Skocz do zawartości

Strop parter kamienica wymiana podłogi


Recommended Posts

Napisano

Witam. Mieszkam w kamienicy. Dopiero co się wprowadziłam. Właściciel przede mną wymieniał podłogę. Starą szlakę wybrał. Dał warstwę gruzu , legary a na to wylewkę 10 cm ze styrobetonu (bardzo lekka), folia i płyty osb 10 na przemian- dwie warstwy. Czy może stać się coś jeżeli zalał legary tym styrobetonem?Część pomiędzy legary część wylewki na i dopiero na styrobeton dał folię i płyty osb. Pod moim mieszkaniem jest piwnica stropy łukowe z cegły. Kamienica 100 lat. Zastanawiam się czy dobrze zrobił tą podłogę żeby nie obciązyć stropu czy może trzeba ją rozebrać

Napisano

Nie sposób ocenić na odległość czy obciążenie nie jest nadmierne. To może zrobić konstruktor po oględzinach na miejscu.

Natomiast podany układ warstw jest prawdopodobnie wadliwy, drewniane legary mogą zacząć gnić po pewnym czasie. Legary znalazły się teraz w przestrzeni niewentylowanej. Do tego bez oddzielenia od potencjalnej wilgoci  z piwnicy, a od góry zamknięte folią i płytą OSB o bardzo dużym oporze dyfuzyjnym. Trwałość będzie zależeć od tego ile wilgoci migruje z piwnicy i na ile wysuszone było drewno.

Z założenia konstrukcje na legarach wykonuje się tak, że układa się je na podkładkach izolujących od wilgoci z podłoża. Pomiędzy legarami pozostawia się zaś wentylowaną przestrzeń. Podłoga na legarach powinna mieć wykonane szczeliny na styku ze ścianą, dawniej łączono jeszcze przestrzeń pomiędzy legarami z kanałem wentylacyjnym w kominie. Powietrze było więc zasysane przy ścianach i przepływało pod podłogą do kanału w kominie.

Napisano

W strefie narażonej na ewentualne zawilgocenie (strop piwnicy) umieszczenie legarów drewnianych w przestrzeni bez przepływu powietrza grozi ich butwieniem.Przy remoncie takich pokryć podłogowych wykorzystuje się lekkie materiały wyrównujące np. keramzyt, a następnie izolacje cieplną z płyt styropianowych i suchy jastrych podłogowy (płyty gipsowo-włóknowe lub cementowo włóknowe). Legary niepotrzebne. Obciążenie stropu będzie z pewnością mniejsze niż pierwotnie, a równy i stabilny podkład podłogowy pozwala na ułożenie dowolnej posadzki (parkiet, terakota, panele itp.

Napisano
  Dnia 25.01.2019 o 13:12, Magdalena176 napisał:

Witam. Mieszkam w kamienicy. Dopiero co się wprowadziłam. Właściciel przede mną wymieniał podłogę. Starą szlakę wybrał. Dał warstwę gruzu , legary a na to wylewkę 10 cm ze styrobetonu (bardzo lekka), folia i płyty osb 10 na przemian- dwie warstwy. Czy może stać się coś jeżeli zalał legary tym styrobetonem?Część pomiędzy legary część wylewki na i dopiero na styrobeton dał folię i płyty osb. Pod moim mieszkaniem jest piwnica stropy łukowe z cegły. Kamienica 100 lat. Zastanawiam się czy dobrze zrobił tą podłogę żeby nie obciązyć stropu czy może trzeba ją rozebrać

Rozwiń  

Bubel budowlany. Legary za kilka lat przestana istnieć. Po co dawał legary jak robił wylewkę i po co dał płyty osb jak była zrobiona wylewka, a już o tym że wywalił szlakę (choć podejrzewam że to było coś innego, widziałem kiedyś taki materiał, wygląda faktycznie podobnie do szlaki ale nią nie jest) i nawalił gruzu? po co i w jakim celu? chyba aby spowodować katastrofę budowlaną.

