Skocz do zawartości

Podgrzewane płytki podłogowe a panele


Recommended Posts

Napisano

Witam niedługo wprowadzam sie do nowego mieszkania. W całym mieszkaniu znajduje sie ogrzewanie podłogowe zamiast kaloryferów. wszędzie są wyłożone kafelki. Nie wyglada to jakoś złe, jednak mieszkanie wyglądałoby dużo razy lepiej gdyby zamiast tych kafelek były panele lub gumolit. Nie znam sie na tym ale czy da sie coś na to poradzić? Czy mogę położyć panele/gumolit na te kafelki? 

Napisano (edytowany)

Podłogę bez problemu można pokryć panelami podłogowymi , możliwie cienkimi i z dopuszczeniem przez producenta  do ogrzewania podłogowego. Wykładzina raczej nie jest wskazana, gdyż "kafelkowy" podkład(spoiny) może uwidocznić się na powierzchni cienkiego i elastycznego pokrycia.

PS

Trzeba sprawdzić prześwit pod drzwiami wejściowymi - podwyższenie podłogi może uniemożliwić ich otwieranie, a podciąć drzwi mieszkaniowe, antywłamaniowe będzie trudno.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano

Bardzo dziękuje za odpowiedz! Bardzo mnie to cieszy, w umówię napisane mam ze kafelki podgrzewane są do 18 stopni C, nigdy nie miałam podgrzewanej podłogi wiec nie wiem czy to wystarczająca temperatura? Powinnam udać sie do sklepu OBI i zapytać o takowe panele? Martwię sie ze zle mi doradza bo już wiele razy zawiodłam sie na ich „fachowej” pomocy. Czy takie panele nakleja sie na kafelki? W sensie czy montuje sie je dokładnie tak samo jak zwykle? 

Może może mi pan poleciec jakieś kontretne panele które mogłabym kupić/zamówić. To byłoby miłe z Pana strony, ja jestem w temacie kompletnie zielona a nie chciałabym problemów u właściciela mieszkania.

Może może mi pan poleciec jakieś kontretne panele które mogłabym kupić/zamówić. To byłoby miłe z Pana strony, ja jestem w temacie kompletnie zielona a nie chciałabym problemów u właściciela mieszkania.

Napisano

Wyczytałam, ze na podgrzewana podłogę wyłożona kafelkami może położyć panele winylowe o grubości 2-3mm, co Pan o tym sądzi? Czy takie panele można później w razie czego zdjąć nie uszkadzając kafelek? 

Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, Patsonek napisał:

Wyczytałam, ze na podgrzewana podłogę wyłożona kafelkami może położyć panele winylowe o grubości 2-3mm, co Pan o tym sądzi? Czy takie panele można później w razie czego zdjąć nie uszkadzając kafelek? 

Gdzie widziałaś panele grubości 2-3 mm? ja jeszcze takich nie spotkałem.

Na ogrzewanie podłogowe dzisiaj każdy panel sie nadaje, kiedyś były dedykowane do ogrzewania podłogowego i "zwykłe".

Panele układa się się jako podłoga pływająca, nic sie nie przykleja, musisz obowiązkowo dać pod panele podkład np. piankowy aby wygłuszyć panele. Przy wyborze paneli jedynie na co musisz zwrócić uwagę oczywiście oprócz wzoru to klasa ścieralności, do mieszkania AC3 - AC4 wystarczy. Musisz też sie liczyć, że poziom podłogi po ułożeniu paneli podniesie sie około 1 cm więc tez musisz się liczyć że trzeba podcinać drzwi.

Co do temperatury podłogi to przecież możesz ja podnieść gdyby okazało się, że będzie Tobie za zimno.

Z wykładziną daj sobie spokój, nie warto.

 

Możesz wyjaśnić małą rozbieżność, bo piszesz w pierwszym poście że wprowadzasz się do nowego mieszkania a teraz napisałaś, że nie chcesz kłopotów z właścicielem mieszkania, to czyje jest to mieszkanie? Twoje, własnościowe czy wynajmujesz?

 

 

Napisano

Mieszkanie będę wynajmować wiec moje nie jest, umowę podpisana mam na czas nie określony - mogę mieszkać ile chce a wiesciciel zgadza sie na wszystko co chce w środku zrobić wiec z tym problemu nie ma, aczkolwiek różnie to bywa. Dowiaduje sie tylko teoretycznie, jeśli panele nie będą pasować przez drzwi to po prostu ich nie zrobię. Panele winylowe widziałam ze maja mniej więcej od 2 mm grubości, ale to jednak gumolit tak jak wspomniałeś. Dziękuje za odpowiedz, nie wiedziałam ze wszystkie panele sie nadaja. Miłego wieczoru 😁

Gość mhtyl
Napisano
10 minut temu, Patsonek napisał:

Mieszkanie będę wynajmować wiec moje nie jest, umowę podpisana mam na czas nie określony - mogę mieszkać ile chce a wiesciciel zgadza sie na wszystko co chce w środku zrobić wiec z tym problemu nie ma, aczkolwiek różnie to bywa. Dowiaduje sie tylko teoretycznie, jeśli panele nie będą pasować przez drzwi to po prostu ich nie zrobię. Panele winylowe widziałam ze maja mniej więcej od 2 mm grubości, ale to jednak gumolit tak jak wspomniałeś. Dziękuje za odpowiedz, nie wiedziałam ze wszystkie panele sie nadaja. Miłego wieczoru 😁

Jeżeli wynajmujesz to czy jest sens pchać się w koszty? No chyba że właściciel za to odejmie od czynszu.

Z drugiej strony czy nie lepiej wziąć kredyt i kupić mieszkanie? Teraz to co będziesz płacić za wynajem, płaciłabyś rate kredytu a mieszkanie po jakimś czasie było by Twoje.

Napisano
33 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przypominam tylko, że jeżeli położymy panele, a pod nie jeszcze podkład piankowy to moc cieplna wyraźnie spadnie. A podłoga jest raczej ogrzewana do maksymalnie 28°C, nie zaś 18°C. Temperatura w mieszkaniu wynosiłaby mniej niż 18°C.

Ale tylko w zimie. :icon_biggrin:

Napisano
8 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przypominam tylko, że jeżeli położymy panele, a pod nie jeszcze podkład piankowy to moc cieplna wyraźnie spadnie. A podłoga jest raczej ogrzewana do maksymalnie 28°C, nie zaś 18°C. Temperatura w mieszkaniu wynosiłaby mniej niż 18°C.

Jeżeli jest ogrzewanie podłogowe to podkład piankowy nie nadaje się. Należy dać podkład ale dedykowany pod ogrzewanie podłogowe np z cienkiego xps-a z dziurkami lub inne, ale należy pamiętać aby podkład był typowo pod ogrzewanie podłogowe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...