Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Ocieplenie,izolacja blaszaka 3x5


Recommended Posts

Chciałbym zapytać czy izolacja 'ocieplenie' garażu blaszanego od wewnątrz ma jaki kolwiek sens? Chciałbym od sródka przykleić styropian,później zabudować płytą OSB. Chodzi o to żeby zredukować chociaż troche różnice temperatur.Np w sezonie letnim żeby dało rade w nim wysiedzieć.Szukałem po internecie tego tematu i są różne opinie,żę np styropian sie utlenia i znika,że blaszak zacznie rdzewieć,inni zaś piszą że 5 rok nic sie nie dzieje... Może ktos ma tak zrobione i mógłby cos podpowiedzieć? Pozdrawiam.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, mhtyl napisał:

:zalamka::D Chyba że jeszcze dołoży reku.

Nie musi, przy zamkniętym garażu ciepło ze słońca i temp zewnętrznej nie nagrzeje mu blachy czyli zwykłego i typowego grzejnika,który nagrzany od słońca do ok. 60-80st.C będzie dalej grzał nawet po zachodzie słońca. 

Wystarczy myśleć mhtylu... 

Edytowano przez Arturek Wil (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

Chciałbym zapytać czy izolacja 'ocieplenie' garażu blaszanego od wewnątrz ma jaki kolwiek sens?

Możesz tak zrobić - ale z pustką powietrzną  między styropianem a blachą.

Czyli od zewnątrz: blacha - pustka - styropian - płyty osb.

Do tego wentylacje nawiewne na w blaszanych ściankach i wywiewna  w  daszku.

Cała pustka powietrzna (wzdłóż ścian i sufitu (daszka)) powinna się łączyć, albo może być podzielona, ale tak, by w każdej takiej części były nawiewy i wywiew.

Żeby było ciepło (i Chłodniej w lecie) - styropian musi być szczelnie zespolony np pianką na ruszcie.

Ale - przy dłuższym gorącu niestety nie masz nic - co akumulowało by zimno w nocy (no i trzeba by było trochę wtedy wietrzyć). Znaczy nic prócz betonu w podłodze :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, zenek napisał:

Czyli od zewnątrz: blacha - pustka - styropian - płyty osb.

 

15 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

Własnie z zewnatrz nie bardzo moge..

Pisał, że od zewnątrz nie może.

Od wewnątrz ocieplając zmniejszy i to znacznie powierzchnię no i zmniejszy się znacznie wysokość.

16 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

Chodzi o to żeby zredukować chociaż troche różnice temperatur.Np w sezonie letnim żeby dało rade w nim wysiedzieć.

Jeżeli chcesz mieć pomieszczenie/budowlę rekreacyjną to postaw z drewna mały budynek gospodarczy coś na wzór zamkniętej altany.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Pisał, że od zewnątrz nie może.

Od wewnątrz ocieplając zmniejszy i to znacznie powierzchnię no i zmniejszy się znacznie wysokość.

Chodzi mi: od zewnątrz do środka blacha, pustka, styropian, osb.

Niestety tak - zmniejszy powierzchnie i wysokość.

18 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

styropian sie utlenia i znika

No właśnie -  coś takiego się dzieje w wysokich temperaturach podobno - powyżej 80 st.

I tu moja poprawka: pod daszkiem bym dał wełnę zamiast styropianu. Czyli od dołu w górę: osb +wełna + pustka wentylowana + blacha dachu.

 

Ważne - ta wentylowana pustka pod dachem jest b. efektywna w studzeniu nagrzanej pow dachu (blachy) - wszak chodzi ci o lato :12_slight_smile: doczytałem

 

I zastanowibym się czy nie wystarczy tylko od tego dachu dać izolację - piszesz o sezonie letnim - plus ewentualnie najbardziej nagrzana ścianka (pewnie zachód). To by dał jakiś efekt bez zajęcia powierzchni garażu.  

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, zenek napisał:

Chodzi mi: od zewnątrz do środka blacha, pustka, styropian, osb.

Niestety tak - zmniejszy powierzchnie i wysokość.

Zenek, proponujesz ocieplać od zewnątrz ale autor nie może tego uczynić czyli raczej to odpada.

Sumując koszt zakupu blaszaka, styropianu i płyt osb to spokojnie wybudowałby podobnej wielkości z drewna.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, mhtyl napisał:

Zenek, proponujesz ocieplać od zewnątrz ale autor nie może tego uczynić czyli raczej to odpada.

Mhtyl - przecież piszę o ociepleniu od wewnątrz:  

Wymieniając od góry warstwy dachu: blacha, pod nią wentylowana pustka, pod nią wełna, pod nią OSB.

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, zenek napisał:

Mhtyl - przecież piszę o ociepleniu od wewnątrz:  

Wymieniając od góry warstwy dachu: blacha, pod nią wentylowana pustka, pod nią wełna, pod nią OSB.

 

 

Tak napisałeś że sie pogubiłem.

