Skocz do zawartości

Kanalizacja w piwnicy - jak zrobić przepust w ścianie?


dedert

Recommended Posts

Napisano

Witam. Buduję dom podpiwniczony. Mam obecnie wymurowane ściany piwnicy i wylany strop. Chciałbym zabrać sie za izolację i ocieplenie ścian piwnicy ale zauważyłem że trzeba jeszcze zrobić jedno przejście w ścianie na pion parteru. Hydraulik puścił przejście 160mm na kanalizacje z posadzki piwnicy w ławie, jakieś 2-3 cm od górnej powierzchni ławy. Nie chciałem łączyć pionu parteru z piwnicznym z uwagi na ewentualną cofkę (chcę też kiedyś zamontować zawór zwrotny w rozdzielaczu w piwnicy) więc hudraulik zaproponował że kanalizacje z piwnicy wyprowadzi na zewnątrz a parter puści pod sufitem i wyprowadzi na zewnątrz i tam dopiero połączy. Czy takie rozwiązanie jest poprawne i ile poniżej gruntu powinny znajdować się rury żeby nie zamarzły?

Wyprowadzenie poza budynek ma na celu to że wewnątrz zamontuję zawór zwrotny który odetnie tylko pion piwnicy, bo w przeciwnym razie gdy się zamknie na skutek np. cofki to odetnie równiez drogę dla parteru i wtedy zaleje mi parter.

 

5cc99df44b69cd2cgen.jpg

 

Wyglądać to będzie niej więcej tak:

cf71fe2cb495ec22gen.jpg

 

Czy w taki sposób miało by być łączenie rur wychodzących poza budynek? Rozumiem że trzeba wyprowadzić górną rurę na jakieś 20 cm poza warstwę izolacji. Czy spadek będzie pod kątem jak na rysunku czy od razu pionowo?

 

97e4bd3511b31d2bgen.jpg

 

Napisano

Mój hydraulik jest na wakacjach a ja muszę smarowac ściany. Doradził mi jednak żeby zrobić przepust na głębokości ok 0,5m poniżej gruntu z rury fi 160mm pod rurę 110, prawie poziomo pod lekkim spadkiem. Tylko nie powiedział czy przepust z 160 mam zapiankować w ścianie czy zabetnować? Użyć zaprawy o niskim skurczu?

To samo z przepustem pod wodę. Czy rurę pe32 umieścić w osłonie i osłonę zabetonować czy zapiankwoać żeby było elastyczne? W osłonie też chyba trzeba by czymś zaizolować żeby woda nie dostała się do piwnicy. Hydraulik powiedział ze rurę pe można zabetonować w tym przepuście bez osłony. Czy nie popęka?

Obecnie wygląda to tak:

 

c0bd0dd539dbc0a3gen.jpg

Gość mhtyl
Napisano

Co do rury osłonowej na wodę to kup redukcje z 110/50 i  z 50/32, uszczelnisz tym w bardzo dobry sposób.

Redukcja 110/50

REDUKCJA-PCV-KANALIZACYJNA-PP-Fi-110-50

Redukcja  50/32

main.jpg

39 minut temu, dedert napisał:

Tylko nie powiedział czy przepust z 160 mam zapiankować w ścianie czy zabetnować? Użyć zaprawy o niskim skurczu?

Wywierć albo wykuj  dziurę  ciut większą aby weszła rura 160 i zapiankuj aby się nie ruszała, nic więcej nie trzeba robić.

Co do wysokości otworu to ja proponowałbym zrobić go nie 0,5 m tylko od docelowego poziomo, pisze docelowy bo zapewne będziesz obsypywał dom i tym samym ciut podniesiesz teren dać rurę jakieś 30 cm. Dlatego proponuje na takiej wysokości bo potem ze spadkiem nie wyjdziesz, znaczy jak będziesz miał szambo to głęboko byś musiał je zakopać aby rura odpływowa nie wyszła w połowie wysokości szamba czy jak masz kanalizację to abyś rurę odpływową z domu nie podpinał do studzienki pod górę.

