Skocz do zawartości

jaki styropian frezowany czy zwykłe płyty?


Recommended Posts

Napisano

pytanie za 100 pkt,:) , jaki wybrać styropian frezowany na zakładkę czy zwykłe płyty. Jaki są korzyści z frezu i jak to ma wpływ na izolacyjność,  współczynnik przenikania  U ?

Napisano

Jeżeli styropian jest zamocowany na ścianie starannie a większe szczeliny (ok. 4-5 mm) na połączeniach płyt są wypełnione np. pianą montażową,  to ewentualne straty ciepła wynikające z zastosowania płyt z bokiem frezowanym lub zwykłym będą pomijalne. W przypadku gdy staranność ułożenia jest daleka od ideału, a pomiędzy płytami występują szczeliny, wówczas płyty frezowane będą utrudniać przepływ strumienia ciepła z wnętrza budynku ograniczając straty energii. Płyty frezowane na zakładkę mogą być argumentem w kategorii rozwiązania bardziej odpornego na niestaranność wykonawcy.

Współczynnik U jest obliczany dla całej przegrody (np. wszystkie warstwy ściany) i przy jego obliczeniu nie uwzględnia się szczelin na połączeniach płyt. Warstwa izolacji jest traktowana w obliczeniach jako ciągła (nieprzerwana). Trzeba zaznaczyć, że w przypadku ocieplania ścian zewnętrznych styropian mocuje się tylko w jednej warstwie !

Na stronie Termo Organika bezpośrednio przy produktach są dostępne karty techniczne (przykładowa Tutaj), które zawierają m.in. wartości oporu cieplnego dla danej grubości.

Inaczej wygląda sytuacja w przypadku ocieplania powierzchni płaskich jak np. podłoga na gruncie czy stropodach.  W tych miejscach zazwyczaj stosuje się izolację z płyt styropianowych (bez frezu) w dwóch lub nawet trzech warstwach, ale to wynika z innych przesłanek np. przy ociepleniu podłogi pierwsza warstwa jest w grubości pozwalającej na "schowanie" instalacji technicznych, a kolejne jako już  właściwa warstwa izolacji pod wylewkę. W przypadku stropodachów co najmniej jedna warstwa płyt styropianowych w postaci "klinów" tworzy spadek, a kolejne zapewniają odpowiednia izolacyjność. 

Napisano
23 godziny temu, zagórowski napisał:

pytanie za 100 pkt,:) , jaki wybrać styropian frezowany na zakładkę czy zwykłe płyty. Jaki są korzyści z frezu i jak to ma wpływ na izolacyjność,  współczynnik przenikania  U ?

Zasadnicze. Jeśli między płytami są szpary przez które wnika zimno, to wchodzi ono nie tylko w szpary, ale i pod płyty. A więc wymiana ciepła jest spora. Styropian frezowany to ogranicza. Ale i tak ścisłe przyleganie krawędzi płyt jest b. ważne.

Oczywiście jest to zależne od uczciwości wykonawcy, bo po załozeniu tynku trudno to wszystko policzyć. Samo życie.

Mnie się zdaje, że różnice w efektywności mogą osiągać nawet 20 % (licząc między szczelną i nieszczelną warstwą styropianu).

Napisano

To już szacowanie, trzeba by zmierzyć wielkość strumienia przy danej temperaturze wewnątrz i na zewnątrz. Dwa domki modelowe o powierzchni załóżmy 30 m2.

Wątpię czy ktoś  prowadzi takie badania, zakładamy przecież, ze ocieplenie wykonamy prawidłowo. Poza tym w odniesieniu do gołych murów i tak zawsze odnotowujemy korzyści po sezonie grzewczym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...