Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
qenik

Okap kuchenny

Recommended Posts

Witam

Będę wynajmował mieszkanie z kuchnią wyglądająca tak jak na zdjęciu w załączniku. 

Nie ma okapu kuchennego i stąd moje pytanie. Co wykombinować aby nic nie przestawiać? 

Może jest taki wąski okap, który po zamontowaniu będzie mi nachodził na szafkę lub w drugą stronę. Montowany pod szafkę nadchodzący na kuchenkę. Oczywiście jak najtańsza opcja tu się liczy w końcu to wynajem a nie własność :) 

 

received_2358688504343525.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zatem trzeba wstawić pochłaniacz - pod szafką nad kuchenką. Na górze nad szafkami widzę 2 gniazdka ale uwaga: rury od okapu  (nie pochłaniacza) nie możemy wyprowadzić do widocznego anemostatu. Zakładam, że to jest wywiew z kuchni i niech takim pozostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Zatem trzeba wstawić pochłaniacz - pod szafką nad kuchenką. Na górze nad szafkami widzę 2 gniazdka ale uwaga: rury od okapu  (nie pochłaniacza) nie możemy wyprowadzić do widocznego anemostatu. Zakładam, że to jest wywiew z kuchni i niech takim pozostanie.

Pochłaniacz musi nachodzic nad kuchenkę czy wystarczy zamontować pod szafką tak jak jest i też będzie zgarnial? 

 

Czy taki byłby OK? 

https://allegro.pl/oferta/okap-podszafkowy-kuchenny-50cm-berdsen-czarny-10a-7758252792

 

Jeżeli nie to czy mógłbyś coś polecić? 

Edytowano przez qenik (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś montowałem Amicę w mieszkaniu w bloku. Lepiej żeby pokrywał się z kuchenką, można zamówić szerszy żeby nachodził na pole kuchenki. I trzeba wyprowadzić z niego kawałek rury do szafki i wyżej. Powietrze które z niego wyleci po przefiltrowaniu i "odtłuszczeniu" musi wrócić do obigu na mieszkanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z układu glazury nad kuchenką wynika, że usunięto jedną szafkę szerokości - chyba - 40 cm i przesunięto tą krótszą w lewo... i szafeczka pod którą mógłby wisieć okap "uciekła" znad kuchenki...

Okap powinien być umieszczony bezpośrednio nad płytą kuchenną, aby jak najmniej oparów unosiło się obok okapu nad szafki.

Wystarczą dwa kołki rozporowe.

Ten okap wskazany na linku będzie dostatecznie dobry i dodatkowo ma on opcję przymocowania go bezpośrednio do ściany nad kuchenką, niekoniecznie do szafki. Rura nad okapem też nie jest konieczna, bo okap można wewnątrz tak ustawić, aby przefiltrowane powietrze wracało do pomieszczenia poprzez kratkę, wykonaną na górnej części obudowy okapu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, uroboros napisał:

Z układu glazury nad kuchenką wynika, że usunięto jedną szafkę szerokości - chyba - 40 cm i przesunięto tą krótszą w lewo... i szafeczka pod którą mógłby wisieć okap "uciekła" znad kuchenki...

Okap powinien być umieszczony bezpośrednio nad płytą kuchenną, aby jak najmniej oparów unosiło się obok okapu nad szafki.

Wystarczą dwa kołki rozporowe.

Ten okap wskazany na linku będzie dostatecznie dobry i dodatkowo ma on opcję przymocowania go bezpośrednio do ściany nad kuchenką, niekoniecznie do szafki. Rura nad okapem też nie jest konieczna, bo okap można wewnątrz tak ustawić, aby przefiltrowane powietrze wracało do pomieszczenia poprzez kratkę, wykonaną na górnej części obudowy okapu.

 

Racja, o ile nad okapem będzie przestrzeń. W innym razie kawałek rury zamaskowanej w szafce i da się może jeszcze coś w tej szafce upchać - jakieś przyprawy na półeczce po obu stronach rury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

o ile nad okapem będzie przestrzeń

 

Spójrz na szósty rysunek w ofercie allegrowej, ten z wymiarami. Góra okapu jest tak wyprofilowana, że 35 cm ma przylegać do dna szafki, a potem, na skosie, jest kratka... i nic nie ogranicza wylotu - JEST PRZESTRZEŃ!

Tutaj ten króciec do rury wyląduje obok szafki i też - gdyby co - jest miejsce na rurę, której nota bene, nie ma do czego podłączyć :bezradny:

 

A w wynajmowanych szafkach qenik nie będzie dziur robił, chyba że ma w planie dłużej mieszkać i na koniec wynajmującemu ten okap pozostawi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OKOK, ja kiedyś miałem szafkę nad takim pochłaniaczem a raczej pochłaniacz pod szafką i w tej szafce była rura i półki. Miejsca tam za dużo nie było, mieściły się jedynie przyprawy i jeden wąski flakonik :) Dlatego o tym wspomniałem. Rura gwarantowała mi, że cały ten "syf" z gotowania nie zostawał w szafce czy pod a wypadał nad szafką - tam na samej gorze było wycięcie.

A poza tym, możliwości aranżacji jest wiele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Suma sumarum nadal nie wiem co zrobić. 

