Skocz do zawartości

Okap kuchenny


qenik

Recommended Posts

Witam

Będę wynajmował mieszkanie z kuchnią wyglądająca tak jak na zdjęciu w załączniku. 

Nie ma okapu kuchennego i stąd moje pytanie. Co wykombinować aby nic nie przestawiać? 

Może jest taki wąski okap, który po zamontowaniu będzie mi nachodził na szafkę lub w drugą stronę. Montowany pod szafkę nadchodzący na kuchenkę. Oczywiście jak najtańsza opcja tu się liczy w końcu to wynajem a nie własność :) 

 

received_2358688504343525.jpeg

Link do komentarza
12 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Zatem trzeba wstawić pochłaniacz - pod szafką nad kuchenką. Na górze nad szafkami widzę 2 gniazdka ale uwaga: rury od okapu  (nie pochłaniacza) nie możemy wyprowadzić do widocznego anemostatu. Zakładam, że to jest wywiew z kuchni i niech takim pozostanie.

Pochłaniacz musi nachodzic nad kuchenkę czy wystarczy zamontować pod szafką tak jak jest i też będzie zgarnial? 

 

Czy taki byłby OK? 

https://allegro.pl/oferta/okap-podszafkowy-kuchenny-50cm-berdsen-czarny-10a-7758252792

 

Jeżeli nie to czy mógłbyś coś polecić? 

Edytowano przez qenik (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Ja kiedyś montowałem Amicę w mieszkaniu w bloku. Lepiej żeby pokrywał się z kuchenką, można zamówić szerszy żeby nachodził na pole kuchenki. I trzeba wyprowadzić z niego kawałek rury do szafki i wyżej. Powietrze które z niego wyleci po przefiltrowaniu i "odtłuszczeniu" musi wrócić do obigu na mieszkanie.

Link do komentarza

Z układu glazury nad kuchenką wynika, że usunięto jedną szafkę szerokości - chyba - 40 cm i przesunięto tą krótszą w lewo... i szafeczka pod którą mógłby wisieć okap "uciekła" znad kuchenki...

Okap powinien być umieszczony bezpośrednio nad płytą kuchenną, aby jak najmniej oparów unosiło się obok okapu nad szafki.

Wystarczą dwa kołki rozporowe.

Ten okap wskazany na linku będzie dostatecznie dobry i dodatkowo ma on opcję przymocowania go bezpośrednio do ściany nad kuchenką, niekoniecznie do szafki. Rura nad okapem też nie jest konieczna, bo okap można wewnątrz tak ustawić, aby przefiltrowane powietrze wracało do pomieszczenia poprzez kratkę, wykonaną na górnej części obudowy okapu.

 

Link do komentarza
2 godziny temu, uroboros napisał:

Z układu glazury nad kuchenką wynika, że usunięto jedną szafkę szerokości - chyba - 40 cm i przesunięto tą krótszą w lewo... i szafeczka pod którą mógłby wisieć okap "uciekła" znad kuchenki...

Okap powinien być umieszczony bezpośrednio nad płytą kuchenną, aby jak najmniej oparów unosiło się obok okapu nad szafki.

Wystarczą dwa kołki rozporowe.

Ten okap wskazany na linku będzie dostatecznie dobry i dodatkowo ma on opcję przymocowania go bezpośrednio do ściany nad kuchenką, niekoniecznie do szafki. Rura nad okapem też nie jest konieczna, bo okap można wewnątrz tak ustawić, aby przefiltrowane powietrze wracało do pomieszczenia poprzez kratkę, wykonaną na górnej części obudowy okapu.

 

Racja, o ile nad okapem będzie przestrzeń. W innym razie kawałek rury zamaskowanej w szafce i da się może jeszcze coś w tej szafce upchać - jakieś przyprawy na półeczce po obu stronach rury.

Link do komentarza
5 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

o ile nad okapem będzie przestrzeń

 

Spójrz na szósty rysunek w ofercie allegrowej, ten z wymiarami. Góra okapu jest tak wyprofilowana, że 35 cm ma przylegać do dna szafki, a potem, na skosie, jest kratka... i nic nie ogranicza wylotu - JEST PRZESTRZEŃ!

Tutaj ten króciec do rury wyląduje obok szafki i też - gdyby co - jest miejsce na rurę, której nota bene, nie ma do czego podłączyć :bezradny:

 

A w wynajmowanych szafkach qenik nie będzie dziur robił, chyba że ma w planie dłużej mieszkać i na koniec wynajmującemu ten okap pozostawi...

Link do komentarza

OKOK, ja kiedyś miałem szafkę nad takim pochłaniaczem a raczej pochłaniacz pod szafką i w tej szafce była rura i półki. Miejsca tam za dużo nie było, mieściły się jedynie przyprawy i jeden wąski flakonik :) Dlatego o tym wspomniałem. Rura gwarantowała mi, że cały ten "syf" z gotowania nie zostawał w szafce czy pod a wypadał nad szafką - tam na samej gorze było wycięcie.

A poza tym, możliwości aranżacji jest wiele.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Suma sumarum nadal nie wiem co zrobić. 

Czy kupienie tego okapu z linku i zamocowanie go do ściany będzie dobrym rozwiązaniem czy nie? :)

 

Robienie dziur w szafce odpada, chyba że jakoś rurę da się puścić obok szafki. 

 

Poleci ktoś jakieś optymalne rozwiazanie? 

Link do komentarza
3 godziny temu, qenik napisał:

nadal nie wiem co zrobić. 

 

Dnia 13.03.2019 o 12:44, uroboros napisał:

Okap powinien być umieszczony bezpośrednio nad płytą kuchenną, aby jak najmniej oparów unosiło się obok okapu nad szafki.

Wystarczą dwa kołki rozporowe.

Ten okap wskazany na linku będzie dostatecznie dobry i dodatkowo ma on opcję przymocowania go bezpośrednio do ściany nad kuchenką, niekoniecznie do szafki. Rura nad okapem też nie jest konieczna, bo okap można wewnątrz tak ustawić, aby przefiltrowane powietrze wracało do pomieszczenia poprzez kratkę, wykonaną na górnej części obudowy okapu.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...