Napisano

Z redukcjami dobry pomysł, łatwo to będzie zasmarować masa bitumiczna. A co do kanalizacji to hydraulik powiedział że chyba zaraz za ścianą chce je obie połączyć. Czyli 160 z posadzki piwnicy i ta 110 ze ściany. A w jaki sposob nie powiedział. 

Napisano

Kupiłem tą małą redukcję 50/32 i wszystko fajnie pięknie poza jednym. Rura dojdzie tylko do zwężenia i nie przejdzie przelotowo, bo w środku jest inna średnica. A co do 160 jako przepust czy na pewno pianka? W tą rurę wchodzi jeszcze 110 i ona też będzie na piankę. Czy 160 nie powinna być zabetonowana? 

Gość mhtyl
Napisano
44 minuty temu, dedert napisał:

Kupiłem tą małą redukcję 50/32 i wszystko fajnie pięknie poza jednym. Rura dojdzie tylko do zwężenia i nie przejdzie przelotowo, bo w środku jest inna średnica

Nie rozumiem? Jak w środku? Przecież chcesz uszczelnić pod fundamentem od zewnątrz. Masz zostawiona rurę osłonową na przejście wody 110, dasz redukcje z e 110 na 50 chyba że są redukcje z 110 na 32 i sprawa załatwiona, wkładasz redukcje na rurę 32 po czym rurę przepychasz do środka do żądanej długości po czym wciskasz redukcję w rurę 110 i po sprawie.

48 minut temu, dedert napisał:

A co do 160 jako przepust czy na pewno pianka? W tą rurę wchodzi jeszcze 110 i ona też będzie na piankę. Czy 160 nie powinna być zabetonowana? 

Jeżeli już tak bardzo chcesz to rurę osłonową możesz obmurować zwykłą zaprawą cementową, natomiast rura 110 powinna mieć dylatacje i ta pianka ma temu służyć. Nic się nie zawali jak nie zamurujesz między osłonową a kanalizacyjną.

1 godzinę temu, dedert napisał:

A co do kanalizacji to hydraulik powiedział że chyba zaraz za ścianą chce je obie połączyć. Czyli 160 z posadzki piwnicy i ta 110 ze ściany.

Chyba źle zrozumiałeś hydraulika, bo w jakim celu miałby łączyć rurę osłonową 160  z czym? a rura 110 musi mieć połączenie z kanalizacją domową.

c0bd0dd539dbc0a3gen.jpg&key=0e7e6b020cd0

Aby nie było niepotrzebnego rozdrabniania tematu to rozumiem że ta rura kanalizacyjna w ławie fundamentowej która nazwałeś fi 160 w osłonie fi 200 jest błędnie położona i musisz zrobić nowe podejście do rury kanalizacyjnej fi 110 w osłonie 160, tak?

Napisano

Odnośnie redukcji to chodzi tylko o to że muszę kupić innego producenta bo ta twoja że zdjęcia (biala) jak i moja ma fazke w środku do której dochodzi pe32 i zatrzymuje się. A pe32 muszę wepchnac do środka przecież. 

 

Odnośnie 160 przepustu to 110 ma mieć dylatacje w 160, ok. Ale 160 w murze dylatacja chyba nie potrzebna, tak na chłopski rozum. 

 

A ta wstawiona rura w ławie to jest z kanalizacji posadzki piwnicy natomiast to co chce wstawić to pion z parteru i obie maja się spotkać poza budynkiem. Czemu tak? Bo w rurze w ławie wstawię kiedyś zawór zwrotny który w razie jak się zamknie odciąłby drogę do parteru (gdybym połączył je w środku) więc rura w ścianie ma obejść ten zwrotniak by nie było problemów. A zwrotny będzie w piwnicy bo w razie awarii miał do niego dostęp. Chociaż hydraulik chciał dać na zewnątrz jakiejś studzience. Ale wolałem mieć w środku 

 

Gość mhtyl
Napisano
49 minut temu, dedert napisał:

Odnośnie redukcji to chodzi tylko o to że muszę kupić innego producenta bo ta twoja że zdjęcia (biala) jak i moja ma fazke w środku do której dochodzi pe32 i zatrzymuje się. A pe32 muszę wepchnac do środka przecież. 

