Skocz do zawartości

Gres drewnopodobny + prostokąt - jaki grzebień i klej?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Płytki układałem na małej powierzchni 2 razy i to zwykłego rozmiaru 30x30 i 40x30 więc za dużego doświadczenia nie mam.

 

Chciał bym ułożyć u siebie na powierzchni ok. 45m2 (salon) i 8m2 (łazienka) gres drewno podobny szkliwiony. Dokładnie to OPOCZNO NATURAL ASH CREAM 14,7cm x 89 cm (grubość 11mm). Pod płytkami będzie ogrzewanie podłogowe.

Czy grzebień do kleju 8mm będzie ok? Wcześniej robiłem tak, że grzebieniem nanosiłem na podłogę, a płytkę cienko smarowałem na gładko. Czy przy takim wymiarze ta technika będzie w porządku? Klej jaki wstępnie wybrałem to Atlas Plus ( C2TE S1) - może jest coś lepszego o zbliżonej cenie? Oraz czy fuga 1,5mm będzie wystarczająca czy lepiej dać większą?

 

Drugie płytki (też pewnie gres) będą w łazience na ścianie. Wymiary to prawdopodobnie 29,7cm x 59,8 cm. Zestaw jak w przypadku pierwszych będzie ok czy inny się sprawdzi?

 

Dzięki z góry za odpowiedzi.

Napisano
26 minut temu, gruby33 napisał:

  Wcześniej robiłem tak, że grzebieniem nanosiłem na podłogę, a płytkę cienko smarowałem na gładko.  

Na płytce ma być grzebień w linii wschód - zachód, a na podłodze kierunek północ - południe. Albo odwrotnie.  

Napisano
1 godzinę temu, retrofood napisał:

Na płytce ma być grzebień w linii wschód - zachód, a na podłodze kierunek północ - południe. Albo odwrotnie.  

Niekoniecznie... Przy równym podłożu i prostych, niewyłukowanych płytkach opisana przez grubego metoda jest poprawna.

 

Tutaj, przy tych długich płytkach, które na 99,9 % są ciut wyłukowane mogą być problemy z nieutrzymaniem płaszczyzny i - na podstawie doświadczenia - proponuję ułożenie w "cegiełkę", ale z przesunięciem kolejnych płytek co 10, góra 15 cm.

Wyłukowanie sprawdź, układając na sucho na podłodze ze trzy, cztery rzędy płytek w cegiełkę w połowie długości i przyłóż w poprzek łatę.

Napisano
54 minuty temu, uroboros napisał:

Niekoniecznie... Przy równym podłożu i prostych, niewyłukowanych płytkach opisana przez grubego metoda jest poprawna. 

Oczywiście, zgadzam się zupełnie. Powiem więcej, jest jeszcze kilka innych metod, też poprawnych. Tyle, że one są dobre w sytuacji, kiedy wykonawca ma je opanowane. Dlatego ja przedstawiłem wersję dla amatora. A może tylko tak mi się wydaje... nie wiem. Ale przyrzekam, że miałem dobre intencje.

Napisano
8 godzin temu, gruby33 napisał:

Czy grzebień do kleju 8mm będzie ok?

Lepszy będzie 10 mm .

 

8 godzin temu, gruby33 napisał:

Wcześniej robiłem tak, że grzebieniem nanosiłem na podłogę, a płytkę cienko smarowałem na gładko. Czy przy takim wymiarze ta technika będzie w porządku?

Jak najbardziej .

 

8 godzin temu, gruby33 napisał:

wybrałem to Atlas Plus ( C2TE S1)

Plus ostatnio zdziadział , użyj Kerakolu H40 .

Napisano
2 godziny temu, joks napisał:

Plus ostatnio zdziadział

Przykro mi taką opinię od fachowca słyszeć, bo preferowałem chemię Atlasa, ale  cóż... od sześciu lat nie pracuję i wszystko mogło się zdarzyć... chociaż... jak pamiętam, od zawsze miłośnicy chemii np. Mapei oceniali Atlasa niezbyt pochlebnie i mówili, że zdziadział :bezradny::zalamka:

Napisano

mechanik który wymieniał mi tarcze hamulcowe też mówił, że wszystko zdziadziało i warte są tylko nieliczne produkty.

Chyba jakaś tendencja do dziadzienia nadeszła

Napisano
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

mechanik który wymieniał mi tarcze hamulcowe też mówił, że wszystko zdziadziało i warte są tylko nieliczne produkty.

Chyba jakaś tendencja do dziadzienia nadeszła

Spójrz na swój PESEL. Niby wciąż ten sam, ale w krzyżu styrzyka coraz mocniej.

Napisano

Dzięki za rozwianie kilku wątpliwości.

Jeszcze co do tej fugi to czy na grzanej podłodze i płytkach 14,7cm x 89 cm (grubość 11mm) fuga 1,5mm nie będzie zbyt mała?

 

Co do ściany to jednak lądują na ścianie "Interval Carpet"  89,8x32,8 cm :) Zobaczymy jak pójdzie :D

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
    • Nie warto w żaden. Ja się już wyleczyłem z tego.
    • Cześć,   trafiłem ostatnio na jednej ze stron na dwa systemy, które mnie zaciekawiły - Grenton i Loxone. Co o nich myślicie? W co lepiej iść?    dzwoniłem do tej firmy i sporo ciekawych rzeczy mi powiedzieli, ale pytanie jak to wygląda z Waszego doświadczenia - prywatnego    dzięki 
    • Udało się w końcu uzyskać dokumentację. 
    • I już wydałeś niepotrzebnie kasę... Może nie za dużą, ale zawsze... Jak chcesz, żeby to wyszło efektownie i nie za drogo, to zrób tak, jak radziłem w poście #14...   Nie dziękuj...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...