Skocz do zawartości

Termoizolacja, ocieplenie od wewnątrz.


Recommended Posts

Witam.

Z różnych powodów muszę ocieplić budynek wewnątrz. Jest to piętro budynku jednorodzinnego, budynek powojenny.

Na tą chwilę są tylko ściany zewnętrzne, cegła ceramiczna pełna 25cm.

Pierwsze pytanie jak obliczyć rodzaj i grubość wełny (lub innego materiału izolacyjnego) żeby ocieplenie spełniało normę U<0,23 

Pytanie drugie jak to dobrze zrobić żeby uniknąć pleśni/grzybów i mostków cieplnych, dodam że będę to robił sam.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Link do komentarza

Pisaliśmy o tym wiele razy, np. tu: https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/porady/10676-czy-mozna-ocieplac-sciany-od-wewnatrz

https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/19745-ocieplenie-domu-od-wewnatrz-etapy-prac-i-koszty

Również na forum są takie tematy. Współczynnik U można sprawdzić np. dzięki kalkulatorom, które na swoich stronach udostępniają producenci ociepleń i materiałów ściennych. 

Link do komentarza
2 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

praktycznie pozostaną nieocieplone wieńce i nadproża.

Również styk ścian działowych ze ścianami zewnętrznymi...

 

15 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Sugeruję zasięgnąć wiedzy o systemie multipor 

Mój link

51 minut temu, uroboros napisał:

odnosi się dokładnie do tego systemu :)

Link do komentarza

Dziękuję za odpowiedzi. Multipor jest dobrym rozwiązaniem ale ma wady, głównie dwukrotnie wyższa cena w porównaniu do wełny. Ścian działowych jeszcze, zbuduje po izolacji ścian zewnętrznych więc tu mostki termiczne będą minimalne, pozostaje problem z nadprożami i stykiem dachu że ścianą zewnętrzną. Co do wełny, myślę ją położyć na profilach drewnianych, mniejsze przewodzenie termiczne.

Link do komentarza

To może zrób wentylację mechaniczną tak ułożoną, że za jakiś czas, jak coś uzbierasz, podepniesz wymiennik ciepła... Czerpnię i wyrzutnię i tak do mechanicznej musisz mieć - reszta to kwestia projektu... A może "gdzieś" kasa na sam rekuperator się znajdzie...

 

Ścianki działowe masz dobudować jaką technologią?

 

 

Link do komentarza

Karton gips na stelażu

Kasa na rekuperator by się znalazła...

Po prostu dłużej będzie trwał remont

Na to chwilę to mam dosłownie 4 ściany zewnętrzne (25cm cegła) dach ceramiczny ocieplony wełną chyba 15cm.... czyli stan surowy hmm... otwarty bo okna też muszę wstawić

Link do komentarza

Jak zastosujesz ok 15cm wełny ROCKTON  to uzyskasz współczynnik przenikania ciepła na poziomie 0,2. Przedścianka w tym wypadku powinna zostać odsunięta od istniejącej ściany zewnętrznej o ok 1-2cm. Przed montażem płyt gk należałoby zastosować możliwie najlepsza paroizolacje np. ROCKFOL SK 18234 II o parametrze Sd >1500m 

 

www.rockwool.pl/produkty/rockton

www.rockwool.pl/produkty/paroizolacja-rockwool/

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tyle, że taką perforację (potrzebną przecież), bardzo lubią osy na przykład.  kilka lat temu musiałem czekać na zimę, żeby dostać się do lampy umieszczonej zbyt blisko takich dziurek.
    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
    • W przypadku drewna odległość pomiędzy punktami mocowania może być duża. To akurat istotna zaleta tego materiału. Podbitka z PVC jest natomiast dość wiotka i nie można przekraczać zalecanych odległości. W sytuacji, gdy ma to być podbitka pod całą wiatą prawdopodobnie trzeba będzie najpierw zrobić ruszt nośny z desek (w odstępach np. 0,5 m) i dopiero do niego mocować panele PVC. 
    • Muszę to sprawdzić . Aktualnie nie ma mnie w domu. Generalnie blacha była dodana tydzień temu. Oryginalnie dywan jest zakończony jak wskazane na strzałkach . Obawiam się że bez skucia i dostania się do pasa nadrynnowego się nie obejdzie . W pomieszczeniu użytkowym sucho . hydroizolacja i dywan ma już ponad 3 lata.    Co najlepiej zrobić czy faktycznie kuć czy można próbować to zrobić od spodu . Elewacja i tak do poprawek i malowania na tych dwóch ścianach więc jeśli jest jakiś sposób żeby to poprawić proszę o wskazówki ?  Kołki od balustrady były montowane i zatapiane w hydroizolacji a ta górna część jest tylko nałożona . 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...