelen Docenten kunnen AI gebruiken om hun lesmateriaal te verrijken en diverse leermiddelen te creëren: Lesplannen en Oefeningen: Genereer ideeën voor lesplannen, discussievragen of interactieve oefeningen die aansluiten bij de leerdoelen. Toetsvragen: Creëer concepten voor multiple-choice vragen, open vragen of casestudy's voor toetsen en examens. Uitlegvideo Scripts: Ontwikkel scripts voor korte uitlegvideo's over complexe onderwerpen, waardoor de stof toegankelijker wordt. Dit ondersteunt docenten bij het ontwikkelen van boeiend en effectief lesmateriaal dat tegemoetkomt aan verschillende leerstijlen. Praktische Toepassingen van ChatGPT Gratis in Educatieve Context De toepassingen van de gratis AI-functionaliteiten zijn breed en direct bruikbaar voor studenten, docenten en onderzoekers: Samenvatten van colleges: Voer je eigen notities in en vraag om een beknopte samenvatting van de kernpunten. Begrip van concepten: Vraag AI om een concept, zoals "kwantumfysica" of "economische recessie", op verschillende niveaus uit te leggen. Essaystructuur: Krijg een gedetailleerde outline voor een essay over een specifiek onderwerp. Grammatica en spellingcheck: Plak tekst in en vraag om correcties of suggesties voor verbetering. Brainstormen voor presentaties: Genereer ideeën voor de inhoud en structuur van een academische presentatie. Oefenvragen genereren: Vraag om een set oefenvragen over een specifiek hoofdstuk of onderwerp voor zelfstudie. Uitleg van grafieken/tabellen (basis): Beschrijf de data in een tabel en vraag AI om een interpretatie van de belangrijkste trends. De Toekomst van Leren: Slimmer, Toegankelijker en AI-Gedreven Het integreren van AI in academische en educatieve processen is geen vervanging van menselijke interactie, kritisch denken of de expertise van docenten en onderzoekers, maar een krachtige aanvulling. ChatGPT Gratis biedt een unieke kans om de voordelen van geavanceerde AI-modellen te ervaren in een leer- en onderzoekscontext, zonder de gebruikelijke drempels. Grijp deze kans om uw leerervaring te verdiepen, uw onderzoek te versnellen en uw onderwijs te verrijken. Begin vandaag nog met het verkennen van de onverwachte krachtbron die AI kan zijn voor uw academische en educatieve doeleinden, en ontdek hoe u met slimme inzet uw potentieel volledig kunt benutten. Tạo Tổng quan bằng âm thanh Contactgegevens & Locatie Bedrijf: ChatGPT ONL – ChatGPTOnl.com Telefoonnummer: +31 6 47348335 Website: https://chatgptonl.com/ E-mailadres: chatgptnl.com@gmail.com Adres: Wibautstraat 5, 1091 GH Amsterdam, Nederland
    • Cześć Kochani!!!!!!!!!!!!!!!   Z dziką przyjemnością Was zobaczę  Czy podany termin jest już ostateczny? Wtedy jesteśmy zapisani na wycieczkę    I stoimy w rozkroku  
    • Solona pewnie solą oceaniczną.
    • Dopisałam kilka minut temu w pierwszym wpisie, że zapraszamy ... oczywiście  
    • no a jak zapraszamy także tych, którzy do tej pory nie brali udziału z wrodzonej nieśmiałości  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...