Napisano

Nie nawalił gruzu tylko pojedyncze kamyczki gruzu jedna warstwa .... więc nie jest to ciężkie. Wylewka była ze styrobetonu więc na to trzeba osb bo styrobeton jak sama nazwa mówi jest w większości mieszanką styropianu co się wyciera podczas chodzenia. Trzeba wzmocnić zawsze osb tak mi nawet fachowiec powiedział. Widziałam zdjęcia była to szlaka z ziemią i wapnem zmieszana dlatego było to wybrane bo rusy tam żyły

Napisano

Styrobeton jest izolacyjny lekki żeby cieplej było  coś musi być wysyłane pomiędzy legarami. A gruzu się pan uczepił gdzie naprawdę jest go może dwa kilo na całe 18 m podłogi. Zdjęcia z mężem i siostra oglądałam z robot

Napisano
  Dnia 25.01.2019 o 21:08, Magdalena176 napisał:

Nie nawalił gruzu tylko pojedyncze kamyczki gruzu jedna warstwa

Rozwiń  

:icon_mrgreen::wallbash: I zapewne układał je jak puzzle aby dolegały do siebie. Po jakiego wywalił tą szlakę?

  Dnia 25.01.2019 o 21:08, Magdalena176 napisał:

więc nie jest to ciężkie.

Rozwiń  

Zapewne ważyło to tyle co nic :icon_mrgreen:

  Dnia 25.01.2019 o 21:08, Magdalena176 napisał:

Wylewka była ze styrobetonu więc na to trzeba osb bo styrobeton jak sama nazwa mówi jest w większości mieszanką styropianu co się wyciera podczas chodzenia. Trzeba wzmocnić zawsze osb tak mi nawet fachowiec powiedział.

Rozwiń  

Ta wylewka tez na pewno nic nie warzyła bo zawierała styropian,

  Dnia 25.01.2019 o 21:08, Magdalena176 napisał:

Widziałam zdjęcia była to szlaka z ziemią i wapnem zmieszana dlatego było to wybrane bo rusy tam żyły

Rozwiń  

Co tam było?!!!!!!!!! 

Po twoich odpowiedziach mam wrażenie, że Ty tu przyszłaś nie po to aby dowiedzieć się, że robotę masz spieprzoną tylko po to aby wybielić swojego wykonawce, bo bardziej go tłumaczysz  i bronisz niż ganisz.

 

Wiesz co? co byśmy tu nie napisali, i tak tego nie będziesz poprawiać, a już na pewno nie twój fachowiec, bo przecież on wie najlepiej i nikt nie będzie podważał jego decyzji.

Ten poniższy twój wpis jest dobitnym przykładem na to że nie masz pojęcia o czym piszesz a po drugie na to, że twój fachowiec wykonał to dobrze.

  Dnia 26.01.2019 o 10:09, Magdalena176 napisał:

Styrobeton jest izolacyjny lekki żeby cieplej było  coś musi być wysyłane pomiędzy legarami. A gruzu się pan uczepił gdzie naprawdę jest go może dwa kilo na całe 18 m podłogi. Zdjęcia z mężem i siostra oglądałam z robot

Rozwiń  

Co ma być niby wysyłane pomiędzy te legary?!!!!!

I najlepsze, 2 kg gruzu na 18 m2 powierzchni :takaemotka:

Napisano

Napisałem tylko co myślę.

To Pani martwi się o ciężar stropu

  Dnia 26.01.2019 o 10:09, Magdalena176 napisał:

Styrobeton jest izolacyjny lekki żeby cieplej było  coś musi być wysyłane pomiędzy legarami.

Rozwiń  

Sam styropian byłby lżejszy i lepiej by izolował, prawda?

Wełna tak samo.

 

  Dnia 26.01.2019 o 10:09, Magdalena176 napisał:

A gruzu się pan uczepił gdzie naprawdę jest go może dwa kilo na całe 18 m podłogi

Rozwiń  

Nie sądzę

 

 

Napisano

Dobrze ja nikogo nie próbuję wybielić. Przecież ja tej podłogi nie robiłam. Może były lepsze rozwiązania faktycznie ale nie mogę odpowiadać za kogoś kto to zrobił. Moje pytanie jest czy ta podłoga może taka zostać czy mam ją rozbierać? Boje się żeby nic ze stropem nie było bo wtedy kto za to odpowie? Styrobeton może na tyle obciązyć strop abym miała jakieś konsekwencji?

Po prostu chciała bym już zamieszkac i nie bawic się w to jeżeli podłoga nie ma prawa obciążyć stropu

Napisano
  Dnia 26.01.2019 o 13:13, Magdalena176 napisał:

Moje pytanie jest czy ta podłoga może taka zostać czy mam ją rozbierać?