Od wewnątrz takie ocieplenie nie ma szans bo jak pisałem, wysokość będzie miał taką, że  schylając się będzie musiał wchodzić.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, mhtyl napisał:

Tak napisałeś że sie pogubiłem.

Od wewnątrz takie ocieplenie nie ma szans bo jak pisałem, wysokość będzie miał taką, że  schylając się będzie musiał wchodzić.

Nie wiemy, jaką ma wysokość, ale policzmy warstwy: 

1. pustka 5 cm

2. wełna 10 - 15 cm

3. OSB 1.5cm

Razem 22 cm max 

Trudno powiedzieć. Niech się sam wypowie :12_slight_smile:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zenek napisał:

Nie wiemy, jaką ma wysokość, ale policzmy warstwy: 

1. pustka 5 cm

2. wełna 10 - 15 cm

3. OSB 1.5cm

Razem 22 cm max 

Trudno powiedzieć. Niech się sam wypowie :12_slight_smile:

W blaszaku najwyższa wysokość jest nieco powyżej dwóch metrów, najniższa około 2 m, no chyba że zamówi blaszaka o innych wymiarach niż standardowe.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blaszaka już kupiłeś?

Kratka wentylacyjna jedna nic Ci nie da, musi być kratka nawiewna i wywiewna a i tak to znikome abyś w upały ponad 30 stopni wysiedział w tym blaszaku, no chyba że będzie postawiony w jakimś zaciemnionym i przewiewnym  miejscu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wilgoć już jest, także trzeba zacząć od znalezienia przyczyny. Potem kładąc wełnę lub pianę, na to folię i płyty gk to będzie dobre zabezpieczenie. Bo nie da rady położyć narazie żadnego ocieplenia przy wilgotnych deskach. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Panie Jarosławie , Panie Norbercie ,dziękuje za rzeczową odpowiedź. Kwestia przecieków nie jest chyba duża , są 3 takie miejsca. Narazie to zostawię tp weryfikacji dekarzowi.   Bardziej niepokoi mnie  to, że całość nie została zrobiona zgodnie ze sztuką budowalną. Ja zaufałem wykonawcom i nie doszkalałem się sam ufając , ze robią to ludzie, ktorzy robią to od lat, więc wiedzą co robią.   Rozumiem, że najpewniejszym ale i najdroższym rozwiązaniem byłoby zerwanie dachówki  i odeskowania i połozenie kolejno: - folii paroprzepuszczalnej na krokwiach - łat i na nich odekoskowania  (wtedy mamy przewiew między folią paroprzepuszczalną a deskami  - i na końcu na odeskowaniu łaty i dachówka   mając to tak jak powyżej potem od środka:  - folia paroizolacyjna - wełna (już wtedy niekoniecznie z odstępem od folii paroizolacyjnej)   Czy dobrze zrozumiałem porady? Rozwiązaniem drugim, jakimśtam , niedoskonałym, ale nieniosącym wielkich kosztów jest:   od środka: - folia paroizolacyjna - potem wełna  - wtedy koniecznie odstęp od desek i koniecznie: dziury w styropianie elewacji (wlot powietrza) , rozcięta papa na kalenicy i dachówki wentylacyjne tam gdzie są lukarny (wylot powietrza) Czy dobrze zrozumiałem porady?  Chciałbym się jeszcze upewnić na ile ryzykowne jest to drugie tańsze rozwiązanie?  Czy nie jest tak, ze jeśli będzie folia paroizolacyjna od wewnątrz pod płytami g-k to ona istotnie zabezpieczy ryzyko zawilgotnienia wełny i krokwi? Skąd miała by się brać tam wilgoć skoro będzie ta folia paroizolacyjna? Dziękuję serdecznie za pomoc.  
    • Pewien poziom infiltracji musi być, ale skoro "wieje" to wina uszczelek i dociśnięcia skrzydła po zamknieciu czyli regulacja na okuciach. Zadzwoń, podpytaj, niech podjadą i wyregulują tak, żeby nie "wiało".
    • Dzień dobry, Wszystkie blachodachówki panelowe Blachy Pruszyński to produkty symetryczne. Wykaz wszystkich profli z opisem na stronie internetowej: => https://pruszynski.com.pl/blachodachowki-panelowe.php Symetryczność blachodachówek to przede wszystkim możliwość ich montażu zarówno od lewej jak i prawej strony w zależności od potrzeb czy preferencji dekarza. Na trwałość blachodachówek zasadniczy wpływ ma zastosowana powłoka zabezpieczająca. Najepsze są powłoki poliuretanowe, wyjątkowo odporne na działanie szkodliwych czynników środowiska czy ich wysoka odporność na odbarwianie (promieniowanie UV). Powłoki matowe poliuretanowe PURMAT® to gwarancja do 50 lat. Wykaz wszystkich dostępych powłok wraz z podstawowymi parametrami zebrany w tabeli na stronie firmowej: => https://pruszynski.com.pl/powloki-ochronne.php
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...