Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Pytanie z serii, o jakiej mocy samochód jest najszybszy - ? raczej o tej większej. To samo dotyczy węgla o sortymencie tzw. ekogroszek chociaż to już nawet nazwa handlowa lub synonim.

Kaloryczność takiego paliwa wynosi wg danych producenta wybranego na "ślepo" 25-27 MJ/kg chociaż widziałem i wartości 22-24 MJ/kg.

Pytanie, który produkt byś wybrał? :)

Napisano
Dnia 1.04.2019 o 14:11, mondito4 napisał:

Ekogroszek o jakiej kaloryczności jest najwydajnieszy? Zalezy mi na tym by spalać go jak najmniej, żeby trzymal długo temperaturę koszty nie sa tak istotne

zdecydowanie węgiel sztygar ultra ma 28mj/kg i ta wartosc na sterowniku pojawia się po chwili i trwa do 12 h. Zdecydowanie mniej spalam o jakeis 50 kilo mniej miesiecznie

Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

w pellecie węglowym Varmo.

A ten pelet to z czego jest robiony? jak nie z miału węglowego i trocin :) 

Ekogroszek jest to drobny węgiel kamienny a nie sztuczny twór.

Napisano

Raczej z miału ale 

1 minutę temu, mhtyl napisał:

A ten pelet to z czego jest robiony?jak nie z miału węglowego i trocin.

Raczej z flotokoncentratu węglowego i lepiszcza, ale tu chodzi o powtarzalność produktu w trakcie jego spalania na palniku,  kaloryczność, wilgotność i jego wymiary. 

Napisano
1 minutę temu, animus napisał:

Raczej z miału ale 

Raczej z flotokoncentratu węglowego i lepiszcza, ale tu chodzi o powtarzalność produktu w trakcie jego spalania na palniku,  kaloryczność, wilgotność i jego wymiary. 

Powtarzalność kształtu jest na pewno czynnikiem przemawiającym za nim, natomiast co do kaloryczności stałej to uważam, że jest taka sama jak w przypadku ekogroszku czy węgla kamiennego czyli różna bo przecież domowym sposobem nie zmierzymy kaloryczności, musimy wierzyć w to co napisał producent na opakowaniu.

Napisano

No nie, ekogroszki z kalorycznością to mają spore wahania, od ekogroszku czeskiego 19-20 MJ/kg, ekogroszku ruskiego 20-25MJ/kg i 25-30MJ/kg dla wysokokalorycznych węgli kamiennych polskich.

A sprzedawcy z tych wręgi komponują jeszcze  mieszanki pod różnymi nazwami, zakup to loteria.

Varmo ma kaloryczność monitorowaną 28-30MJ/kg, stalą wilgotność 2-4% i wielkość.

Tu nie kupujesz wody w worku, lejącej się po nogach.

 

Napisano
3 godziny temu, animus napisał:

A sprzedawcy z tych wręgi komponują jeszcze  mieszanki pod różnymi nazwami, zakup to loteria

Właśnie o tym pisałem wyżej, nie zawsze to co napisane jest prawdą. producent nieuczciwy zawsze podniesie kaloryczność aby ładniej to wyglądało i więcej kasy zgarnąć :) 

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...