Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
franek4

Podział pomiezczenia na dwie części przy pomocy ścianki działowej

Recommended Posts

Chciałbym zapytać w jaki sposób najlepiej wykonać podział pomieszczenia w stosunku 1 do 2 przy pomocy płyty G-K. Dodam, że chciałbym w tej ściance wykonać drzwi wejściowe - pytanie czy cała konstrukcja będzie na tyle sztywna, aby to utrzymała?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc 1 do 2?

Jakie duże pomieszczenie i jak szerokie ma być szeroka ścianka? Jakieś drzwi przewidujesz w tej ściance?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, franek4 napisał:

Chciałbym zapytać w jaki sposób najlepiej wykonać podział pomieszczenia w stosunku 1 do 2 przy pomocy płyty G-K. Dodam, że chciałbym w tej ściance wykonać drzwi wejściowe - pytanie czy cała konstrukcja będzie na tyle sztywna, aby to utrzymała?

Ścianka szkieletowa z płyt ips - kart. na metalowych profilach to typowe rozwiązanie, ścianka sztywna i dająca możliwość wykonania prawie dowolnych otworów, wygłuszenie i ocieplenia welną min w środku. Jest tylko kwesta zamocowania jej albo w podłodze i stropie, albo ścianach bocznych (lub jedno i drugie). Ile uniesie, to kwestia ilości i rozmieszczenia metalowych (albo drewnianych też) elementów konstrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, franek4 napisał:

Chciałbym zapytać w jaki sposób najlepiej wykonać podział pomieszczenia w stosunku 1 do 2 przy pomocy płyty G-K. Dodam, że chciałbym w tej ściance wykonać drzwi wejściowe - pytanie czy cała konstrukcja będzie na tyle sztywna, aby to utrzymała?

Każda ścianka g/k z prawidłowo wykonanym stelażem bez trudu pozwoli na wykonanie drzwi. Napisz tylko co masz jako podłogę i co jest sufitem. Czy planowany jest sufit podwieszany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.06.2019 o 19:06, mhtyl napisał:

Co masz na myśli pisząc 1 do 2?

Jakie duże pomieszczenie i jak szerokie ma być szeroka ścianka? Jakieś drzwi przewidujesz w tej ściance?

Dzielimy pomieszczenie na 3 równe części. Nowe pomieszczenia mają mieć wielkość odpowiednio 2/3 oraz 1/2 starego pomieszczenia.

 

 

Sufit jest betonowy (płyty żerańskie - tak to chyb się na to mówi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, franek4 napisał:

Dzielimy pomieszczenie na 3 równe części. Nowe pomieszczenia mają mieć wielkość odpowiednio 2/3 oraz 1/2 starego pomieszczenia.

 

 

Sufit jest betonowy (płyty żerańskie - tak to chyb się na to mówi).

Sorki za pytanie o drzwi ale gdy odpowiadałem na posta widziałem tylko pierwszą część, drugiej  w której wspominałeś o drzwiach nie widziałem, po prostu mi się nie wyświetliła.

Czyli pytasz chyba o konstrukcję a nie jak podzielić. Konstrukcje możesz zrobić z profili metalowych i płyt katon-gips jest to rozwiązanie najprostsze albo wymurować z pustaków z betonu komórkowego ale z tym to już trochę zachodu bo musisz je potem otynkować.

Jak zrobić ściankę z metalowych profili znajdziesz porady na YouTube więc nie ma chyba sensu opisywać co i jak, chyba że trafisz na jakiś problem techniczny to wtedy możesz pytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, franek4 napisał:

Sufit jest betonowy (płyty żerańskie - tak to chyb się na to mówi).

Czyli z mocowaniem profili nie powinno być kłopotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mógłbym coś dodać odnośnie drzwi . W zabudowie z KG w otwór gdzie mają być drzwi dobrze jest dać profil wzmocniony po obu stronach futryny . Jeżeli ścinkę będziesz robił z profili 75tek to profil UA75 , jeżeli z setek to UA100 . Ja bym robił z 75tek bo po montażu futryny ładnie się wpasowują opaski drzwiowe maskujące z dwóch stron , odpada wtedy dość pracochłonny montaż narożników aluminiowych  przynajmniej z jednej strony w trakcie szpachlowania .

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.07.2019 o 15:48, retrofood napisał:

Czyli z mocowaniem profili nie powinno być kłopotów.

Tutaj: https://www.siniat.pl/pl-pl/blog/buduj-z-nami-porady-montazowe/montaz-drzwi-w-sciance-gk

Znalazłem taką tabelkę z której wynika, że przy ciężarze drzwi rżędu 50 kg, należy stosować profile o szerokość (50 mm) profili C , U i UA  - pytanie, czy będzie to dostatecznie stabilne? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.07.2019 o 09:48, franek4 napisał:

  przy ciężarze drzwi rżędu 50 kg, należy stosować profile o szerokość (50 mm) profili C , U i UA  - pytanie, czy będzie to dostatecznie stabilne? 