 

Sory, zajarzyłem o co chodzi. Nie ma tego co by na dobre nie wyszło, aby przeschnąć rurę 32 musiałbyś kupić redukcje gumową z 50/32 i wtedy spokojnie rurę 32 przepchasz.

USZCZELKA-REDUKCYJNA-WARGOWA-50-32-GUMOW

 

53 minuty temu, dedert napisał:

Odnośnie 160 przepustu to 110 ma mieć dylatacje w 160, ok. Ale 160 w murze dylatacja chyba nie potrzebna, tak na chłopski rozum. 

Dokładnie, wokół rury osłonowej dylatacji nie musi być.

54 minuty temu, dedert napisał:

A ta wstawiona rura w ławie to jest z kanalizacji posadzki piwnicy natomiast to co chce wstawić to pion z parteru i obie maja się spotkać poza budynkiem.

Na moje oko nie wiem w jaki sposób podepniesz się do kanalizacji albo do szamba. Nie wiem jakie masz warunki wysokościowe ale policz sobie że teraz rurę masz na głębokości 2 m i zachowując spadek do szamba czy kanalizy na jakiej głębokości musiałbyś mieć szambo a rura od kanalizacji miejskiej na pewno nie idzie na takiej głębokości. Jest wyjście z sytuacji stosując pompę rozdradbniająco-tłoczącą ścieki ale to dodatkowy wydatek i uciążliwość w razie awarii pompy.

Zawór zwrotny stosuje sie gdy wpinasz się w kanalizacje po to aby w razie draki (cofki) ścieki z kanalizacji miejskiej nie zalały Ci chałupy.

Jeszcze innym rozwiązanie zachowania spadku jest zastosowanie studzienek ale to też za darmo sie nie zrobi :) 

Gość mhtyl
Napisano
2 godziny temu, dedert napisał:

Hydraulik mierzył że mamy ok 140 czy 120 cm wysokości do studzienki w ulicy więc spadek powinien być zachowany. 

Ok, jeżeli tak jest to będzie dobrze, ale lepiej za wczasu o tym wspomnieć coby potem nie było rozczarowania.

Napisano

W kwestii zaprawy do wmurowania przepustu gdzieś czytałem że dobrze by było aby była to zaprawa peciwskurczowa. Nie udało mi się znaleźć takowej więc kupiłem włókna polimerowe do betonu które dodam do zaprawy. Wiem że się rozdrabnianiam i może komplikuje ale jak mam czas to mogę się pobawić :) Zna ktoś jakiś sprytny sposób na dokładne umieszczenie zaprawy wokół rury gdy mam tylko ok 2 cm luzu? 

Gość mhtyl
Napisano

Przesadzasz i to naprawdę. Daj zwykłą zaprawę cementową, aby była mocniejsza daj więcej cementu niż piasku.

Pytasz jak umieścić zaprawę, po prostu, wyciągniesz rurę obrzucisz/zatrzesz zaprawa otwór wewnątrz po czy wciśniesz rurę i po obu stronach ściany szpachelką wciśniesz zaprawę i wyrównasz.

Napisano

Wiem że przesadzam ale zdaje sobie sprawę że robię to tylko raz w życiu i nie chcesz do tego wracać, tymbardziej że są to newralgiczne miejsca potencjalnego przecieku, a czasami to mi się to śni po nocach. Zwłaszcza jak się buduje na glinie, gdzie woda nie będzie miała gdzie odejść tylko poprzez drenaż. 

