Skocz do zawartości

Częściowa wymiana gruntów pod zabudowę


Angelo66

Recommended Posts

Napisano
Zakupiliśmy z żona działkę budowlaną. Sąsiaduje ona z terenem mocno zawilgoconym ( stawy ) i jej część zarasta gęsta trzcina ( działka w połowie długości posiada uskok o glębokości około 70 cm). Według zapewnień pośrednika teren położony wyżej był gruntem nośnycm. Niemałą więc niespodzianką byl wynik badania gruntu przez geologa. Na tylnych krawędziach budynku odwierty wykazały pokłady torfu od głębokości okolo 1,8 m do 2,80 i 3,60 metra. Okolo 2 m dalej torf zanikl i grunt był nośny.
Ostatnie dwa tygodnie spędziłem nad szukaniem rozwiazania wymiany gruntu. Wg. niektórych opinii powinienem wymienić ziemię na całej powierzchni zabudowy z dwumetrową nawiązką z każdej strony. Według innych rad powinienem wymienić grunt wyłacznie na powierzchni , na której występuje torf ( tylnia krawędz budynku ) dodając do tego zalecany margines 2 m. Czy ktokolwiek spotkał się z podobnym przypadkiem i jakie znalazł na to rozwiazanie. Z góry dziękuję za pomoc.
Napisano
Wymian gruntu na tak dużą głębokość jest dość ryzykowna i bardzo kosztowna. Nawieziony grunt będzie przez dłuższy czas osiadał (nawet po warstwowym zagęszczeniu). Korzystniejszym rozwiązaniem wydaje się być posadowienie domu na palach lub studniach sięgających do warstwy nośnej gruntu rodzimego. Możliwe jest również posadowienie domu na fundamencie płytowym. Każde z tych rozwiązań wymaga przygotowania dokładnego rozwiązania przez projektanta na podstawie szczegółowych badań gruntu.
Napisano
Współczuję i życzę szczęścia. Jedno pytanie, czy pośrednik dawał jakieś gwarancję? Jeśli tak można go prawnie śgignąć co powinno obniżyć koszta własne.
Napisano
Dziękuję za słowa otuchy- przydadzą sie na pewno. Dowiedziałem się wczesniej o możliwości reklamacji wad ukrytych działki i jestem na etapie rozmow ugodowych z pośrednikiem . Od tygodnia nawoze piasek ( warstwy od 4 do 1,5 m ) . Pozniej w ruch pójdzie wibrowalec i na konec po paromiesiecznym lezakowaniu kolejne zageszczanie wibrowalcem . Przed położeniem fundamentów dodatkowo praca zageszczarką. W tej chwili koszt wymiany przekrczył 21 tys. netto ( dowoze piasek z drogi do wykopu fadromą - 120 zł / godz.) Pośrednik zaproponował 50 % kosztów - i tak bedę sporo w plecy.
Napisano
Koszty są zaiste imponujące. Ja bym się przyjrzał uważniej propozycji redakcji (kto wie czy nie wyszłoby taniej) lub, choć trudno ten pomysł traktować poważnie, pomyślał o duużej i głębokiej piwnicy a wybrany torf zachował jako paliwo do kominka. Jednak piwnica na całej powierzchni działki... to chybaby nie wyszło.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ja o mało nie kupiłam kilka lat temu też takiej wadliwej działki, wydała mi się zbyt droga i nie doszło do podpisania umowy, ale jak się później okazało na tę działkę ciężarówkami rok wcześniej nawożono wielkie bryły gruzu , bo był tam ogromny dół. Wykopanie tam fundamentów to byłyby bardzo duże koszty. Ale ktoś ją kupił - obserwuję teraz co będzie się działo dalej....
Napisano
Ten projekt domu na palach to jakie są koszty? Bo ja mam pozostałości po stawie na działce i jak pomyślę o kosztach wymiany gruntu to nie chce mi się ,myśleć....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...