Skocz do zawartości

Podział pomiezczenia na dwie części przy pomocy ścianki działowej


Recommended Posts

Napisano

Chciałbym zapytać w jaki sposób najlepiej wykonać podział pomieszczenia w stosunku 1 do 2 przy pomocy płyty G-K. Dodam, że chciałbym w tej ściance wykonać drzwi wejściowe - pytanie czy cała konstrukcja będzie na tyle sztywna, aby to utrzymała?

Napisano

Co masz na myśli pisząc 1 do 2?

Jakie duże pomieszczenie i jak szerokie ma być szeroka ścianka? Jakieś drzwi przewidujesz w tej ściance?

Napisano
22 godziny temu, franek4 napisał:

Chciałbym zapytać w jaki sposób najlepiej wykonać podział pomieszczenia w stosunku 1 do 2 przy pomocy płyty G-K. Dodam, że chciałbym w tej ściance wykonać drzwi wejściowe - pytanie czy cała konstrukcja będzie na tyle sztywna, aby to utrzymała?

Ścianka szkieletowa z płyt ips - kart. na metalowych profilach to typowe rozwiązanie, ścianka sztywna i dająca możliwość wykonania prawie dowolnych otworów, wygłuszenie i ocieplenia welną min w środku. Jest tylko kwesta zamocowania jej albo w podłodze i stropie, albo ścianach bocznych (lub jedno i drugie). Ile uniesie, to kwestia ilości i rozmieszczenia metalowych (albo drewnianych też) elementów konstrukcji.

Napisano
22 godziny temu, franek4 napisał:

Chciałbym zapytać w jaki sposób najlepiej wykonać podział pomieszczenia w stosunku 1 do 2 przy pomocy płyty G-K. Dodam, że chciałbym w tej ściance wykonać drzwi wejściowe - pytanie czy cała konstrukcja będzie na tyle sztywna, aby to utrzymała?

Każda ścianka g/k z prawidłowo wykonanym stelażem bez trudu pozwoli na wykonanie drzwi. Napisz tylko co masz jako podłogę i co jest sufitem. Czy planowany jest sufit podwieszany?

Napisano
Dnia 29.06.2019 o 19:06, mhtyl napisał:

Co masz na myśli pisząc 1 do 2?

Jakie duże pomieszczenie i jak szerokie ma być szeroka ścianka? Jakieś drzwi przewidujesz w tej ściance?

Dzielimy pomieszczenie na 3 równe części. Nowe pomieszczenia mają mieć wielkość odpowiednio 2/3 oraz 1/2 starego pomieszczenia.

 

 

Sufit jest betonowy (płyty żerańskie - tak to chyb się na to mówi).

Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, franek4 napisał:

Dzielimy pomieszczenie na 3 równe części. Nowe pomieszczenia mają mieć wielkość odpowiednio 2/3 oraz 1/2 starego pomieszczenia.

 

 

Sufit jest betonowy (płyty żerańskie - tak to chyb się na to mówi).

Sorki za pytanie o drzwi ale gdy odpowiadałem na posta widziałem tylko pierwszą część, drugiej  w której wspominałeś o drzwiach nie widziałem, po prostu mi się nie wyświetliła.

Czyli pytasz chyba o konstrukcję a nie jak podzielić. Konstrukcje możesz zrobić z profili metalowych i płyt katon-gips jest to rozwiązanie najprostsze albo wymurować z pustaków z betonu komórkowego ale z tym to już trochę zachodu bo musisz je potem otynkować.

Jak zrobić ściankę z metalowych profili znajdziesz porady na YouTube więc nie ma chyba sensu opisywać co i jak, chyba że trafisz na jakiś problem techniczny to wtedy możesz pytać.

Napisano

Jeśli mógłbym coś dodać odnośnie drzwi . W zabudowie z KG w otwór gdzie mają być drzwi dobrze jest dać profil wzmocniony po obu stronach futryny . Jeżeli ścinkę będziesz robił z profili 75tek to profil UA75 , jeżeli z setek to UA100 . Ja bym robił z 75tek bo po montażu futryny ładnie się wpasowują opaski drzwiowe maskujące z dwóch stron , odpada wtedy dość pracochłonny montaż narożników aluminiowych  przynajmniej z jednej strony w trakcie szpachlowania .

Napisano
Dnia 4.07.2019 o 09:48, franek4 napisał:

  przy ciężarze drzwi rżędu 50 kg, należy stosować profile o szerokość (50 mm) profili C , U i UA  - pytanie, czy będzie to dostatecznie stabilne? 

O mamo, chcesz tam dawać drzwi pancerne? Daj spokój, po co Ci wewnątrz chałupy drzwi ważące 50 kg?

  • 5 tygodnie temu...
Napisano

typowa ścianka g-k  , porządne mocowanie do stropu i podłogi , i oczywiście  wygłuszenie wełna  , drzwi  wew. najczęściej płycinowe - lekkie  wytrzymają 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,  Jeśli ktoś poszukuje sprawdzonego kierownika budowy to myślę, że mogę polecić  ⁠Inspektor nadzoru Wrocław. Solidnie, rzetelnie i naprawdę dobrze można się dogadać.
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...