Gość mhtyl
Napisano

Jeżeli martwisz się przecieki wód to po co narobiłeś tyle dziur w ścianie fundamentowej jak w serze szwajcarskim?

Uważam że rura od kanalizacji która ma iść 0,5 m od wysokości gruntu jest zbędna, podepnij ją pod rurę która znajduje w ławie fundamentowej i dobrze zaizoluj od zewnątrz aby woda nie wcisnęła sie do środka.

Włókna polimerowe PP nie są od uszczelnienia tylko do wzmocnienia, jest to tzw zbrojenie rozsiane.

 

Napisano

Miałeś na myśli rozproszone, a jak poczytać o właściwościach takiego zbrojenia to można znaleźć odporność na pękanie, rysy skurczowe i zwiększona szczelność. Więc nie żałuję. Czy nie potrzebna rura to się okaże po kilku latach. Wpiąć się zawsze można w tą dolną, nie ma problemu. 

Gość mhtyl
Napisano
5 minut temu, dedert napisał:

Miałeś na myśli rozproszone,

Tak, oczywiście, mój błąd.

9 minut temu, dedert napisał:

a jak poczytać o właściwościach takiego zbrojenia to można znaleźć odporność na pękanie, rysy skurczowe i zwiększona szczelność.

Ale chodzi raczej o wylewki a nie zaprawę do murowania i to jeszcze w grubości niecałe 2 cm. Oczywiście możesz dodać włókna PP, możesz dodać też wodę szklaną to nie są wielkie pieniądze i na pewno chałupa od tego sie nie zawali :) 

6 minut temu, dedert napisał:

. Czy nie potrzebna rura to się okaże po kilku latach. Wpiąć się zawsze można w tą dolną, nie ma problemu. 

Tylko po co robić dziurę jak nie ma potrzeby?

Napisano (edytowany)

Zaprawa PCC polecana na fazki (wyoblenia) przy fundamentach i narożnikach (pod masy bitumiczne) też ma włókna, oraz jakieś tam żywice. Fazki z reguły mają szerokość 3x3c, a sama masa PCC ma w opisie grubość stosowania 3-50mm. Oczywiście włókna w niej są mniejsze. Jakiś czas temu stosowałem tą PCC i pomimo ciężkiej pracy z nią, okazała się bardzo przyczepna oraz wytrzymała. Ale wychodzi na to że zaprawy z włóknami ogólnie mają inną płynność. Przy zalepianiu tej rury również wiele razy mi wypływała i nie chciała się trzymać, musiałem wciskać palcami. I wtedy sobie przypomniałem jak robiłem fazki że to chyba domena takich zapraw. Ale po uzupełnieniu całości było już ok.

 

e3b4b79d1737e2d3gen.jpg

 

b41054befc3cc92dgen.jpg

 

Dziurę zrobiłem teraz by nie kopać kiedyś pod chodnikiem i bawić się w smarowanie, rozcinać styropian, folie kubełkową itp. Ale teraz na pewno się do niej przyłącze. A w razie jak okaże się że wystąpi cofka albo zwrotniak nie zadziała, to do tej rury przyłączyć mogę instalacje z piwnicy poprzez np. pompę rozdrabniającą.

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
19 godzin temu, dedert napisał:

 

e3b4b79d1737e2d3gen.jpg

 

b41054befc3cc92dgen.jpg

 

Dziurę zrobiłem teraz by nie kopać kiedyś pod chodnikiem i bawić się w smarowanie, rozcinać styropian, folie kubełkową itp. Ale teraz na pewno się do niej przyłącze. A w razie jak okaże się że wystąpi cofka albo zwrotniak nie zadziała, to do tej rury przyłączyć mogę instalacje z piwnicy poprzez np. pompę rozdrabniającą.

