Skocz do zawartości

Poprawa izolacji okna


Yoda

Recommended Posts

Napisano

Witam,


Prosze o poradę jak najlepiej będzie uszczelnić/poprawić izolację wokół okna od wewnątrz i zewnątrz. Niestety po ostatnich tygodniowych deszczach ściana od kuchni jest mokra.
Niestety na 99% jest było spowodowane jak widać na zdjęciu brakiem uszczelnia na styku prowadnica rolety - okno oraz parapet (porawiłem to "na chwilę" żeby nie zamakało).

 

Od strony wewnętrznej odkułem tynk i jest folia Illbruck (gdzieniegdzie odłazi) i myślałem żeby to poprawić:

a) naniesienie na piankę PUR (na styku okno-mur) powłoki paroszczelnej (illbruck-sp925-powloka-uszczelniajaca)
b) przyklejenie nowej folii do wewnątrz (folia-okienna-illbruck-duo-me508-vv70)

c) wykończenie tynkime/klejem

 

Od zewnątrz

Demontaz parapetu i prowadnicy rolety:
a) położenie membrany Epdm pod parapet (na kleju soudal-vapourseal)

b) w szczelinę okno/mur wysmarować płynną membraną (soudatight-hybrid)

c) w szczelinę wokół ramy okna dać taśmę rozprężną (illbruck-tp610-10-2-4)

d) pomiędzy ramę okna a prowadnicę rolety zastosować taśmę dekarską butylową

e) silikon wokół łączenia okno/mur


Czy to ma sens czy gdzieś czy cos źle robię albo da się zrobić lepiej ?
 

Dziękuję z góry za porady

20190602_115135-TO.jpg

20190526_123823-FOTO.jpg

20190602_120436-TO.jpg

Napisano

Dziękuję za sugestię, widziałem już na internecie/youtube różne systemy.

Taśmy paroprzepuszczalne już mam bo zostały zamontowane na etapie budowy domu.

Na czym mi zależy teraz to sugestia z Waszej strony jak uszczelnić połączenie aby ograniczyć do minimum ingerencję w elewację.

 

Chodzi na przykład o to czy dobrym rozwiązaniem będzie użycie taśmy butylowej do uszczelnienia połaczenia prowadnica z ramą okienna/elewacją.

Napisano
9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Potencjalny przeciek jest od zewnątrz więc po co było odkuwać tynk od środka? Do uszczelnienia wystarczy masa np. silikonowa wprowadzona w szczeliny od zewnątrz.  (jak powyżej).

Tynk musiałem odkuć ponieważ w wyniku wilgoci odszedł przyklejony do niego lakobel razem z tynkiem, i tym samym odsłoniła się taśma, dlatego tez zapytałem czy jest potrzeba jeszcze doszczelnienia całej powierzchni skoro już jest odsłonięta, ale jak rozumiem nie ma to sensu skoro jest juz tasma.

 

Apropo doszczelnienia to zrobiłem "na szybko" uszczelnienie prowadnicy rolety i muru masą silikonową Sika (jak widać na jednym ze zdjęć ) ale wdaje mi się że powinienem:

 

a) odmontować prowadnice i uszczelnić szczelinę (czym? płynna membrana czy może taśma rozprężna ?)

c)założyć fartuch EDPM pod parapet (nie ma go obecnie)

c) potem przed zalożeniem prowadnicy do profilu okiennego dać taśmę dekarską butylową

d) połaczenie muru z prowadnicą rolety uszczelnic ponownie silikonem

 

Trzyma sie tu kupy :) ?

 

P.s Dodam że sprawdzwiłem zdjęcia z montażu okien i taśmy paroszczelne są zamontowane od zewnątrz.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...