Rozwiń  

Nie może tak zostać. Jest źle wykonana.

Może wiesz coś na temat innego tematu o stropie sypiącym się? czy przypadkiem nie jesteś jego autorką w imieniu sąsiadki? wtedy by to dużo zmieniło.

 

Napisano

Akurat na ten temat nic nie wiem. Ja kupiłam mieszkanie miesiac temu i się wprowadzić miałam. Tylko trzeba remont zrobić. To prosze o radę co z tą podłogą teraz zrobić aby było dobrze

Napisano
  Dnia 26.01.2019 o 13:30, Magdalena176 napisał:

Akurat na ten temat nic nie wiem. Ja kupiłam mieszkanie miesiac temu i się wprowadzić miałam. Tylko trzeba remont zrobić. To prosze o radę co z tą podłogą teraz zrobić aby było dobrze

Rozwiń  

Wziąć za 100-200 zł rzeczoznawcę, fachowca.

Napisano
  Dnia 26.01.2019 o 13:30, Magdalena176 napisał:

To prosze o radę co z tą podłogą teraz zrobić aby było dobrze

Rozwiń  

Rozebrać i zrobić tak jak było już napisane wyżej, bez żadnych wylewek wyrównujących.

Tylko nie z tym fachowcem co to robił.

Napisano

Weź fachowca, trzeba może zrobić jakąś odkrywkę stropu kleina.

Sprawdzić w jakim jest stanie, jak gęsto są szyny stalowe (jak są) jakie i w jakim stanie.

Popatrzeć od dołu.

U mnie np. w starym domu konstruktor chciał wzmocnić strop, ale ja miałem robić podłogówkę na 7cm warstwie grzejnej z betonu.

Tak więc możliwe, że nie będziesz musiała z tym nic robić, bo będzie ok.

Tam dawniej mogło być grubo gruzu i teraz może nawet być lżej niż było.

Tak więc - do fachowca.

Bez oględzin nikt niczego nie wywnioskuje.

Napisano
  Dnia 26.01.2019 o 13:43, Magdalena176 napisał:

No wkopalam się bo sprzedawca zapewniał ze podłoga jest w porządku no ale cóż wezmę porządna firmę i rzeczoznawce

Rozwiń  

A co miał powiedzieć? Tak samo jak z autami/szrotami sprowadzanymi z Niemiec, sprzedający mówi "Niemiec płakał jak go sprzedawał" :icon_mrgreen::takaemotka:

  Dnia 25.01.2019 o 13:12, Magdalena176 napisał:

Mieszkam w kamienicy. Dopiero co się wprowadziłam. Właściciel przede mną wymieniał podłogę.

Rozwiń  

 

  Dnia 25.01.2019 o 21:08, Magdalena176 napisał:

Widziałam zdjęcia była to szlaka z ziemią i wapnem zmieszana dlatego było to wybrane bo rusy tam żyły

Rozwiń  

 

  Dnia 26.01.2019 o 13:43, Magdalena176 napisał:

No wkopalam się bo sprzedawca zapewniał ze podłoga jest w porządku no ale cóż wezmę porządna firmę i rzeczoznawce

Rozwiń  

Teraz analizując kolejne wcześniejsze twoje wypowiedzi nie rozumiem, kupiłaś mieszkanie pomimo wszelakich informacji jak została wykonana ta podłoga a dzisiaj posiadasz wiedzę która Cię zmusiła do zadania pytania czy ta podłoga jest wykonana prawidłowo, coś musiało Cię zaniepokoić skoro opisuje ten problem, tylko moje pytanie "dlaczego po obiedzie".

Napisano
  Dnia 26.01.2019 o 13:43, Magdalena176 napisał:

No wkopalam się bo sprzedawca zapewniał ze podłoga jest w porządku no ale cóż wezmę porządna firmę i rzeczoznawce

Rozwiń  

Ale skądś jest jakaś obawa, że coś z podłogą jest "nie tak", skoro pytasz?

Dla spokoju warto obejrzeć.

Jak będzie coś źle, to obciążysz poprzedniego właściciela kosztami naprawy, skoro świadomie sprzedał Ci mieszkanie z wadami.

Tak myślę.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...