Czy ta rura którą widać na zdjęciu ma rurę osłonową? czy to jest rura osłonowa? Robiąc tak jak na fotce to ta zaprawa prędzej czy później puści/odejdzie od plastiku. To musi być połączenie/wypełnienie elastyczne o którym już wcześniej pisałem.

Napisano

To jest rura osłonowa 160. W niej będzie 110 otulona pianką. Miejmy nadzieję że te włókna polimerowe zawarte w zaprawie zabezpieczą przed pękaniem. Pozatym używam do izolacji masy bitumiczno-polimerowej Botament BM92 ok 3-4 mm grubości a w miejscu przepustow wtopie również siatkę z włókna. 

Napisano

Ale ja w ten sposób mam wszystkie przepusty zrobione, zarówno w ławach wewnętrznych pomiędzy pokojami są umieszczone między zbrojenia, jak i przepust z posadzki piwnicy na zewnątrz budynku jest w ławie pomiędzy zbrojeniem (jakieś 3 cm od górnej powierzchni, praktycznie pod prętami 12mm. Chociaż do tej pory nie wiem czy można umieszczać przepust w ławach ale tak wyliczył hydraulik, który mówi że tak się robi, no ale nie jestem pewien). W te przepusty wklejone są rury właściwe na piankę do styropianu zwykłego. Chociaż teraz użyłbym do XPS ale wtedy nie wiedziałem. Do xpsa pianka chyba jest bardziej wodoodporna. 

 

Nie mogłem znaleźć specjalnej siatki pod masy bitumiczne więc użyje siatki z włókna do kleju na styropian. Są też chyba jakieś specjalne membrany na przepusty ale ciężko je znaleźć 

 

Gość mhtyl
Napisano
3 godziny temu, dedert napisał:

To jest rura osłonowa 160. W niej będzie 110 otulona pianką. Miejmy nadzieję że te włókna polimerowe zawarte w zaprawie zabezpieczą przed pękaniem. Pozatym używam do izolacji masy bitumiczno-polimerowej Botament BM92 ok 3-4 mm grubości a w miejscu przepustow wtopie również siatkę z włókna. 

Jeżeli to osłonowa to po co taka długa?

Napisano

Na zapas a pozatym chyba wyjdę z nią poza drenaż i zasypie wykopy po wykonaniu drenazu, a podłączą mi się pewnie w następnym roku. Więc żeby nie grzebać w drenazu. Ewentualnie mógłbym sam wypuścić już 110 w nią ale nie wiem jak tam hydraulik będzie chciał to przyłączyć. Więc chyba zostawię 

Gość mhtyl
Napisano

W tak długiej rurze osłonowej nie dasz rady uszczelnić jej na 100%, w środku zostanie pustka w której będzie skraplać się woda z występującej różnicy temperatur i możesz mieć przeciek nie z wody opadowej.

Nie ma obawy jak wstawisz odcinek dwu metrowy rury 110, kielich od rury 110 zostaw wewnątrz od ściany jakieś 10 cm a resztę wypuść na zewnątrz i końcówkę zaślep korkiem i możesz zasypać ziemią. Z dopasowaniem długości nie musisz się martwić bo jak kumaty hydraulik to da sobie radę.

Napisano
Dnia 15.07.2019 o 13:16, dedert napisał:

To jest rura osłonowa 160. W niej będzie 110 otulona pianką.

Nie jestem pewny, czy nie za wąska ta 110mm - ale u mnie rura 110 kanalizacyjna jest w pionach, natomiast rura pozioma wyjściowa jest po redukcji grubsza. Chyba właśnie 160.

Ale nie upieram sie, że taka szersza powinna być. 

Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

Nie jestem pewny, czy nie za wąska ta 110mm - ale u mnie rura 110 kanalizacyjna jest w pionach, natomiast rura pozioma wyjściowa jest po redukcji grubsza. Chyba właśnie 160.

Ale nie upieram sie, że taka szersza powinna być. 

