Skocz do zawartości

Jak wykonać otwór na drzwi w ściance działowej murowanej?


Recommended Posts

Napisano
A jeśli jest to ściana o gr 40 cm i przenosząca Obciążenia - nośna
Napisano (edytowany)
Cytat

Praktycznie wygodniej będzie wyburzyć fragment ściany na pełną wysokość pomieszczenia (zaczynając od sufitu), a następnie na wysokości planowanych drzwi umieścić żelbetową belkę, na której wymurowane będą uzupełniające warstwy cegieł.

Radziłbym Szanownej Redakcji rzadziej używać w swoich poradach słów takich jak "wyburzyć", szczególnie w sytuacji potrzeby wykonania jakiegoś otworu. Jeśli naszym celem nie jest zupełna likwidacja obiektu, to wszelkie fragmenty ścian do usunięcia bezwzględnie należy wycinać(!!!). Nie wolno ani wykuwać, ani wyburzać.

 

A rada Redakcji odnośnie usunięcia wszystkiego na pełną wysokość jest słuszna, ale z tą belką żelbetową to... (wewnętrzna cenzura nie pozwoliła mi nazwać tego odpowiednim słowem). Otwór na drzwi jak również nadproże obrobiłbym profilami do g/k, nad drzwiami dałbym płyty g/k. Do czego zresztą żaden projektant - konstruktor potrzebny nie jest. 

2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Otwór pod drzwi w ścianie nośnej można wykonać po konsultacji z projektantem -konstruktorem, który określi rodzaj i sposób wykonania nadproża.  

Jeśli ściana jest nośna to konsultacji z projektantem - konstruktorem będzie zdecydowanie za mało. Musi on sporządzić dokumentację techniczną zawierającą dokładny sposób (technologię) wykonania i zabezpieczania otworu. W niejednym takim przypadku trzeba będzie również występować o administracyjne pozwolenie na przebudowę. 

Oczywiście, w takim przypadku niezbędny będzie pełny projekt techniczny.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
9 godzin temu, Pomocnik napisał:

Chciałbym wykonać otwór na dwuskrzydłowe drzwi (1,4 m) w ściance działowej murowanej na ½ cegły. Jej wysokość to 2,65 m. Jakie wzmocnienie wykonać u góry otworu i jaka powinna być kolejność prac, by to wszystko się nie zawaliło?

Pytanie jest konkretne, wymiary konkretne.

A odpowiedzi :yahoo::takaemotka: takie:

9 godzin temu, Gość Box napisał:

A jeśli jest to ściana o gr 40 cm i przenosząca Obciążenia - nośna

 

6 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Otwór pod drzwi w ścianie nośnej można wykonać po konsultacji z projektantem -konstruktorem, który określi rodzaj i sposób wykonania nadproża.

 

4 godziny temu, retrofood napisał:

Jeśli ściana jest nośna to konsultacji z projektantem

No przecież w temacie jest ścianka na 1/2 cegły. Nie ma słowa o ścianie nośnej - chyba że uważacie, że ściana 1/2 cegły może być konstrukcyjna. Ale nie jest.

Jeszcze raz - pytanie konkretne. Ściana 1/2 cegły i wysoka na 265 cm.

 

Odpowiedź. Moim zdaniem wstawić belkę stalową lub jeszcze lepiej prefabrykowaną belkę, najlepiej wycinając cegły po spoinie i uzupełniając potem zaprawą cementową, ew. z dodatkiem spulchniającym. Ze względu na dość dużą szerokość otworu zabezpieczyłbym go w czasie wycinania szczeliny na belkę, podpierając górną część (wiszącą), zanim wstawię belkę. 

Druga opcja to oczywiście wyburzenie do samej gory. Wtedy sposobów wypełnienia ściany nad drzwiami jest wiele.

 

Ale wg mnie częściowe wyburzenie z zamontowaniem belki lub nadproża bez wyburzania do sufitu pozostawi ścianę bardziej stabilną.

 

5 godzin temu, retrofood napisał:

A rada Redakcji odnośnie usunięcia wszystkiego na pełną wysokość jest słuszna, ale z tą belką żelbetową to... (wewnętrzna cenzura nie pozwoliła mi nazwać tego odpowiednim słowem).

Co ci się nie podoba z tą belką żelbetową, a dokładnie bym określił to nadprożem żelbetowym o szerokości 12 cm (1/2 cegły) ?

Napisano
1 minutę temu, zenek napisał:

No przecież w temacie jest ścianka na 1/2 cegły. Nie ma słowa o ścianie nośnej 

Ale, Szanowny Wołku Zbożowy, moja odpowiedź dotyczy postu nad moim i nie jest odpowiedzią na pytanie Autora. Autorowi odpowiedziałem wcześniej. Wiem, że Tobie jest bardzo trudno zrozumieć pewne rzeczy, dlatego namawiałem byś nie siadał tak późno przed komputerem. Idź spać, bardziej pożytecznie spędzisz czas. 

Napisano
12 minut temu, retrofood napisał:

moja odpowiedź dotyczy postu nad moim i nie jest odpowiedzią na pytanie Autora

No właśnie, czyli spam. 

I odpowiedziałeś bez sensu.

14 minut temu, retrofood napisał:

Autorowi odpowiedziałem wcześniej

Gdzie wczesniej? chyba poźniej. 

A ścianka z twoich płyt nad drzwiami szybko  zarysuje się spękaniami na styku z istniejącą ścianą. 

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

 A ścianka z twoich płyt nad drzwiami szybko  zarysuje się spękaniami na styku z istniejącą ścianą. 

Tylko w przypadku jeśli Ty będziesz ją wykonywał.

1 godzinę temu, zenek napisał:

No właśnie, czyli spam. 

I odpowiedziałeś bez sensu. 

Twoje zdanie mnie nie interesuje. A znaleźć sens odpowiedzi to trzeba umieć.

Gość mhtyl
Napisano
12 godzin temu, zenek napisał:

Pytanie jest konkretne, wymiary konkretne.

A odpowiedzi :yahoo::takaemotka: takie:

Jesteś tu tak długo, że powinieneś znać pewne zasady tu panujące.

Gość "Box" zadał pytanie podpinając się do tematu o ściance działowej a zrobił to z racji tego, że ktoś z pozycji "gościa" nie może zakładać tematów. Godzina rozpoczęcia tematu jest zawsze taka sama jak drugi post rozpoczynający dyskusję w temacie..

Więc jak się nie znamy to się głupio nie wyśmiewamy, bo z tego  wszystkiego  to Ty wyszedłeś na ...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...