Skocz do zawartości

Jak wykonać otwór na drzwi w ściance działowej murowanej?


Recommended Posts

Napisano
A jeśli jest to ściana o gr 40 cm i przenosząca Obciążenia - nośna
Napisano (edytowany)
Cytat

Praktycznie wygodniej będzie wyburzyć fragment ściany na pełną wysokość pomieszczenia (zaczynając od sufitu), a następnie na wysokości planowanych drzwi umieścić żelbetową belkę, na której wymurowane będą uzupełniające warstwy cegieł.

Radziłbym Szanownej Redakcji rzadziej używać w swoich poradach słów takich jak "wyburzyć", szczególnie w sytuacji potrzeby wykonania jakiegoś otworu. Jeśli naszym celem nie jest zupełna likwidacja obiektu, to wszelkie fragmenty ścian do usunięcia bezwzględnie należy wycinać(!!!). Nie wolno ani wykuwać, ani wyburzać.

 

A rada Redakcji odnośnie usunięcia wszystkiego na pełną wysokość jest słuszna, ale z tą belką żelbetową to... (wewnętrzna cenzura nie pozwoliła mi nazwać tego odpowiednim słowem). Otwór na drzwi jak również nadproże obrobiłbym profilami do g/k, nad drzwiami dałbym płyty g/k. Do czego zresztą żaden projektant - konstruktor potrzebny nie jest. 

2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Otwór pod drzwi w ścianie nośnej można wykonać po konsultacji z projektantem -konstruktorem, który określi rodzaj i sposób wykonania nadproża.  

Jeśli ściana jest nośna to konsultacji z projektantem - konstruktorem będzie zdecydowanie za mało. Musi on sporządzić dokumentację techniczną zawierającą dokładny sposób (technologię) wykonania i zabezpieczania otworu. W niejednym takim przypadku trzeba będzie również występować o administracyjne pozwolenie na przebudowę. 

Oczywiście, w takim przypadku niezbędny będzie pełny projekt techniczny.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
9 godzin temu, Pomocnik napisał:

Chciałbym wykonać otwór na dwuskrzydłowe drzwi (1,4 m) w ściance działowej murowanej na ½ cegły. Jej wysokość to 2,65 m. Jakie wzmocnienie wykonać u góry otworu i jaka powinna być kolejność prac, by to wszystko się nie zawaliło?

Pytanie jest konkretne, wymiary konkretne.

A odpowiedzi :yahoo::takaemotka: takie:

9 godzin temu, Gość Box napisał:

A jeśli jest to ściana o gr 40 cm i przenosząca Obciążenia - nośna

 

6 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Otwór pod drzwi w ścianie nośnej można wykonać po konsultacji z projektantem -konstruktorem, który określi rodzaj i sposób wykonania nadproża.

 

4 godziny temu, retrofood napisał:

Jeśli ściana jest nośna to konsultacji z projektantem

No przecież w temacie jest ścianka na 1/2 cegły. Nie ma słowa o ścianie nośnej - chyba że uważacie, że ściana 1/2 cegły może być konstrukcyjna. Ale nie jest.

Jeszcze raz - pytanie konkretne. Ściana 1/2 cegły i wysoka na 265 cm.

 

Odpowiedź. Moim zdaniem wstawić belkę stalową lub jeszcze lepiej prefabrykowaną belkę, najlepiej wycinając cegły po spoinie i uzupełniając potem zaprawą cementową, ew. z dodatkiem spulchniającym. Ze względu na dość dużą szerokość otworu zabezpieczyłbym go w czasie wycinania szczeliny na belkę, podpierając górną część (wiszącą), zanim wstawię belkę. 

Druga opcja to oczywiście wyburzenie do samej gory. Wtedy sposobów wypełnienia ściany nad drzwiami jest wiele.

 

Ale wg mnie częściowe wyburzenie z zamontowaniem belki lub nadproża bez wyburzania do sufitu pozostawi ścianę bardziej stabilną.

 

5 godzin temu, retrofood napisał:

A rada Redakcji odnośnie usunięcia wszystkiego na pełną wysokość jest słuszna, ale z tą belką żelbetową to... (wewnętrzna cenzura nie pozwoliła mi nazwać tego odpowiednim słowem).

Co ci się nie podoba z tą belką żelbetową, a dokładnie bym określił to nadprożem żelbetowym o szerokości 12 cm (1/2 cegły) ?

Napisano
1 minutę temu, zenek napisał:

No przecież w temacie jest ścianka na 1/2 cegły. Nie ma słowa o ścianie nośnej 

Ale, Szanowny Wołku Zbożowy, moja odpowiedź dotyczy postu nad moim i nie jest odpowiedzią na pytanie Autora. Autorowi odpowiedziałem wcześniej. Wiem, że Tobie jest bardzo trudno zrozumieć pewne rzeczy, dlatego namawiałem byś nie siadał tak późno przed komputerem. Idź spać, bardziej pożytecznie spędzisz czas. 

Napisano
12 minut temu, retrofood napisał:

moja odpowiedź dotyczy postu nad moim i nie jest odpowiedzią na pytanie Autora

No właśnie, czyli spam. 

I odpowiedziałeś bez sensu.

14 minut temu, retrofood napisał:

Autorowi odpowiedziałem wcześniej

Gdzie wczesniej? chyba poźniej. 

A ścianka z twoich płyt nad drzwiami szybko  zarysuje się spękaniami na styku z istniejącą ścianą. 

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

 A ścianka z twoich płyt nad drzwiami szybko  zarysuje się spękaniami na styku z istniejącą ścianą. 

Tylko w przypadku jeśli Ty będziesz ją wykonywał.

1 godzinę temu, zenek napisał:

No właśnie, czyli spam. 

I odpowiedziałeś bez sensu. 

Twoje zdanie mnie nie interesuje. A znaleźć sens odpowiedzi to trzeba umieć.

Gość mhtyl
Napisano
12 godzin temu, zenek napisał:

Pytanie jest konkretne, wymiary konkretne.

A odpowiedzi :yahoo::takaemotka: takie:

Jesteś tu tak długo, że powinieneś znać pewne zasady tu panujące.

Gość "Box" zadał pytanie podpinając się do tematu o ściance działowej a zrobił to z racji tego, że ktoś z pozycji "gościa" nie może zakładać tematów. Godzina rozpoczęcia tematu jest zawsze taka sama jak drugi post rozpoczynający dyskusję w temacie..

Więc jak się nie znamy to się głupio nie wyśmiewamy, bo z tego  wszystkiego  to Ty wyszedłeś na ...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...