To nie jest blok ani budynek użyteczności publicznej. W domu jednorodzinnym 110 jest wystarczająca.

Napisano

160 mam na dole w ławie do której podpięte są 110 z posadzki piwnicy. Ta 160 w ścianie sam hydraulik zalecił jako osłonę dla 110. 

Napisano (edytowany)

A orientuje się ktoś czy mogę zrobić przepust w ścianie na ewentualny gaz z instalacji? Będę dopiero składał wniosek, projektu jeszcze nie mam na gaz. Ale przepust chyba mogę zrobić i wyprowadzić go poza drenaż? Wie ktoś jak miało by to wyglądać? Z tego co wiem tylko, to rura będzie powinna być na głębokości ok 0,8-1m.

 

Mam już zrobiony przepust na wodę z umieszczoną rurą długości 30m. Hydraulik zalecił żeby lepiej w jednym kawałku by nie łączyć pod ziemią.

Chcę to wyprowadzić poza dom a jakieś 5 m może i zakopać zostawiając kłębek ponad ziemią, odgrodzić deskami i zasypać drenaż. No chyba że komunalka znajdzie czas i sama mi to przyłączy. Czy taką rurę mogę zasypać moją gliną czy lepiej piaskiem?

 

b60fcdaeada594e4gen.jpg

 

6499cd0434127ce0gen.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, dedert napisał:

A orientuje się ktoś czy mogę zrobić przepust w ścianie na ewentualny gaz z instalacji? Będę dopiero składał wniosek, projektu jeszcze nie mam na gaz. Ale przepust chyba mogę zrobić i wyprowadzić go poza drenaż? Wie ktoś jak miało by to wyglądać? Z tego co wiem tylko, to rura będzie powinna być na głębokości ok 0,8-1m.

Nie wiem czy wolno gaz puszczać przez piwnicę, coś mi się wydaje że nie wolno.

Po co Ci gaz? masz prąd i chcesz płacić jeszcze drugi abonament za gaz?

1 godzinę temu, dedert napisał:

Czy taką rurę mogę zasypać moją gliną czy lepiej piaskiem?

Jak już to piaskiem, kto potem będzie rył w glinie? Nie możesz wykopać i pociągnąć rurę pod wodociąg? chyba wiesz gdzie idzie wodociąg.

Napisano

Gaz do pieca gazowego zamiast ekogroszku. 

W piwnicy można mieć gaz tylko musi być kratka wywiewna, sąsiad ma. Ale widzę że chyba nie będzie potrzeby robić przepustu pod ziemią bo to montuja na budynku. 

A co do wody to musiałbym ryć przez 20 parę metrów kanał w glinie na głębokości 150-100m. To ja wolę poczekać aż komunalka to zrobi. U nas płaci się za materiały tylko. Usługa jest darmowa. 

Napisano
4 godziny temu, dedert napisał:

W piwnicy można migaz

Jeśli ziemny - to można

Gość mhtyl
Napisano
13 godzin temu, dedert napisał:

Gaz do pieca gazowego zamiast ekogroszku. 

Pisząc po co Ci gaz tak też myślałem że potrzebujesz go do ogrzewania a pytanie zadałem trochę przekornie bo nie możesz zamontować pompy ciepła? Po co płacić dodatkowo za przyłącze i za abonament jak prąd masz bo musisz mieć, gazu nie koniecznie.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

image.png.9b318bcdfb3b9b12c416c4c91edba4ff.png

przez przypadek tutaj trafiłem więc pokazuję element układu.Na zdjęciu widoczne zamki betonowe ,otwór nie musi być równy ,minimalny rozmiar 110 PVC z redukcjami dopasowujemy do rury cena koło 20 zł.Inne wersję bardziej droższe lub skomplikowane prowadzi http://www.integra.gliwice.pl/.Nie pracuje tam z dobrej woli tylko to wklejam by było jak to się mówi "zgodnie ze sztuką i wiedzą budowlaną" ;)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...