Skocz do zawartości

Częściowa wymiana gruntów pod zabudowę


Angelo66

Recommended Posts

Napisano
Zakupiliśmy z żona działkę budowlaną. Sąsiaduje ona z terenem mocno zawilgoconym ( stawy ) i jej część zarasta gęsta trzcina ( działka w połowie długości posiada uskok o glębokości około 70 cm). Według zapewnień pośrednika teren położony wyżej był gruntem nośnycm. Niemałą więc niespodzianką byl wynik badania gruntu przez geologa. Na tylnych krawędziach budynku odwierty wykazały pokłady torfu od głębokości okolo 1,8 m do 2,80 i 3,60 metra. Okolo 2 m dalej torf zanikl i grunt był nośny.
Ostatnie dwa tygodnie spędziłem nad szukaniem rozwiazania wymiany gruntu. Wg. niektórych opinii powinienem wymienić ziemię na całej powierzchni zabudowy z dwumetrową nawiązką z każdej strony. Według innych rad powinienem wymienić grunt wyłacznie na powierzchni , na której występuje torf ( tylnia krawędz budynku ) dodając do tego zalecany margines 2 m. Czy ktokolwiek spotkał się z podobnym przypadkiem i jakie znalazł na to rozwiazanie. Z góry dziękuję za pomoc.
Napisano
Wymian gruntu na tak dużą głębokość jest dość ryzykowna i bardzo kosztowna. Nawieziony grunt będzie przez dłuższy czas osiadał (nawet po warstwowym zagęszczeniu). Korzystniejszym rozwiązaniem wydaje się być posadowienie domu na palach lub studniach sięgających do warstwy nośnej gruntu rodzimego. Możliwe jest również posadowienie domu na fundamencie płytowym. Każde z tych rozwiązań wymaga przygotowania dokładnego rozwiązania przez projektanta na podstawie szczegółowych badań gruntu.
Napisano
Współczuję i życzę szczęścia. Jedno pytanie, czy pośrednik dawał jakieś gwarancję? Jeśli tak można go prawnie śgignąć co powinno obniżyć koszta własne.
Napisano
Dziękuję za słowa otuchy- przydadzą sie na pewno. Dowiedziałem się wczesniej o możliwości reklamacji wad ukrytych działki i jestem na etapie rozmow ugodowych z pośrednikiem . Od tygodnia nawoze piasek ( warstwy od 4 do 1,5 m ) . Pozniej w ruch pójdzie wibrowalec i na konec po paromiesiecznym lezakowaniu kolejne zageszczanie wibrowalcem . Przed położeniem fundamentów dodatkowo praca zageszczarką. W tej chwili koszt wymiany przekrczył 21 tys. netto ( dowoze piasek z drogi do wykopu fadromą - 120 zł / godz.) Pośrednik zaproponował 50 % kosztów - i tak bedę sporo w plecy.
Napisano
Koszty są zaiste imponujące. Ja bym się przyjrzał uważniej propozycji redakcji (kto wie czy nie wyszłoby taniej) lub, choć trudno ten pomysł traktować poważnie, pomyślał o duużej i głębokiej piwnicy a wybrany torf zachował jako paliwo do kominka. Jednak piwnica na całej powierzchni działki... to chybaby nie wyszło.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ja o mało nie kupiłam kilka lat temu też takiej wadliwej działki, wydała mi się zbyt droga i nie doszło do podpisania umowy, ale jak się później okazało na tę działkę ciężarówkami rok wcześniej nawożono wielkie bryły gruzu , bo był tam ogromny dół. Wykopanie tam fundamentów to byłyby bardzo duże koszty. Ale ktoś ją kupił - obserwuję teraz co będzie się działo dalej....
Napisano
Ten projekt domu na palach to jakie są koszty? Bo ja mam pozostałości po stawie na działce i jak pomyślę o kosztach wymiany gruntu to nie chce mi się ,myśleć....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...