Czy kupienie tego okapu z linku i zamocowanie go do ściany będzie dobrym rozwiązaniem czy nie? :)

 

Robienie dziur w szafce odpada, chyba że jakoś rurę da się puścić obok szafki. 

 

Poleci ktoś jakieś optymalne rozwiazanie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, qenik napisał:

nadal nie wiem co zrobić. 

 

Dnia 13.03.2019 o 12:44, uroboros napisał:

Okap powinien być umieszczony bezpośrednio nad płytą kuchenną, aby jak najmniej oparów unosiło się obok okapu nad szafki.

Wystarczą dwa kołki rozporowe.

Ten okap wskazany na linku będzie dostatecznie dobry i dodatkowo ma on opcję przymocowania go bezpośrednio do ściany nad kuchenką, niekoniecznie do szafki. Rura nad okapem też nie jest konieczna, bo okap można wewnątrz tak ustawić, aby przefiltrowane powietrze wracało do pomieszczenia poprzez kratkę, wykonaną na górnej części obudowy okapu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taka googlowa jakaś...
    • Dzień dobry. Posiadamy w ofercie blachodachówkę płaską IRYD. Swoim nowatorskim kształtem doskonale wpisuje się w nowoczesną i przemysłową zabudowę. Prosta i szybka w montażu. Ekonomiczna, do koniecznego minimum ograniczona ilość odpadów. Produkowana jest w trzech rodzajach powłok zabezpieczających: PURMAX 40um, PURLAK 50um, PURMAT 50um. PURMAX to połączenie dwóch warstw poliestru+poliuretanu. Występuje ona w czterech kolorach: cegła, brąz, czerń oraz ciemny grafit i jest to połączenie 25 µm powłoki poliestrowej na 15 µm warstwie poliuretanu. Na taki rodzaj powłoki udzielana jest 20-letnia gwarancja producenta. PURLAK i PURMAT to powłoki poliuretanowe z grubą 50-mikronową warstwą lakieru poliuretanowego, co chroni pokrycie nie tylko przed korozją ale również przed szkodliwym działaniem promieniowania UV. Występuje w 6 kolorach - PURLAK i 7 kolorach PURMAT. Udzielana jest 30-letnia gwarancja na te powłoki. Tutaj więcej o powłokach: https://pruszynski.com.pl/powloki-ochronne.php    
    • Zastosowanie odpowiedniej warstwy styropianu w żadnym wypadku nie spowoduje zawilgocenia ściany. Z kolei przyklejanie bardzo cienkiej warstwy jest trudne w realizacji, dość pracochłonne  i przynosi małe korzyści z tytułu poprawy cieplnej ścian zewnętrznych. Jeżeli inwestor życzy sobie elewację bez dodatkowego ocieplenia wówczas  elewację można zrobić poprzez wyrównanie podłoża, następnie wykonanie warstwy zbrojonej (siatka zatopiona w warstwie kleju) następnie gruntowanie gruntem sczepnym, który poprawia  przyczepność tynku do podłoża i separuje ewentualne wzajemne oddziaływanie mineralnych podłoży na warstwę tynku. Drugi sposób może okazać się  bardziej racjonalny, ponieważ wykonując prace związane z elewacją, niewielkim nakładem finansowym można poprawić izolacyjność ścian zewnętrznych, co w perspektywie dalszej eksploatacji powinno przynieść korzyści z tytułu mniejszego zużycia energii na potrzeby grzewcze. W sytuacji kiedy już jesteśmy zdecydowani na zwiększenie ochrony cieplnej, najbardziej adekwatnym materiałem jaki powinien zostać użyty do ocieplenia jest styropian grafitowy Termo Organika z linii TERMONIUM, który ma znacznie lepsze właściwości izolacyjne niż zwykły biały styropian przy takiej samej grubości. W przypadku budynków docieplanych grubość stosowanej izolacji zazwyczaj jest kompromisem wynikającym z pewnych ograniczeń architektonicznych (zamontowane okna, obrys dachu, itp.) Na koniec warto podkreślić fakt, iż osiągniecie najwyższych jakościowo standardów będzie możliwe przy zastosowaniu kompletnego systemu, gdzie wszystkie składniki pochodzą od jednego producenta, co daje gwarancję kompatybilności danego rozwiązania i w połączeniu z odpowiednim wykonawstwem będą stanowić o trwałości elewacji.
    • Jak bardzo nietypowe są te otwory? jeśli można wiedzieć... I z grubsza gdzie są te otwory... tzn. w jakiej okolicy...
    • Pytanko do eksperta w sprawie domu, który został wybudowany w 2000r. Ma ściany trójwarstwowe od wewnątrz: beton belit 24cm, styropian miękki 8 cm, beton belit 12cm. W domu jest sucho i ciepło zimą a przyjemnie chłodno latem. W największe upały temperatura nie przekracza 22 stopni. Teraz przyszła planowana jest na zrobienie elewacji. Ekspert/wykonawca twierdzi, że należy dać jeszcze styropian, choćby cienki ale koniecznie pod tynk elewacyjny. Natomiast inny mędrzec:) uważa, że styropian wpłynie na zawilgocenie ścian. Kto ma rację?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...