O mamo, chcesz tam dawać drzwi pancerne? Daj spokój, po co Ci wewnątrz chałupy drzwi ważące 50 kg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

typowa ścianka g-k  , porządne mocowanie do stropu i podłogi , i oczywiście  wygłuszenie wełna  , drzwi  wew. najczęściej płycinowe - lekkie  wytrzymają 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co jest za Twoją działką, patrząc od drogi? Jest to jakaś dolinka rzeki, czy dalej położone jeszcze niżej działki?
    • Cześć. Mam zagwozdkę jak w temacie. Komin do pieca kondensacyjnego mam z pustaka 36x36 cm, w którym jest otwór o średnicy ok 27cm. Tego juz nie zmienie. Natomiast teraz wykonawca radzi mi aby przed zalaniem czapy kominowej wsadzić do niego przewód spalinowy z odpowiednimi obejmami stabilizującamy, bo podobno potem, gdy zostawi otwór troche większy niż sama rura, to juz nie da rady tych obejm tak rozłozyc, aby stabilizowały ta rurę. czy np gdybym chciał wsadzić rurę koncentryczną 125/80, to po zrobieniu otworu ok 14 cm nie dłoby sie potem rozłożyć obejmy. Kontaktowałem sie w tej sptrawie z jednym hydraulikiem i stwierdził, że przewód spalinowy wsadza juz po zrobieniu komina, i ze nie będzie problemu z tym ze rura będzie niestabilna i że służące do tego pajaczki się rozszerza i będą stabilnie trzymały rurę i ze nie trzebatego robić na tym etapie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która z tych racji jest bardziej prawdziwa, czy musze teraz robić system spalinowy do pieca zanim zostanie wylana czapa, czy mozna to zrobic spokojnie później? Inna sprawa - czy wg Was dobrym pomysłem byłoby ustabilizowanie takiej rury koncentrycznej poprzez wsypanie do wnetrza komina perlitu? Wtedy stabilizowałby komin i troche go izolował wewnątrz termicznie. Po przeliczeniu wyszło mi ok 0,5m3 perlitu, koszt ok 100 zł.
    • Nie będę negował Twojego wyboru ale nie rozumiem co anhydryt ma takiego cudownego, jak dla mnie jest to niepotrzebnie wydana kasa. Jeżeli skład został tak dobrany to zapewne firma ma taką recepturę i jej się trzyma i co najważniejsze na pewno udzielana gwarancji. Więc nic nie ruszaj tylko jak masz obawy co do jakości wylewki to wołaj ekspertów i najlepiej nie z firmy która wylewała tyko niezależnych i niech sprawdzą jakoś wylewki, gdy będziesz sam coś przy niej majstrował firma może nie uznać gwarancji. Zobaczysz co ekspert powie na temat jakości wylewki i wtedy uderz do firmy która wylewała posadzkę.
    • Nie jeden marzy o działce z takim spadkiem aby wybudować dom na skarpie. Uważam że popełniliście błąd nie decydując się na podpiwniczenie i domek parterowy i wcale nie wyszło by drożej niż sobie myślicie, otóż dlaczego? piszesz że nawieźliście  paręnaście ton ziemi i to jeszcze mało więc policz sobie ile wydaliliście i jeszcze wydacie za tą ziemię oraz za rozplantowanie jej, założę się że za te pieniądze miałabyś podpiwniczenie. Druga sprawa na tak świeżej ziemi budowa domu nie będzie tania bo fundamenty pochłoną dużo pieniędzy ze względu na świeży, niestabilny grunt. Piwnica w przeciwieństwie co o niej myślisz przydaje się bardzo bo cały bałagan że tak to ogólnie nazwę mieści się w piwnicy a parter masz bez zbytecznych rzeczy. Co do podmurówki czyli tzw "zera" to praktycznie każdy tak robi aby było to powyżej poziomu drogi o ile jest to oczywiście możliwe bo nie każde warunki na takie coś pozwalają. Aby dowiedzieć się jak wysoko musiało by być "zero" należałoby by to wytyczyć za pomocą  niwelatora albo zatrudnić geodetę aby to sprawdził, wtedy będziesz wiedziała jak wysoko musiałabyś wyciągnąć ściany fundamentowe. Na jakim etapie jesteście obecnie z budową?
    • Składniki wylewki były mieszane w specjalizowanej machinie umieszczonej na wielkiej ciężarówce. Po zakończonej pracy komputer nadzorujący proces mieszania wyświetlił ilość składników.   Na powierzchni wylewki mam dużą ilość tzw mleczka - z tego co czytałem świadczyć to może o zbyt dużej ilości wody.   Teraz usuwam tę warstwę by umożliwić wysychanie wylewki.   Martwię się o wytrzymałość górnej części wylewki, stąd moje pytanie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...