Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Witam,

 

Kupiłam mieszkanie, w którym na podłodze była poniszczona deska sosnowa. Postanowiliśmy ją zerwać i położyć nową podłogę. Podczas zrywania podłogi okazało się, że jest ona na legarach. Między legary wylana została posadzka. Po usunięciu desek i zmierzeniu posadzki okazało się, że jest ona bardzo krzywa. W całym mieszkaniu różnica poziomów sięga 3,5cm (na 70m2). Pojawił się pomysł, aby wylać na to nową posadzkę równając poziom, jednakże w spółdzielni zostaliśmy poinformowani, że strop nie wytrzyma takiego obciążenia (firma od posadzek powiedziała, że do wylania będzie od 2,5 do 6cm, co daje ok.100kg/m2). Także jedyne co wchodzi w grę to skucie starej posadzki i wylanie nowej. Wolałabym uniknąć takiego rozwiązania ze wzglęu na koszty (3 piętro, które przekłada się np. na koszt wyniesienia starej posadzki). Myślałam o wylaniu cienkiej warstwy wylewki samopopziomującej, jednakże będzie sie to wiązało z różnicą poziomów pomiędzy poszczególnymi pomieszczeniami. 

Na remontach sie nie znamy, ponieważ jest to nasza pierwsza "akcja" tego typu, także teżnie wiemy jakie rozwiązania wchodzą w grę,a  już tym bardziej które się sprawdzi najlepiej. Czy ktoś ma jakiś pomysł, albo sam miał taki problem i mógłby się podzielić rozwiązaniem lub chociaż coś odradził?

 

IMG_20190331_154009.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potencjalnie możliwe rozwiązania:

- szlifowanie betonu i miejscowe naprawy powierxhni

- użycie płyt gipsowo-włóknowych na podsypce wyrównującej

- usunięcie całości betonu i wykonanie nowego jastrychu na lekkim podładzie np. z keramzytu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Potencjalnie możliwe rozwiązania:

- szlifowanie betonu i miejscowe naprawy powierxhni

- użycie płyt gipsowo-włóknowych na podsypce wyrównującej

- usunięcie całości betonu i wykonanie nowego jastrychu na lekkim podładzie np. z keramzytu

Dodam jeszcze, że w mieszkaniu byłam wymieniana instalacja elektryczna i nowe kable są puszczone w peszelach właśnie w bruzdach w posadzce widocznych na zdjęciu. Czy to nie dysklasyfikuje któregoś z zaproponowanych przez Pana rozwiązań?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ułóż legary i połóż płytę osb. Nic lepszego i tańszego nie znajdziesz. Na takim podłożu możesz ułożyć spokojnie panele czy płytki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Postaw w środku nowe ściany, potem rozbierz stare, zrób nowy dach i może nikt się nie zorientuje, że masz coś zupełnie nowego...   A tak na poważnie - czy ten "budynek" jest w ewidencji gminy, czy płacisz podatek, jak wielka jest działka? Możesz zburzyć ten  i wybudować na zgłoszenie taki do 35 m kw.
    • Pewnie rurka fi 50, odpływ z wanny... kielich od tej rurki - tak myślę... zakorkowany
    • Plan domku zamieszczam tu: https://tufotki.pl/0yiV4 bo dołączone zdjęcie jako załącznik jest zbyt małe. Na czerwono zaznaczyłem miejsca, które powinny moim zdaniem podparte, a cegły nie są podłożone równo na wysokości płatew tylko trochę obok. Na drugim zdjęciu widać jedno z tych miejsc - na czerwono zaznaczyłem miejsce które jest na wysokości płatwy a cegły stoją obok a nie bezpośrednio pod. Na trzecim też między futrynami w dachu jest płatew kalenicowa - też moim zdaniem powinna być podparta. Niestety są już wylane wylewki, ale jeszcze można podkuć by dołożyć te parę cegieł. Pytanie czy jest to konieczne, bo wykonawca bagatelizuje sprawę. Dach 19 stopni, lekki (blacha trapezowa). Domek w technologii modułowej. Na ostatnim zdjęciu widać jedną płatew pośrednią - po prawej stronie jest ta ścianka podparta na cegłach.  
    • Poproszę o lepsze zdjęcie. Z tego i opisu trudno coś wnioskować.
    • Nie wiem czy już tu pisałem, ale mój dom jest wzorowany na domu kolegi o nazwie "Pod Jarząbem" z Archona, Z tym że mój ma piwnicę, jego nie. I mój ma garaż dostawiony.   W międzyczasie pożyczyłem od niego projekt i przypomniałem sobie w momencie jak układaliśmy zbrojenia. Ktoś ze znajomych jak i z innego forum zauważył z moich zdjęć że brakuje zbrojeń podporowych na niektórych ścianach. Pytając majstra i kierownika dostałem odpowiedź że nie potrzeba, wystarczą tylko na najdłuższych ścianach zewnętrznych. Zaglądam w jego projekt i co widzę? U niego są podporowe wszędzie, plus na ścianach nośnych wewnątrz, oraz ma gęściej ułożone podporowe niż u mnie. U mnie są co 3 pręty, u niego co dwa. Ponadto u mnie to pierwszy strop nad którym znajduje się jeszcze parter i kolejny strop. U kolegi jest tylko poddasze. Więc wygląda na to że ma lepiej zazbrojony strop niż mój. Pozostałe parametry jak grubość stropu 12cm jak i kratka 12x12 jest taka sama.   Oto zdjęcie jego stropu. Ja czegoś takiego nie mam. Majster jak to zobaczył to powiedział że gdyby coś takiego wcześniej widział to by im ułatwiło sprawę. Mówił też że nie w każdym projekcie są takie rysunki.       A tak wygląda rysunek zbrojeń:     Widzę że u niego akurat nie ma słupów przy wykuszu chociaż ma go mniejszego, nie ma też okna narożnego:     Możliwe że trudność narysowania tego wynikała z faktu że mój to projekt rysowany ręcznie a nie w programie, więc może projektant stwierdził że resztę dopowie kierownik    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...