Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Kupiłam mieszkanie, w którym na podłodze była poniszczona deska sosnowa. Postanowiliśmy ją zerwać i położyć nową podłogę. Podczas zrywania podłogi okazało się, że jest ona na legarach. Między legary wylana została posadzka. Po usunięciu desek i zmierzeniu posadzki okazało się, że jest ona bardzo krzywa. W całym mieszkaniu różnica poziomów sięga 3,5cm (na 70m2). Pojawił się pomysł, aby wylać na to nową posadzkę równając poziom, jednakże w spółdzielni zostaliśmy poinformowani, że strop nie wytrzyma takiego obciążenia (firma od posadzek powiedziała, że do wylania będzie od 2,5 do 6cm, co daje ok.100kg/m2). Także jedyne co wchodzi w grę to skucie starej posadzki i wylanie nowej. Wolałabym uniknąć takiego rozwiązania ze wzglęu na koszty (3 piętro, które przekłada się np. na koszt wyniesienia starej posadzki). Myślałam o wylaniu cienkiej warstwy wylewki samopopziomującej, jednakże będzie sie to wiązało z różnicą poziomów pomiędzy poszczególnymi pomieszczeniami. 

Na remontach sie nie znamy, ponieważ jest to nasza pierwsza "akcja" tego typu, także teżnie wiemy jakie rozwiązania wchodzą w grę,a  już tym bardziej które się sprawdzi najlepiej. Czy ktoś ma jakiś pomysł, albo sam miał taki problem i mógłby się podzielić rozwiązaniem lub chociaż coś odradził?

 

IMG_20190331_154009.jpg

Napisano
46 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Potencjalnie możliwe rozwiązania:

- szlifowanie betonu i miejscowe naprawy powierxhni

- użycie płyt gipsowo-włóknowych na podsypce wyrównującej

- usunięcie całości betonu i wykonanie nowego jastrychu na lekkim podładzie np. z keramzytu

Dodam jeszcze, że w mieszkaniu byłam wymieniana instalacja elektryczna i nowe kable są puszczone w peszelach właśnie w bruzdach w posadzce widocznych na zdjęciu. Czy to nie dysklasyfikuje któregoś z zaproponowanych przez Pana rozwiązań?

Napisano

Ułóż legary i połóż płytę osb. Nic lepszego i tańszego nie znajdziesz. Na takim podłożu możesz ułożyć spokojnie panele czy płytki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...