Skocz do zawartości

Uzupełnianie ubytków i malowanie


@migo

Recommended Posts

Napisano

Witam państwa.

Powoli przymierzam się do remontu dwóch pokojów w których od kilku lat nic nie było "robione"

Przeglądałem wiele poradników ale żaden nie  stwierdza jednoznacznie jakich materiałów użyć by całośc osiągnęła zamierzony kształt.

Mianowicie, w jednym pokoju mam mase "zadziorów" i wgłębień, czy to po meblach czy po mocniejszym uderzeniu.

Chciałbym je zaszpachlować i pomalować ale nie wiem jakich preparatów do tego użyć.

 

W drugim pokoju sytuacja wygląda gorzej.

Problemy z zadaszeniem sprawiły że do ściany zaczynała wsiąkać woda. 

Farba się połuszczyła, a w niektórych miejscach można usłyszeć głuche pukanie,

Dodatkowo została wykuta dziura, która miała ułatwić schnięcie.

Ktoś mógłby polecić materiały dobrej jakości, sprzęt i powirzchownie powiedzieć jak się za to zabrać?

Dzięki za wszelkie rady.

50872806_808963092789008_5708788667766538240_n.jpg

50981283_1107787219399899_2154110919976681472_n.jpg

50936327_377377772828609_4944692876043878400_n.jpg

51033639_2084543281631847_348899705490505728_n.jpg

Napisano (edytowany)

Dzkęki za szybką opdowiedź ;)

Na filmie rozdrapywano szczeliny, a jak się to ma do wgłębień które cale są pokryte farbą? Też musze to rozgrzebać czy wystarczy grunt?

 

Edytowano przez @migo (zobacz historię edycji)
Napisano

Ja bym te wgłębienia opukał i sprawdził czemu tak jest, ubytki uzupełnił odpowiednią zaprawą reperacyjną albo inną dedykowaną masą. Możliwe, że szpachla też się sprawdzi. Wyrównać, zatrzeć szpachlę lub jeśli to jest inna zaprawa  - poczekać do wyschnięcia i zlicować ze ścianą czyli zeszlifować naddatki.

Zagruntować, pomalować.

Napisano
Dnia 29.01.2019 o 14:14, @migo napisał:

Witam państwa.

Powoli przymierzam się do remontu dwóch pokojów w których od kilku lat nic nie było "robione"

Przeglądałem wiele poradników ale żaden nie  stwierdza jednoznacznie jakich materiałów użyć by całośc osiągnęła zamierzony kształt.

Mianowicie, w jednym pokoju mam mase "zadziorów" i wgłębień, czy to po meblach czy po mocniejszym uderzeniu.

Chciałbym je zaszpachlować i pomalować ale nie wiem jakich preparatów do tego użyć.

 

W drugim pokoju sytuacja wygląda gorzej.

Problemy z zadaszeniem sprawiły że do ściany zaczynała wsiąkać woda. 

Farba się połuszczyła, a w niektórych miejscach można usłyszeć głuche pukanie,

Dodatkowo została wykuta dziura, która miała ułatwić schnięcie.

Ktoś mógłby polecić materiały dobrej jakości, sprzęt i powirzchownie powiedzieć jak się za to zabrać?

Dzięki za wszelkie rady.

50872806_808963092789008_5708788667766538240_n.jpg

50981283_1107787219399899_2154110919976681472_n.jpg

50936327_377377772828609_4944692876043878400_n.jpg

51033639_2084543281631847_348899705490505728_n.jpg

Szanowny Panie,

Podstawą jest usunięcie źródła zawilgocenia, osuszenie ścian oraz zapewnieniem prawidłowej wentylacji i utrzymanie stałej temperatury we wnętrzach. Luźno związane, łuszczące się fragmenty należy usunąć, a podłoże dokładnie oczyścić i zagruntować. Tu może Pan wykorzystać grunt ACRYL-PUTZ® GU40. Mniejsze ubytki można wypełnić masą naprawczą ACRYL-PUTZ® LT 22 LIGHT. Większe pęknięcia można uzupełnić zaprawą tynkarską. Aby uzyskać najlepszy efekt warto pomyśleć o nałożeniu gładzi – polecam użycie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® ST10 START. Nie wykazuje ona skurczu i nie pęka nawet w grubych warstwach (do 3 cm przy pojedynczych ubytkach).

Napisano

Tu, gdzie masz gładką ścianę - pierwsza fotka - z reperacją nie będzie większego problemu - gruntujesz, gładzisz i szlifujesz, gruntujesz i malujesz.

W przypadku trzeciej i czwartej fotki, po ustaleniu i wyeliminowaniu przyczyny przecieku, tu gdzie są miejsca "głuche", należałoby odkuć tynk i uzupełnić zaprawą - cementowo-wapienną, bądź gipsową - po wysuszeniu szlifować, gruntować, gładzić, szlifować i malować po ponownym zagruntowaniu.

Największy problem będzie ze ścianą z barankiem :zalamka:... Jeśli zaczniesz cokolwiek robić, aby załatać gipsem, czy gładzią te wgniecenia - uzyskasz gładkie plamy na baranku i dopiero ONE zaczną być widoczne... Oczywiście można starać się pędzelkiem, jakimiś szpachelkami sztukateryjnymi dłubać i próbować uzyskać coś podobnego do istniejącego baranka... Sugerowałbym malowanie ścian oraz pozostawienie tych dołków, i w tych miejscach powiesić obrazek, czy oprawione zdjęcie babci...

Napisano

Kupiłem grunt Polimerowy Acryl-Putz GK42 i pomalowałem wszyskie wgniecenia idziórki z niewielkim zapasem.

Kupiłem również Gładź szpachlowo wykończeniową Acryl-Putz FS20

Zamierzam jutro wszystko poszpachlować i po około 5h  papierem ściernym 120 na pacce poszlifować.

Co do tego baranka powiem szczerze nawet nie zwróciłem uwagi :O zawsze było malowane i było ładnie :/

Czy jakaś konkretna farba tego ujednolici?

Planowałem zakup Decorala.

 

Przepraszam za zwłoke z odpowiedzią.

Napisano

Zauważyłem że gąbką ścierna 100/180 ten baranem się trochę łagodzi, nwm czy przejechać nim cała ścianę? Ktoś doradzi?

Dodatkowo chce już gruntowac czy zwykły grunt 1:1 atlas starczy?

Czekam na odpowiedź

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dzięki za poradnik. W sumie przyda się niedługo i mi. Ja wprawdzie mam w piwnicy inny wariant Acryl Putz, ale widać, że do łatania dziur będzie potrzebne mi coś innego. Bardzo fajnie, żeście to opisali. :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...